בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
תזונה ודיאטה 
רוצים לרזות? שתו מים 
 
 קשה לכם לשתות מים? תוסיפו פלחי לימון    צילום: fortolia    
תזונה ודיאטה |
 

מחקרים טוענים שאם שותים מים אפשר לרדת בקלות במשקל. נשמע קל מדי? בדקנו איך זה באמת עובד וכמה מים צריך לשתות כדי להגיע למידות הרצויות. קחו כוס מים ובואו לגלות

 
 
 
 
 
 
 
 
 

לפני הכל, קצת כימייה בשביל ההגיון: בכל מקום בו יש מים יש יונים שליליים. יונים אלו, עד כמה שזה מפתיע, מסוגלים לשפר את מצב הרוח שלכן, למנוע דיכאון, לשפר את איכות השינה ולמנוע מחלות. כשיונים שליליים משתלבים במחזור הדם שלנו, הם מייצרים תגובות ביוכימיות שמעלות את רמת הסרוטונין - חומר שנחשב כ"סם הטבעי" של מצב הרוח. זה אומר, אגב, שאם אתן במצב רוח רע מומלץ ללכת לחוף הים, למזרקה הקרובה או פשוט לפתוח את הממטרות בגינה. גם האוויר שאחרי הגשם הראשון רווי בהם, אז כדאי להתכונן. ועכשיו לעיקר - למים יש גם השפעה משמעותית על תהליך ההרזיה ועל הדיאטה שלכן.

 

מחקר בנושא דיאטה שהתפרסם באוניברסיטת וירג'יניה טוען שניתן להפחית במשקל רק על ידי שתיית שתי כוסות מים של 240 מ"ל לפני כל ארוחה. במסגרת המחקר, הנבדקות שתו מים רבע שעה עד חצי שעה לפני האוכל. החוקרת הראשית, הפסיכולוגית והתזונאית ברנדה דייבי, אמרה שלמרות שהנושא לא נחקר, שתייה בסמוך לארוחה יכולה להועיל יותר לתהליך ההרזיה. הטריק יעבוד אם תשתי את שתי הכוסות עשר דקות לפני שאת מתחילה לאכול את ארוחת הבוקר, הצהריים והערב או בזמן החטיף של אחר הצהריים - נבדקות ששתו מים לפני הארוחות, הפחיתו שני קילו וחצי יותר מאלו שלא שתו לפני הארוחה, במשך שלושה חודשים. "הנבדקות ששתו מים צרכו פחות קלוריות בצורה ניכרת במהלך הארוחות אך עדיין דיווחו על הרגשת שובע", אומרת דייבי.

 

אם לומר את האמת זה נשמע חשוד וקל מדי, אבל מתברר שזה דווקא עובד. שרון דבוש חלילי, דיאטנית קלינית ויועצת לחברת נביעות, מסבירה כיצד זה באמת עובד:

 

האם מים אכן יעילים לתהליך הירידה במשקל?

 

"המים הם חסרי קלוריות", מסבירה דבוש חלילי, "ולכן משמשים כלי עזר חיוני לכל מי שרוצה לרדת במשקל או לשמור עליו. למים תפקיד חשוב בתהליך הפיזי עצמו של הפחתת המשקל ובמניעת תופעות הלוואי השכיחות הקשורות בהפחתת האכילה. העלאת המודעות לשתיית המים יכולה לעזור לנו בדרך למשקל הנכסף".

 

 
רק לא להגזים - אמרנו לפני האוכל לא במקום
 רק לא להגזים - אמרנו לפני האוכל לא במקום   צילום: fortolia 
 
 

כך בדיוק זה עובד:

 

מגבירים את שריפת הקלוריות - מחקר קטן (אך מהפכני) שהתפרסם בשנת 2003 הראה כי שתיית מים יכולה להגדיל באופן מעשי את קצב שריפת הקלוריות בגוף. האפקט שנמדד היה אומנם קטן, כ-30% עלייה למשך שעה, אבל בהחלט משמעותי. ולגבי שמירה על המשקל: החוקרים העריכו כי תוספת שתייה של 1.5 ליטר מים ליום למשך שנה תגרור ירידה של כ-2.4 ק"ג במשקל - וזאת מבלי לערוך שום שינוי נוסף בתזונה ובפעילות הגופנית. 

 

מסייעים בשחרור פסולת - המים מקלים על הכליות להפריש ביעילות בשתן את חומרי הפסולת הרבים אשר נוצרים בגוף כתוצאה מתהליכי הפירוק המואצים האופייניים בזמן ירידה במשקל. כאשר הכליות לא יכולות לתפקד ביעילות הן מעבירות חלק מהעומס לכבד, שאחד מתפקידיו להפוך שומן לאנרגיה, אך אם יעסוק בחלק מפילות הכליות פחות שומן יפורק. בחירה במים נקיים יותר (ממזעמים) עשויה להקל על עבודת הכליות.

 

 מפחיתים כאבי ראש ועייפות - המים מסייעים להפחתת כאבי ראש ותחושות עייפות על ידי דילול הדם מתוצרי הפירוק הרבים המצטברים בו בתהליך ההרזיה.

