בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
אחרי החגים זה עכשיו 
כל השלבים בדרך לרזון 
 
 כל שלב - פחות קילוגרמים    צילום: fortolia    
אחרי החגים זה עכשיו |
 

תוכנית דיאטה חדשה ומקורית של מי שנחשב גורו הדיאטות בארה"ב מובילה אתכם בשלבים שפויים ובטוחים עד שתגיעו למשקל הרצוי. צאו לדרך

 
 
 
 
 
 
 
 
 

אולי זה קלישאה, אבל כולם יודעים שאחרי החגים זה עכשיו. מחקרים וסטטיסטיקות מספרים לנו את מה שכולם כבר יודעים: במהלך תקופת החגים מעלים במשקל בסביבות 3 קילו. אז נראה שזה זמן מעולה לשגרה שתעזור לרדת במשקל וגם דיאטה חדשה מקורית ויעילה.

 

התוכנית לירידה במשקל נקראת "דיאטת "17 יום" והיא הדיאטה התורנית משגעת את כולם בארה"ב. התוכנית נבנתה על ידי ד"ר מייקל רפאל מורנו, המוכר יותר כד"ר מייק, גורו הדיאטות של אמריקה. במקצועו, ד"ר מייק הוא רופא משפחה, אך במהלך שנות עבודתו, הוא נתקל בקושי של המטופלים שלו להרזות ולשמור על משקל ועל הרגלי חיים בריאים לאורח זמן. הוא חיפש דרכים יצירתיות לעודד את מטופליו לשמור על הבריאות- מה שהוביל אותו להמציא את  התוכנית שעוזרת לרדת במהירות במשקל ולשמור עליו. הדיאטה התפרסמה גם בספר "דיאטת 17 הימים". לאחר שהתארח אצל "ד"ר פיל", מתוכניות הבריאות הפופולריות בארצות הברית, הפך ד"ר מורנו לשם הכי לוהט בתעשיית הדיאטות האמריקאית.

 

אם אתם תוהים לגבי השם: למה דווקא 17?  ד"ר מורנו, טוען שחלוקת התוכנית למקטעים קצרים בני 17 יום תורמת לחיזוק המוטיבציה ולהפגת המיאוס והשעמום שלא מעט מאיתנו חווים בתקופת דיאטה. מעבר לכך, לדבריו- זהו פרק הזמן שבו חילוף החומרים מצליח לאזן את עצמו.

 

 

 
זה בדיוק הזמן לחזור לג'ינס של לפני החגים
 זה בדיוק הזמן לחזור לג'ינס של לפני החגים   צילום: fortolia 
 
 

השלבים בדרך אל האושר

 

  

מחזור 1: להאיץ

זהו השלב הקשה ביותר של הדיאטה, שנועד לנקות את הגוף. התפריט היומי במחזור הראשון כולל 1,200 קלוריות ומבוסס על הפחתה משמעותית של צריכת הפחמימות והקלוריות.  אסור לאכול סוכר, מזון מעובד ומטוגן וירקות עמילניים (בטטה, תפוח אדמה, דלעת, גזר, כרוב, כרובית, קישוא).

 

 מותר לאכול חלבון רזה ללא הגבלה (חזה הודו, חזה עוף, מאכלי ים), ירקות "מנקים" (חסה, ברוקולי, כרוב ניצנים, אספרגוס, מלפפון, עגבנייה), שתי מנות פרי דל סוכר (פירות יער, אשכולית), שני יוגורטים פרוביוטיים דלי שומן, 1־2 כפות שומן "ידידותי" (שמן זית או פשתן), ולשתות הרבה תה ירוק - לתה הירוק לפי ד"ר מייק יש יכולת לשפר את קצב חילוף החומרים והוא חשוב ביותר בתהליכי ההרזיה .  

הירידה הצפויה במשקל: 4.5 עד 9 קילו.

 

מחזור 2: להפעיל

אחרי ההשלה המהירה של הקילוגרמים הראשונים במחזור הראשון, המחזור השני נועד למנוע מצב שבו המשקל "תקוע". האסטרטגיה שמציע ד"ר מורנו: "בלבול" חילוף החומרים והמשך התהליך המואץ של שריפת השומנים על ידי גיוון התפריט והגדלה בצריכת הקלוריות בימים מסוימים וצמצומה בימים אחרים, כך שבממוצע תהיה הצריכה היומית 1,500 קלוריות.

 המאכלים המותרים במחזור הזה הם כמו במחזור הראשון, אך עם שינויים קלים: מנת שומן "ידידותי" אחת (במקום שתיים) + תוספת של שתי מנות פחמימה (קטניות, אורז חום, דלעת, פיתה מקמח מלא, קוסקוס מלא, תירס, תפוחי אדמה).

 הירידה הצפויה במשקל: 2.2־4.5 קילוגרמים נוספים.

 

 
משפר את קצב חילוף החומרים. תה ירוק
 משפר את קצב חילוף החומרים. תה ירוק   צילום: יחצ 
 

מחזור 3: להשיג

זהו השלב שבו מייצבים את המשקל, מפתחים הרגלי אכילה נכונים ולומדים לצרוך פחמימות מלאות. התפריט זהה לתפריט המוצע במחזור השני, עם שינויים קלים.  

