בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
אנרגיה זמינה 
תתעוררי! המאכלים שיזניקו את האנרגיה 
 
 תתעוררי והריחי את היוגורט    צילום: fortolia    
אנרגיה זמינה |
 

הימים של רוב הנשים עמוסים ומלאי פעילות, ורובן רוצות גם להתאמן ולשמור על כושר ועיצוב הגוף, לפעמים זה קצת יותר מדי. אספנו עשרה מאכלים שיחזקו אתכן וישמרו על אנגיה גבוהה במיוחד. כנסו

 
 
 
 
 
 
 
 
 

אם אתן מרגישות שמדד האנרגיה שלכן לא מרקיע שחקים וקצת קשה לכן לבצע את כל המטלות השגרתיות וגם את האימונים לשמירה על כושר ועיצוב הגוף, יכול להיות שחסרים לך קצת ויטמינים ומינרלים חיוניים. במצב כזה לפעמים מספיק שתוסיפו לתפריט היומי את המאכלים הנכונים שימלאו את מאגרי האנרגיה ויקפיצו את המרץ שלכן לגבהים. הנה מבחר של 9 מזונות המובילים, להגברת האנרגיה, שיעזרו לכן להיות יותר פעילות - גם לעבור את היום העמוס וגם להתאמן בחדר כושר.

 

 

 
 

בננה

בננה היא פחמימה פשוטה אך מקור אנרגיה מידית. הם גם מקור מצוין לאשלגן - רמה מופחתת של אשלגן בגוף יכול לגרום לחולשה גופנית. ניתן לעכל את הסוכרים שנמצאו בבננה במהירות והוא מומר במהירות לאנרגיה לגוף שלך. פריט התאוששות מצוין גם לאחר אימון כדי לשמור כול לאימון הבא.

 
 צילום: שאטרסטוק 
 

עדשים

עדשים חייבות להיות חלק עיקרי מהתזונה היומית שלך. הם עשירים בחומצות אמינו, חלבונים, ויטמינים ומינרלים, ויכולות להחליף את האורז או פסטה כמעט בכל מתכון. עדשים הן גם עשירים בסיבים ששומרים אותך שבעה ואינן מאפשרות לרמות הגלוקוז לעלות לרמה גבוהה יותר. תנו לסלט ארוחת הצהריים שלכן להגביר לכן את אנרגיה על ידי הוספת ספל של חומוס שעועית מבושל.

 
סלט עדשים
 סלט עדשים   צילום: רחלי קרוט 
 
 

דייסת שיבולת שועל

שיבולת שועל היא אחד מזונות האנרגיה העיקרית לחיזוק. בלי חמאה וסוכר חום, שיבולת שועל היא פחמימה מורכבת טובה. היא עוזרת לשלוט ברמות הגלוקוז בדם שלך וגם לשמור על תחושה של בטן המלאה במשך זמן רב. כמו כן, היא מכילה ויטמיני B הידועים לשיפור רמות אנרגיה בגוף. הזמן האופטימלי לאכול ארוחת שיבולת שועל הוא לפני 11 בבוקר.

 

 

 

 

 
לפני 11 בבוקר. דייסת שיבול שועל
 לפני 11 בבוקר. דייסת שיבול שועל   צילום: shutterstock 
 

ביצים

אחד מפריטי מזון שאנשים נוטים למעט בערכו כמקור עיקרי של אנרגיה היא ביצים. ביצים עשירות בחלבון, חומצות אמינו ואומגה 3. עוד מרכיב יש בהן: חומצות שומן חיוניות, שחיוניות לצמיחת שריר, מערכת חיסונית חזקה, כוח המוח ושיווי משקל של נוזלים בגוף. ביצים הן גם אחד מהמזונות בעלי האנרגיה הגבוהות ביותר משום שהם מכילים יותר מ 10 חומרים מזינים עיקריים חיוניים לגוף שלכן.

 

 

 
לא מוערכות מספיק. ביצים
 לא מוערכות מספיק. ביצים   צילום: Getty Images / אימאג'בנק 
 

אגוזי מלך

אגוזים הם אחד ממקורות החלבון הטובים ביותר הצמחים, הם נחשבים ל"מזון למוח" ולא רק בגלל המראה המקומט שלהם, אלא גם בגלל הריכוז הגבוה של אומגה 3 ושומנים חיוניים. חופן אגוזי מלך בתזונה היומית שלך ייכול בהחלט לשפר את רמות האנרגיה. אגוזי מלך הם גם מקור טוב לסיבים, סידן בונה עצם, וכמה חומרים מזינים חיוניים אחרים שהגוף שלך דורש כדי לתפקד ביעילות בימים שדורשים ממך הרבה אנרגיה.

