בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
להתחיל בריא 
המטרה: להתחיל שנה בריאה 
 
 זה רק עניין של החלטה. שנה בריאה    צילום: יחצ    
להתחיל בריא |
 

חשבתם להתחיל לעשות כושר ואחר כך שכחתם? מילאתם את המקרר באוכל בריא, אבל התמלאתם משוקולד? בשנה הקרובה זה לא יקרה. בואו לקחת החלטות לשנה בריאה יותר ותגלו שזה בהחלט אפשרי

 
 
 
 
 
 
 
 
 

התחלות הן הזמן אידיאלי לשינויים, ואין כמו התחלת שנה חדשה, כדי לאמץ החלטות שישפרו את הבריאות שלנו. אורך חיים נכון ישפר את בריאותינו וגם את מצב הרוח. נפש בריאה בגוף בריא זה קצת יותר מקלישאה. אבל, אם גם אתם בפרץ של אופטמיות לקראת שנה חדשה החלטתם לפתוח דף חדש, והבטחתם לעצמכם להתחיל לרוץ כל יום עשרה קילמטר ולאכול רק מזון בריא, כדאי שתעצרו שנייה ותדמיינו את עצמכם תכלס מבצעים את כל זה. אפשרי? לא ממש. אבל במקום לעשות מהפכות גדולות אפשר לתכנן שינויים קטנים לאורך חיים בריא יותר. כדאי לזכור שהרגלים בריאים מושכים אחריהם עוד הרגלים בריאים, אחרי שמאמצים הרגל בריא אחד, לאמץ את השני כבר יהיה הרבה יותר קל.

 

הרגלים בריאים שממש שווה לאמץ

 

לא לפחד מטעמים חדשים לפני שמתחילים לשנות מרכיבים בארוחות ולהעשיר את התפריט במזון בריא, כדאי לזכור כלל בסיסי: ב-14 ימים רצופים של טעימת מזונות חדשים ולא מוכרים אפשר להתרגל ולחבב אותם - ניתן לאמץ טעמים חדשים בכל גיל .

 

לאכול ארוחת בוקר. הרבה כבר דובר על חשיבות הארוחה הזו ששוברת את צום הלילה ופותחת את הבוקר. מחקרים מראים שמי שמקפיד על ארוחת בוקר מצליח יותר לתחזק משקל תקין .

 

להוסיף ירקות לכל ארוחה -. הירקות דלים בקלוריות ועשירים ברכיבי תזונה חשובים: ויטמינים, מינרלים וסיבים. הם מוסיפים נפח לארוחה ולכן תורמים לתחושת השובע. כדאי שיהיה תמיד סיר מרק ירקות במקרר, מומלץ להוסיף לכל ארוחה סלט או ירקות מבושלים/מוקפצים/אפויים. רצוי לגוון את הירקות לפי הכלל של ירקות ופרות בחמישה צבעים .

 

לסיים את הארוחה בספל תה ירוק. התה הירוק עשיר בנוגדי חמצון, מסייע לאזן את רמות הכולסטרול ותורם גם לשמירה על המשקל. אם נחליף את אחד מהמשקאות שאנו רגילים לשתות בספל תה ירוק, נוסיף בקלות יותר איכות ובריאות לתפריט היומי שלנו .

 

 

 
תראו מה שתה יכול לעשות
 תראו מה שתה יכול לעשות   צילום: יחצ 
 

להפחית את כמות המלח במזון  כ 40% ממלח הבישול הוא נתרן. מומחים ממליצים להפחית את כמות הנתרן בתפריט היומי בכדי לשמור על אורח חיים בריא. צריכה גבוהה של נתרן עלולה לגרום ליתר לחץ דם המגביר את הסיכון לשבץ מוחי, מחלות לב וכלי דם ואי ספיקת כליות. אבל חשוב לדעת שיש לעשות זאת באופן הדרגתי. הפחתה בבת אחת תהפוך את מזון לתפל, ותגרום לנו לחזור ולהמליח את המזון יתר על המידה.

 

להיות פעילים יותר החיים המודרניים מאפשרים לנו "לא לזוז". כל שינוי שיגרום לכם להיות יותר ניידים הוא מבורך. בחרו פעילות שמתאימה לכם ולאורך החיים שלכם או משהו חדש שילהיב אתכם ואף פעם לא ניסיתם. (גלישת גלים, יוגה). גם אם לא מתאפשר לפנות זמן לספורט נסו להזיז את עצמכם יותר. למשל להוציא את המעלית מסדר היום ולהתחיל לעלות ברגל, וברוח הדברים של התחלות קטנות, להתחיל עם קומה אחת ואחר כך שתיים. מהר מאוד הכושר ישתפר ובאותה הזדמנות יתחזקו שרירי הרגליים והישבן.

 

לישון לפחות 7.5 שעות בלילה . השינה חשובה לבריאות הנפשית והגופנית. החיים המודרניים, הטלוויזיה והמחשב מעודדים את רובינו להישאר ערים עד שעה מאוחרת. חוסר בשעות שינה הוא גורם סיכון להשמנה ולמחלות רבות. אנשים שמשבשים את השעון הביולוגי של שינה וערות ישמינו יותר לעומת אילו שישנים מספיק, מאכילה של אותה כמות קלוריות.

 

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by