הירידה הצפויה במשקל: 1.3־2.6 קילוגרמים נוספים.

 

 מחזור 4: להגיע

השלב הזה נועד לייצב את המשקל ולשמור על התוצאות עד יומכם האחרון. הרעיון: לעודד אכילה בריאה ומבוקרת במשך כל השבוע בהתבסס על ההנחיות התזונתיות במחזורים הקודמים, עם "התפרעויות" קלות לקראת סוף השבוע. כך למשל, בסוף השבוע מותר לצרוך עד שתי מנות אלכוהול ועד שתי מנות אהובות כמו עוגה או פיצה ללא התחשבות קלורית.

הירידה הצפויה במשקל: 1-0.5 קילו בשבוע.

 

 
אוקי, לכי על זה! שלב 4
 אוקי, לכי על זה! שלב 4   צילום: fortolia 
 
 

מה לאכול בשלב א'?

תפריט אפשרי למחזור הראשון של דאיטת 17 יום:

 

עם הקימה- מים חמים וחצי לימון סחוט

 

ארוחת בוקר: ביצה קשה/ חביתה אפויה / חביתה (עם כפית שמן)+ סלט ירוק (חסות, מלפפונים, נבטים, כרוב)+ 3 עגבניות שרי. 

 

ארוחת ביניים : יוגורט לבן 1.5%+ תפוח עץ/ אגס/ בננה קטנה/ חופן דובדבנים/ נקטרינה/ 3 משמשים/ 12 ענבים/ חצי מלון ירוק קטן.

דוגמאות לגיוונים בארוחת ביניים: שייק מכוס חלב 1%+ 3-4 תותים/ שייק מכוס חלב ובננה קטנה+ קורט קינמון/ חצי מלון ירוק קטן עם חצי קופסת קוטג' 5% וכפית דבש/ 12 ענבים קפואים ויוגורט לבן 1.5%/ יוגורט לבן 1.5%+ תפוח עץ  

 

ארוחת צהריים: 120 גרם חזה עוף/ 100 גרם סלמון/ 140 גרם לברק/ 140 גרם פורל/ קופסת טונה/ 2 פולקע/ משולש+ סלט מירקות ירוקים (מלפפונים, חסות, כרוב, עלי בייבי), צנונית, 5 עגבניות שרי/ פלפל אדום/ גזר+ ירק חם- 200 גרם (שעועית ירוקה עדינה/ לקט נורמדני). 

 

ארוחת ביניים: יוגורט לבן 1.5%+ 14 שקדים לא קלויים/ 10 קשיו/ 6 חצאי פקאנים/ 3 אגוזי ברזיל או 120 גרם ריקוטה וכפית דבש, ניתן להוסיף קינמון.

 

ארוחת ערב: קופסת קוטג' 5%/ 120 גרם גבינה צפתית/ 120 גרם גבינה בולגרית/ קופסת סקי 5% גרם / 200 גרם גבינה בופאלו 5%+ סלט ירוק+ 5 עגבניות שרי/ גזר/ פלפל אדום  

 

דוגמאות לגיווני ארוחת ערב: 

1. שקשוקה מביצה, חלבון ביצה, 2 עגבניות, חצי בצל, שתי שיני שום וכפית שמן

2. שקשוקה ירוקה מעלי תרד, חצי בצל, שיני שום, ביצה וחלבון ביצה, 5 פטריות שמפניון וכפית שמן.   3. 2 פטריות פורטובלו ממולאות בגבינה 5% ועירית/ פטרוזליה אפויות בתנור ל15-20 דקות וסלט 

4. 2 פלפלים אדומים ממולאים בקוטג' וזיתים ירוקים אפויים בתנור ביחד עם סלט ירוק

5. סלט יווני- מירקות ירוקים, עגבניה, גבינה בולגרית, 8 זיתים ירוקים (מתוך תוספת מנת השומן) 

6. סלט ירקות מ2 מלפפונים, עגבניה, גזר, צנונית, עלי חסה, 2 יוגורטים לבנים 1.5%

ארוחת לילה (22:30):יוגורט לבן 1.5%/ חצי קופסת קוטג' 5%

 

במהלך היום:

  • מומלץ לשתות 14 כוסות מים ביום, כשרצוי לשתות 2 כוסות מים 10 דקות לפני כל ארוחה וכוס מים אחרי האוכל.
  • ניתן להוסיף עד שמונה זיתים ירוקים/ רבע אבוקדו/ כפית שמן/ 7 שקדים
  • מומלץ לשתות 3-5 כוסות תה ירוק ביום
  • ניתן לשתות עד 2 כוסות קפה ביום
  • ניתן לצרוך עד 3/4 כוס חלב ביום (רצוי חלב מועשר בסידן)
  • עד 3 כפיות סוכר/ דבש/ ריבה/ סילאן/ אגבה (כחול) ביום
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by