 

 

 
מלך. אגוזים
 מלך. אגוזים   צילום: fortolia 
 

שוקולד כהה

הנה דוגמה טובה שמקורות של אנרגיה לא צריכים להיות חסרי יטעם וחסרי ברק. מקור אנרגיה מדהים אחד כזה הוא שוקולד כהה. שוקולד מריר מלא בנוגדי חמצון ובריא ללב. בנוסף, הוא מכיל קפאין, שהוא ממריץ שעוזר לשמור על הגוף שלך ולשפר את חילוף חומרים. אם אתן הולכות על שוקולד כמקור אנרגיה, אז כדאי לקנות שוקולד מריר אורגני שלא מכיל חלב. את המקור המפנק הזה רצוי לאכול במתינות כדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר.

 

 

 
מי אמר שמקור אנרגיה לא יכול להיות מתוק?
 מי אמר שמקור אנרגיה לא יכול להיות מתוק?   צילום: fortolia 
 

יוגורט

יוגורט הוא תענוג טעים, שזמין כעת במגוון רחב של טעמים. הוא נחשב מזון "צפוף" באבות מזון , מזין ותורם לתזונה. בהתחשב בזה שהחורף כבר בדלת ועמו מגיעות מחלות החורף הידועות - באמצעות החיידקים הפרוביוטיים שהוא מכיל תוכלו לחזק את מערכת החיסון . הוא מכיל כמות גבוהה של ויטמינים ומינרלים כמו סידן וכן חלבון באיכות תזונתית גבוהה שמועילים לבריאות הכללית של הגוף וכן מסוגלים להמיר חומרים מזינים באופן ישיר לאנרגיה. לקינוחים, כדאי לנסות לאכול יוגורט דל שומן, במקום משהו שהוא עשיר בסוכר.

 

 

 
הכוח הלבן. יוגורט
 הכוח הלבן. יוגורט   צילום: fortolia 
 

ירקות ירוקים

קבל את חבילת הכוח לגוף - ירקות בעלי עלים ירוקים. אם תכינו מהם שיקים בשילוב עם יוגורט ופירות שאתם אוהבות כמו: בננות, תפוחים וכו' תקבלו משקה שהוא צלצול השכמה בכוס. כרוב ותרד הם הירקות הירוקים בעלי הטעם העדין ביותר שכדאי לשלבם עם פירות.

 

 

 
עכשיו לכו תעשו מזה שייק: ירקות ירוקים
 עכשיו לכו תעשו מזה שייק: ירקות ירוקים   צילום: אימג' בנק / Getty Images 
 

מיי קוקוס

מי קוקוס זה לא מזון מוצק, אך עם זאת, זה אחד מהמקורות הטובים והזולים ביותר של אנרגיה. הוא מוכר גם כ"משקה אנרגיה טבעית". מי הקוקוס מלאים בויטמינים ומינרלים חיוניים, כגון אשלגן יחד עם חומצת לאורית. אשלגן מספק לגוף חומרים מזינים ואלקטרוליטים שעוזרים לחידוש האנרגיה. והחומצה שימושית בהאצת תהליך חילוף החומרים והגברת האנרגיה. בנוסף, מים של הקוקוס דלים בסוכר, בשומן ובתכולת הנתרן.

 

 

 

 
משקה אנרגיה, חלב קוקוס
 משקה אנרגיה, חלב קוקוס    צילום: Igor Mojzes - Fotolia.com 
 

תה ירוק

עוד מקור שהוא לא מזון מוצק אלא משקה הוא התה הירוק, הוא מחזק ונותן אנרגיה ותופתעו לדעת שהוא תורם לחיזוק השרירים. על פי מחקר חדש מתברר כי, עם השנים הגוף שלנו נחשף לנזקים ולתהליכי דלקת שגורמים לירידה הדרגתית ומתמשכת בחוזק השרירים והעצמות. החומרים הפעילים שבתה הירוק ובייחוד ה EGCG מהווים נוגד חמצון עוצמתי שיכול להפחית את הלחץ החמצני והדלקתי על השריר.

 

 

 
 צילום: shutterstock 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by