בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
עולם היופי 
בלי לאבד שליטה: שומרים על המשקל גם בחגים 
 
עולם היופי |
 

איך ניתן לשמור על איזון והדיאטה ובכל זאת ליהנות מהמטעמים וסעודות החג? תזונאית קלינית עושה לכן סדר על השולחן

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

כמדי שנה, אנו מוצאים עצמנו חוגגים את חגי תשרי עם שמחה גדולה ומלאה בארוחות משפחתיות ומאכלים טעימים, אך גם בדילמה וחשש מפני איבוד שליטה ואכילת יתר. 

 

אז נכון, תקופת החגים היא לא הזמן האידיאלי "לפצוח" בדיאטה, אך בהחלט נרצה לשמור על ההישגים והשגרה שלנו גם כאשר הפיתויים גדולים יותר. הרי חס וחלילה אם לא נאכל הכול ונאכזב את הדודות/חמות/סבתות. 

 

אז איך ניתן  לשמור על איזון ובכל זאת ליהנות מהחג? הילה רוזנברג, תזונאית קלינית, הולמס פלייס דיזנגוף עושה סדר על שולחן.

 

הרפו אך תכננו נכון


 צילום: fotolia 
 

הרפו: ראשית, חשוב להרפות מהמחשבות הטורדניות: "בחגים עולים במשקל", "אוף, מחר אצטרך לצום", "כמה קלוריות זה יעלה לי? מחשבות אלה לא מובילות  לשום מקום וברגע שתהיו בטוחים בעצמכם  יהיה לכם הרבה יותר קל להתמודד עם הקושי. בחרתם באורח חיים בריא? מעולה. הדבר דורש מכם קצת יותר ארגון ומשמעת וזה בהחלט אפשרי גם בחגים.

 

דעו את ה"אויב": הימנעו מתחושת ה"לא נעים לי". דאגו לעדכן מראש את המארח שאתם מנסים לשמור גם בחג. הקשיבו לעצמכם, עמדו על העקרונות. אל תחששו להגיד 'לא' כשמציעים לכם מנה נוספת. זיכרו, זה בידיים שלכם.

 

תכננו את יומכם: נכון שהארוחה המרכזית והגדולה מתקיימת בערב, אך זו לא סיבה לצום בשאר היום (הרעב בטח לא תורם לאיזון). המטרה היא לאכול לאורך כל היום ארוחות קטנות וסדירות, כדי לשמור על צריכה קלורית מאוזנת. התחילו את הבוקר בארוחת בוקר שגרתית הכוללת לדוגמא, 2 פרוסות לחם, ביצה, גבינה וירקות. לפני הארוחה העיקרית איכלו ארוחת צהריים קלילה, כגון כריך מלחם קל, ובין לבין שלבו גם נשנושים קלים כמו פרי או חטיף אנרגיה ואל תשכחו להקפיד על שתיית מים מרובה לאורך כל היום.

 
 

הקשיבו לגוף, השארו פעילים


 צילום: פוטליה 
 

בחרו נכון יותר: בארוחת החג, עם הגיעכם לשולחן עם הצלחת, עצרו לרגע והסתכלו על מגוון המנות המוצעות. כעת, בחרו את המנות בצלחת על פי עקרון 3 השלישים: מנה עיקרית (חלבון), תוספת (פחמימה) וירקות, ונסו לבחור את המנות המבושלות/ אפויות על פני המטוגנות. אין סיבה לוותר על מאכלים שאוהבים, אך חשוב שהכל יהיה במידה. אם למשל תרצו גם תפו"א וגם אורז אז פשוט חלקואת השליש בצלחת המיועד לפחמימה - לשניים. כך תקבלו ארוחה מאוזנת, משביעה ובריאה יותר. ומה לגבי הקינוח? כאן צריך קצת יותר שליטה. בחרו קינוח אחד, שאתם הכי אוהבים וקחו ממנו מנה אחת (למשל פרוסת עוגה/ כדור גלידה/ כוס סלט פירות).

 

הקשיבו לגוף: היו מודעים לתחושת השובע שלכם. אכלו לאט, לעסו היטב, עשו הפסקה בין מנה למנה. כך גם תאפשרו למזון להתעכל בצורה טובה יותר. אין צורך לצאת מהארוחה מפוצצים - זה לא סימן שנהנינו יותר וגם עדיף לחסוך מעצמנו את התחושה הזאת.

 

הישארו פעילים: פעילות גופנית תורמת לעלייה בהוצאה האנרגטית וחוסכת קלוריות. במהלך הארוחה, הציעו את עזרתכם בהגשה ופינוי מהשולחן. במידה ויישאר לכם כח  לאחר הארוחה, צאו להליכה קלילה בחוץ על מנת לנטרל את תחושת הכבדות. כמו כן, המשיכו בשגרת האימונים שלכם יום אחרי - אם בחרתם בפעילות שאתם אוהבים, אין סיבה שתוותרו עליה גם בחג.

 

 זיכרו, האוכל הוא לא העניין: החג הינו הזדמנות מצוינת להתעדכן עם קרובי משפחה, שמזמן לא ראיתם. הביעו עניין, השתתפו בשיחה, ספרו סיפורים ותיהנו מההווי המשפחתי. האוכל אומנם הוא חלק מכובד מהנאת החג, אך הוא לא העיקר.

 

לא נותנים לחג לחרב את הדיאטה


 צילום: shutterstock 
 

השנה מחליטים להיפטר מאימת החגים ולהבין שהכל בידיים שלכם ושאין דבר שהוא בלתי הפיך. גם אם אתם "חורגים" פה ושם אל תלקו את עצמכם ודעו שכל עוד מקפידים לשמור על תזונה נכונה בשגרה, הגוף יודע להתמודד עם "חריגות" קטנות מדי פעם. הגיע הזמן לשבור את המיתוס שבכוחה של ארוחת חג לחרב לנו את הדיאטה. 

 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by