בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
(שוב) מתחילים דיאטה 
10 כללים לדיאטה נכונה 
 
 חלון ההזדמנות לא נסגר לעולם    צילום: fortolia    
(שוב) מתחילים דיאטה |
 

שבוע חדש הוא תמיד הזדמנות מצוינת להחזיר את התזונה הנכונה למסלול. רוצים לעשות את זה נכון? אספנו את הכללים והטיפים שיסייעו לכם לקבל דחיפה קלה לתהליך ההרזיה

 
 
 
 
 
 
 
 
 

פתיחת שבוע חדש היא נקודת התחלה מצויינת ליישום תוכניות, החלטות והרגלים בריאים ומועילים, כאלו שנדחו שוב ושוב. גם אם כבר התחלתם בדיאטה ובפעילות וזנחתם אותה, יום ראשון הוא נתפס עבור רובנו כחלון ההזדמנויות שלא נסגר לעולם ומאפשר לכולנו לחזור למסלול. זה הזמן, לאכול בריא, לחזור לתהליך הירידה או השמירה על המשקל.

אז איך מתחילים? טופז דרזנר, דיאטנית ראשית בשומרי משקל, מגדירה את הכללים שיסייעו להצלחה במשימה.

 

1. מחליטים שמתחילים מיד ולא ומחר

דחייה למחר רק מגדילה את הנזק ונותנת "רשות מדומה" לחסל עוד עוגה או קינוח עשיר "כי ממחר דיאטה".

 

2. חוזרים לסיבים ולמזונות העל

מוסיפים לכל ארוחה מנת פחמימה מורכבת כזו המכילה סיבים תזונתיים שיגרמו לתחושת שובע לאורך זמן, ויקטינו את צריכת המזון המיותרת לאורך היום. השתדלו לגוון את מנת הפחמימה בקטניות ובדגנים מלאים.

 

 

 
מלא בסיבים תזונתיים: אורז מלא
 מלא בסיבים תזונתיים: אורז מלא   צילום: Fotolia.com 
 
 

3. אוכלים בכל ארוחה מנה חלבונית

חלבון מן החי או מן הצומח גורם לתחושת שובע גבוהה, מזין את השרירים ומחזק את מערכת החיסון. ככל שמסת השריר שלנו גבוהה יותר כך קצב חילוף החומרים שלנו גבוה יותר וה"בזבוז האנרגטי עולה".

 

4. הוסיפו ירקות ללא גבול

הרבו באכילת ירקות ירוקים - דאגו למלא את הצלחת או הכריך בירקות אלו להגדלת נפח המנה ולתחושת שובע. בנוסף לעושר בסיבים הירקות הירוקים בנוגדי החמצון עוזרים להתגבר על תחלואי הגוף. ובמיוחד עכשיו, לפני החורף כדאי להצטייד גם באלה. בנוסף לירקות הירוקים, מומלצים גם ירקות בצבעים נוספים ש"צובעים" את הארוחה בצבעים עליזים ומוסיפים בריאות לגוף, בנוסף להגברת רמת השובע בארוחה.

 

 

 
מלאו את הצלחת בירקות
 מלאו את הצלחת בירקות   צילום: fortolia 
 

5. הפחיתו בשתייה מתוקה 

ממחקרים חדשים עולה כי אחת הסיבות להשמנה היא שתייה מתוקה. שתייה מתוקה מכילה כמות סוכרים גבוהה, שבמידה ואינם מנוצלים הופכים מהר מאוד לשומן. שתייה מתוקה גורמת לנו לרצות לשתות עוד ומעוררת תיאבון במצבים שאין סיבה לאכילה. שתייה מתוקה כוללת את המשקאות המוגזים אך גם את מיצי הפרי הטבעי. שימו לב: מיץ טרי בריא אך גם מכיל כמות גדולה של קלוריות. רצוי לשתות אותו רק מידי פעם בעיקר משום שהוא עשיר בויטמינים ומינרלים ובעיקר וויטמין C החשוב לחיזוק מערכת החיסון,  אבל גם גם לשם גיוון התפריט.

 

6. שותים הרבה מים ותה ירוק

השתייה המומלצת במהלך היום היא מים, אפשר גם סודה. משקאות נוספים המומלצים מאוד הם חליטות תה ותה ירוק. התה הירוק מכיל נוגדי חמצון המחזקים את מערכת החיסון שלנו, מחממים את הגוף ונפלאים לשתייה בערבי הסתיו ובמהלך החורף. שתיית תה ירוק לאחר ארוחה מקלה על מערכת העיכול ונותנת תחושת טובה.

 

7. מותר לנשנש

הפכו את הנשנוש לחוויה עם מעט פירות יבשים אגוזים ושקדים לא קלויים. הפירות היבשים יספקו את המתיקות הדרושה והאגוזים והשקדים יספקו את הפריכות, תחושת הנשנוש והשובע. אגוזים ושקדים מהווים מקור טוב לחומצות שומן חיוניות העוזרות לגוף לשמור על הלב ולהפחית את שומני הדם.

 

 

 
מותר לנשנש. תלוי מה
 מותר לנשנש. תלוי מה   צילום: fortolia 
 
 

8. אכילה מסודרת  
פזרו את הארוחות לאורך היום, הימנעו מארוחות גדולות במשך היום כי הן עשירות באנרגיה וגורמות לאי נוחות במערכת העיכול. כאשר מתכננים את התפריט היומי מראש מונעים הפתעות וחריגות ומצליחים להישאר במסגרת.

 

9. איכלו רק ליד השולחן

אל תאכלו במיטה, מול הטלוויזיה או מול המחשב. אכילה על יד השולחן מווסתת את משך האכילה ואת כמות האוכל, כיוון שהמוח מתרכז באכילה בלבד.כאשר אוכלים בזמן צפייה בטלוויזיה או כל עיסוק אחר, לא שמים לב לכמות המזון שנכנסת לפה, לא לומדים מהו שובע ויוצרים התניה - בכל פעם אוכל יהיה קשור לעיסוק נוסף. אוכל אוכלים בזמן הארוחה, ליד השולחן.

 

10. פעילות גופנית

מזג האוויר הנעים של שעות הבוקר המוקדמות ושעות הערב של תחילת הסתיו הוא הזמן הטוב ביותר להתחיל בפעילות גופנית. הליכה בחוץ בקצב גורמת להעלאת דופק ומסייעת לגוף בתהליך ההרזיה ושמירה על הבריאות. פעילות גופנית עוזרת בהוצאה האנרגטית ובכך  תורמת לתהליך הירידה ולשמירה על המשקל.  ביצוע פעילות אירובית גורמת לעליה בקצב חילוף החומרים במהלך היום כולו, היא מסייעת בהורדה של סוכר, לחץ דם ושומנים בדם.

 

 

 

 
פעילות גופנית גורמת לעלייה בחילוף חומרים
 פעילות גופנית גורמת לעלייה בחילוף חומרים   צילום: shutterstock 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by