בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
עיצוב וחיזוק 
להתחזק ולהתחטב 
 
 בשר    צילום: fortolia    
עיצוב וחיזוק |
 

ישבן מוצק ובטן שטוחה משיגים על ידי אימוני כוח, חיזוק ועיצוב השרירים. בכדי להתמיד ולהצליח הגוף זקוק למזונות שיתנו לו את הדלק הנכון. אספנו חמישה מאכלים שיחזקו אתכם ויתרמו לתוצאות טובות באימונים

 
 
 
 
 
 
 
 
 

ישבן מוצק, בטן חזקה ורגליים חטובות זה מה שרובנו רוצים, אבל כדאי לזכור שבשביל להשיג אותם לא די בפעילות אירובית. אימון כוח ועיצוב השרירים חשובים לא פחות. אימון כושר שורף שומנים אבל יש לו יתרון נוסף: חיזוק השרירים והעצמתם במטרה לחטב ולעצב את הגוף. לאימון כוח ולתיחזוק גוף בריא וחזק, צריך אנרגיה שתתרום ליעילות העבודה שלכם ותזין את השרירים. בחירת המזונות הטובים ביותר עבור הגוף היא מטרה לא פחות קלה, לפעמים אפילו קשה יותר, מבחירת המזונות הרעים וההימנעות מאכילתם. הכנו רשימה של המזונות המזינים והטובים ביותר שיעזרו לכם למקסם את הכוח שבגוף ולאפשר לו להגיע לתוצאות טובות בתרגלי כוח, במכון הכושר וגם במשימות יום יומיות .

 

ביצים

3 ביצים גדולות, מכילות 260 קלוריות, 20 גר' חלבון ומעט פחמימות ושומן. זהו הפרוטאין המושלם. ביצים מלאות כולסטרול, שבדרך כלל נחשב כמרכיב מזון רע, אך זה המגיע מהביצה (הכולסטרול הטוב) למעשה מלא ביתרונות חיוביים, כמו שמירה על רמת הטסטורון ועל קרומי תאי השריר. על פי מחקרים, אנשים שאכלו 3 ביצים שלמות ביום ושמרו על תכנית אימוני כוח הפיקו יותר הישגים, כמו חיזוק הגוף, והעלו את מסת שריר מאשר אלה שלא אכלו ביצים או הסתפקו בביצה אחת ליום . אז בהחלט רצוי לאכול ביצים בכל ארוחה .

 

 

 
 צילום: fortolia 
 
 

בשר בקר אורגני

200 גרם בשר בקר אורגני רזה וטחון מכיל כ- 390 קלוריות, 50 גרם חלבון, אפס פחמימות ו-20 גרם שומן. בשר כזה חשוב בשל תכולת החלבון שלו, שומן רווי וכולסטרול אשר מספקים רמות טסטוסטרון גבוהות. בבשר בקר אורגני יש רמות גבוהות יותר של אומגה 3 וחומצה לינולאית מאשר בבשר רגיל (לא אורגני) בשל המזון המוקפד שמאכילים את הבקר. מחקרים קליניים שונים הוכיחו שאכילת שומן כזה מהחי עוזרת להפחית את רמת השומן בגוף, לחזק אותו ולסייע לו להגדיל את מסת השריר.

 

 

 

 

 
 צילום: fortolia 
 

נבט חיטה

חצי כוס נבטי חיטה מכילה 205 קלוריות, 15 גרם חלבון, 28 גרם פחמימות ו-5 גרם שומן. נבט לבן עשיר בברזל, אבץ, אשלגן וויטמין B . יש בו כמויות גדולות של חלבון וחומצות אמינו. מלבד הערכים הללו הוא מלא סיבים שהופך אותו למקור מעולה לפחמימות שמתעכלות לאט ומספקות אנרגיה לזמן ממושך. הוא המאכל האולטימטיבי לפני אימון כוח ופעילות גופנית בכלל, מכיוון שהוא מספק מקור למרכיבים אשר מגדילים את כוח וסיבולת השרירים וכן מעודד את תפקוד מערכת העצבים בגוף. הכי טוב לצרוך נבט חיטה חצי שעה לפני אימון ובכל שעה ביום בה תרצו להאט את עיכול הפחמימות, אפשר להוסיף אותו כציפוי קריספי לדגים בשר עוף.

 

 

 

 
 צילום: fortolia 
 
 

מיץ רימונים

מיץ רימונים אפשר לשתות גם כתוספת לשייקים של פרוטאין (חלבונים) הנמכרים במכוני הכושר ובחנויות טבע ותוספי תזונה, כאבקה להכנה בבית. הוא מספק 35 גרם קלוריות 7 גרם פחמימות ואפס שומן. המיץ מכיל חומר נוגד חימצון רב עוצמה שתורם רבות לבריאות ומונע הרבה מחלות. חוקרים מצאו אותו יעיל בהגנה מפני חומרים הפוגעים בגוף ובתאים, הוא מכיל גם כמות גדולה של ויטמין B6  שחשוב לפעילות תקינה של הרבה מאוד אנזימים השותפים ועוזרים בתהליך חילוף החומרים ויעילים במיוחד ביצירה ופירוק של חלבונים בדם.

 

למיץ רימונים יש סגולות של סיוע לזרימה התקינה של הדם בכלי הדם ולניקוי רדיקלים רעילים חופשיים מגוף האדם. על-פי מחקר שנעשה בטכניון בחיפה, נמצא כי יתרונות אלו של מיץ הרימונים עשויים להגן מפני מחלות לב ושבץ. המיץ מספק אנטיאוקסידנטים שהם נוגדני חימצון היעילים במניעת נזק חמצוני אפשרי הנוצר בזמן מאמץ גופני.

 

 

 

 
 צילום: fortolia 
 

סלמון

נתח דג סלמון במשקל 300 גרם מספק כ-415 קלוריות, 46 גרם חלבון 23 גרם שומן ואפס פחמימות. עוד פרוטאין מושלם. כמו כן הוא עשיר בחומצות חיוניות לגוף. אנשים שצורכים מזון עם רמות אומגה 3 מצליחים לעלות את כוח השרירים בגוף יותר מאשר אנשים שצורכים מעט מזונות כאלו. חומצות שומן ואומגה 3 משפרים את הרגשיות לאינסולין שמגבירה את סינטזת החלבון בשריר וזה במילים פשוטות: התעצמות השריר. אומגה 3 שמצוייה בסלמון הופכת במהירות ובקלות לדלק לגוף, שומרת על השרירים שלכם חזקים. היא  ידועה ביכולת שלה  להקהות כאבי שרירים למנוע חולשה ולשפר את כושר ההתאוששות שלהם. את הסלמון מומלץ לאכול בארוחת צהרים או ערב.

 

 

 
 צילום: fortolia 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by