בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
עולם היופי 
ללמוד לאכול נכון: הרגלי תזונה באקדמיה 
 
  צילום: Getty Images / אימאג'בנק    
עולם היופי |
 

הסטודנטים חוזרים לחיי הקמפוס ועמם הג'אנק פוד, הנשנושים והקפה. איך אוכלים נכון בזמן הלימודים האקדמיים וממה כדאי להיזהר? מדריך ורעיונות לארוחות סטודנטיאליות שרקחה עבורכם שרית עטיה, דיאטנית קלינית ויועצת למועצת החלב

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

פתחו ארון אקראי בדירת סטודנטים ממוצעת וסביר להניח שתמצאו שם חטיפים, ארוחות אינסטנט וקפה. ומה במקרר? במקרה הטוב, שאריות פיצה וקצת חלב - בשביל הקפה. שנת הלימודים האקדמית בפתח  והסטודנטים חוזרים אל ספסל הלימודים, יחד עם הרגלי האכילה המזיקים האופייניים להם. רובם היו מעדיפים לאכול בריא כמובן ואין להם התנגדות לירקות וארוחות מסודרות, אבל מה שמתנהל היטב בבית של ההורים, מתנהל קצת פחות טוב כאשר מנסים לתמרן בין לימודים ועבודה ונשארים ערים כל הלילה כדי ללמוד למבחן או להגיש סמינריון.

 

בתנאים האלה, אין פלא שסטודנטים רבים חיים על דיאטה של קפה, עוד קפה, שתייה ממותקת, חטיפים וארוחות מוכנות. מזונות אלו מכילים כמות רבה של קלוריות, שומן רווי, מלח וסוכרים פשוטים, הבאים על חשבון ויטמינים, מינרלים ואבות מזון חיוניים אחרים. תזונה נכונה יכולה לעזור לא רק להתגבר על עודף משקל ולמנוע תחלואה, אלא גם לשפר את הריכוז. חוץ מזה, ירקות, פירות ומוצרי חלב במקרר, עולים הרבה פחות מתפריט של ארוחות טייק אוויי - וזה כבר בונוס בפני עצמו.

 

בכתבה זו נסקור ארוחות בוקר, צהרים וערב בדגש על סדר היום הסטודנטיאלי וליכולת הסטודנטים לעמוד בו. אם תצליחו לשלב גם מעט פעילות גופנית, בכלל הרווחתם.

 

ארוחת בוקר: כדי לשפר את הריכוז


 צילום: shutterstock 
 

נראה שלא אומרים את זה די: ארוחת בוקר היא הארוחה החשובה ביום והיא לא רק "פותחת את התיאבון". זוהי ארוחה חשובה במיוחד, כיוון שהיא מספקת את האנרגיה הדרושה לגוף בשעות הראשונות של העבודה או הלימודים. במחקרים נמצא כי אכילת ארוחת בוקר משפרת את הריכוז ומגבירה את יכולת פתירת הבעיות. כאשר מדלגים על ארוחת הבוקר, ולא אוכלים עד הצהריים, מהר מאוד מגיעים למצבי קיצון של עייפות, עצבנות, אכילה בלתי נשלטת בארוחה הבאה או סתם נשנוש בלתי פוסק.

 
 

רעיונות לארוחת בוקר


 צילום: פוטוליה (אילוסטרציה) 
 

כריך או טוסט עם גבינות: 2 פרוסות לחם מדגנים מלאים, פרוסת גבינה צהובה או גבינה בולגרית / צפתית / פטה עם עגבניות, זיתים ובזיליקום.

דייסת בריאות: כוס חלב, 2-3 כפות שיבולת שועל (קוואקר), לאחר הבישול אפשר להוסיף חמוציות מיובשות ו/או צימוקים. אפשרות נוספת: כוס חלב, 2 כפות סולת, לאחר הבישול אפשר להוסיף קינמון וזרעי פשתן טחונים.

דגני בוקר משודרגים: כוס חלב, כוס דגני בוקר מלאים (כמו ברנפלקס), חצי בננה חתוכה, 4 תותים חתוכים (או פרי אהוב אחר).

מוזלי: גביע יוגורט, פירות חתוכים: תפוח, אגס, בננה, תותים, גרנולה, מעט דבש או סילאן.

 

במשך היום - ארוחות קטנות


 צילום: GettyImages/אימג'בנק 
 

אכילה כל 3-4 שעות במהלך העבודה או הלימודים, מסייעת בשמירה על הריכוז והערנות.

כדאי להצטייד בכריכים ופירות למשך היום ואת הכריכים למלא בגבינות/ טחינה/ חומוס/ ביצה/ טונה בתוספת ירקות. לשעת חירום ניתן להחזיק גם חטיפי דגנים או ביסקוויטים או קרקרים דלי שומן, שיכולים לספק אנרגיה מהירה כאשר אין זמן להכין מראש בכריכים מושקעים.

 

ארוחות בקפיטריות ובמסעדות


 צילום: אימג' בנק / Getty Images 
 

בארוחות בקפיטריה או במסעדה, שלאחריהן חוזרים ללימודים או לעבודה, כדאי לבחור ארוחה קלה, על מנת למנוע תחושת עייפות לאחר מכן. גם כאן מומלץ להשתמש בכללי האכילה הנכונה: להעדיף מאכלים מבושלים או אפויים על פני המטוגנים. לבחור בירקות טריים או מבושלים, על פני אלה שרואים שהם צפים בשמן. במידה ואוכלים סלט, מומלץ להוסיף את הרוטב לבד ולהעדיף שמן זית ולימון על פני רטבים מבוססי מיונז.

 

 צילום: אימג' בנק / Getty Images 
 

אם במשך היום לא אוכלים ארוחה חמה בשרית, מומלץ להשלים את המנה הבשרית בסוף השבוע ובחלק מארוחות הערב במהלך השבוע.

 

יש  לבחור בשר בקר טרי רזה, המספק רכיבי תזונה החיוניים לבריאות הכללית, כמו גם לזיכרון וליכולת הלימודית. הבשר מספק כמויות משמעותיות של חלבון באיכות גבוהה, ברזל, אבץ וויטמינים מקבוצה B (ריבופלאבין, ניאצין וויטמין B12) ובכמות משמעותית יותר בהשוואה לעוף, הודו ודגים.

 

זכרו, תזונה נכונה במהלך בלימודים תשפר את הזיכרון, מיומנויות הלימוד שלכם, יכולת ההקשבה וגם את מצב הרוח. זו הסיבה, שיש להקפיד עליה גם אם זה דורש טיפה מאמץ.

 

 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by