 

מים מסוימים יכולים לסייע באספקה של  מינרליים חיוניים - העלולים להיות חסרים בתפריט, כגון סידן ומגנזיום בצורה הזמינה לגוף,  וזאת ללא תוספת קלוריות כלל. שתייה של מים בעלי תכולה משמעותית של סידן ומגנזיום יכולים להוות השלמה משמעותית לצריכה היומית של מינרלים חיוניים אלו.

 

עוזרים במניעת עצירות - מים עוזרים במניעת עצירות הקשורה בדיאטה. במידה וקיימת עצירות, מומלץ לשתות על הבוקר 1-2 כוסות של מים קרירים או בטמפרטורת החדר: מיד עם הקימה, על בטן ריקה ובבת אחת, עד כמה שניתן.

 

 מגבירים תחושת שובע - מים מקנים תחושת שובע, מאחר שהם ממלאים את הקיבה. מומלץ לשתות מים לפני כל ארוחה כדי להקטין את כמות המזון הנאכלת בארוחה עצמה.

 

מים "מעסיקים" את הגוף - שתייה מתמדת של כמויות מים קטנות מאפשרת "עיסוק" בידיים וגם סיפוק צורך של "משהו בפה".

 

יותר מים, פחות נשנושים - לעתים קרובות אנו מחליפים תחושת צמא בתחושת רעב, ואז אוכלים במקום לשתות. כאשר "מתחשק" לכם משהו, מומלץ לשתות כוס מים. אולי הייתם רק צמאים.

התהליך הביו-כימי של פירוק שומנים מחייב מים - תא שנמצא בהידרציה טובה (רווי במים) יפרק ביתר קלות את השומן שבתוכו, ואילו תא מיובש יאגור את השומן. כלומר, המים חיוניים לתהליך פירוק השומנים בתא. 


פגיעה במטבוליזם - די בחוסר מים קטן כדי לגרום לירידה בקצב חילוף החומרים. 

 

 

 
יותר מים, פחות נשנושים
 יותר מים, פחות נשנושים   צילום: fortolia 
 

מים טעימים. יש דבר כזה?

לאור העובדה שאנחנו זקוקים לכמויות גדולות של מים מדי יום, לאיכות המים והרכבם יש חשיבות גדולה במיוחד. מים אינם רק מים. מלבד הנוזלים הם מכילים רכיבים רבים נוספים שחלקם עלולים להזיק וחלקם טובים וחשובים לבריאות.

 

איך תבחרו את המים שתשתו?

 

מקור המים הוא זה שיקבע את איכותם - החשש לאיכות המים נובע מהעובדה שמקורות המים העיקריים שלנו נמצאים בסמיכות רבה לאזורים שבהם אנחנו חיים ועובדים. הפסולת שאנו מייצרים בחיי היום יום , בתעשייה ובחקלאות עלולה להגיע דרך הקרקע אל מאגרי המים ולפגוע בהם. גם שאיבת יתר ממקורות המים , עקב מיעוט משקעים, משפיעה על טיב המים. לפיכך, מומלץ לבחור בקפידה גם את המים שאנחנו שותים ולהעדיף מים המגיעים ממקור נקי ומהימן  ואשר נבדקים לעיתים קרובות.

 

הרכב המינרלים - מעבר לנוזלים, מים מינרליים יכולים לספק לגופנו גם מינרלים חיוניים. הרכב המים משתנה בהתאם למקור הגאוגרפי שלהם.מחקרים קובעים כי ככל שתכולת הסידן והמגנזיום שבמים המינרליים גבוהה ותכולת הנתרן שבהם נמוכה, תרומתם לבריאות עולה.

 

וטיפ נוסף: אם מים רגילים לא עושים לך את זה, הוסיפי פלחי תפוז, לימון, פרוסות מלפפונים או פירות יער קפואים לקנקן מים גדול. אחרי כמה שעות למים יהיה טעם וערכם הקלורי עדיין יהיה קרוב לאפס. ועוד טריק: ערבבו עלי נענע ולימון, הוסיפי אותם למים וקבלי משקה דמוי מוחיטו. התזונאים אומרים שככה תקבלו את אותן התוצאות רק עם טעם משופר.

 

 

 
טעם משופר. לימון או מלפפונים במים
 טעם משופר. לימון או מלפפונים במים   צילום: fortolia 
 
 

אז כמה מים אנחנו באמת צריכים לשתות?

הכמות המומלצת, על פי ההמלצות החדשות לשתייה של האקדמיה האמריקאית למדעים משנת 2004 לנשים מעל גיל 19 היא שלושה ליטרים שהם כ-11 כוסות מים בהנחה שכל כוס מכילה 200 מ"ל. לנשים בהריון, 11 כוסות לנשים מניקות 15 וחצי כוסות וגברים מעל גיל 19 מומלץ לשתות כ- 15 כוסות. ההמלצות מיועדות לאוכלוסייה בריאה, בתנאי אקלים נוחים ובפעילות יומית רגילה ללא מאמץ.

 

 

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by