בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
לגוף ולנפש 
לנשום עמוק: יוגה למתחילים 
 
 אחרי שמתחילים אפשר להגיע רחוק. בר רפאלי    צילום: מתוך האינסטגרם של בר רפאלי    
לגוף ולנפש |
 

יותר ויותר אנשים מגלים את היוגה ותרומתה לגוף ולנפש, גם הכוכבות מתרגלות באדיקות ומשלבות אותה בשגרת הטיפוח שלהן. כנסו לגלות את השיטות הפופולריות, וגם: 10 דקות תרגול שכל אחד יכול להתחיל איתו את היום

 
 
 
 
 
 
 
 
 

להגיד שיוגה הפכה לטרנד זה מעט יומרני, מלבד העובדה שהיא  קיימת אלפי שנים היא כוללת הרבה היבטים, שיטות מטרות ומעריצים. אבל בכל זאת, המגמה הולכת ומתפשטת ומסביב נוספים עוד ועוד מכורים שמסתובבים עם בגדי יוגה אופנתיים ומזרנים מגולגלים, ואם תקבעו להם משהו שמתנגש עם זמן השיעור זה יגמר ברע. בשל היתרונות הרבים של היוגה הפיזיים והנפשיים, אין פלא שגם הכוכבות (והכוכבים) משלבים אותה בשגרת האימונים והטיפוח שלהם לשמירה על גוף ונפש בריאים וחזקים. אז מה יש בה ביוגה שכל כך ממכר?

 

"השאלה מהי יוגה היא שאלה מורכבת ועמוקה", אומרת רוני פרידמן מורה ליוגה ומדיטציה ומפיקת אירועי 'יוגה ערבה', "התשובה הפשוטה היא: יוגה היא איחוד, שכדי לדעת עליו יותר יש לצאת למסע ארוך של חקירה".

 

מרבית המתרגלים יגידו, שיוגה היא תרגול פיסי המורכב מתנוחות, בסופו, נותרים עם תחושה של שקט שאין דומה לו. תחושה שמפגישה אותנו, עם הפן העמוק יותר של היוגה (בין אם התכוונו לכך או לא). למתעמקים בטקסטים, מתגלה שהפן הפיסי של תרגול היוגה הוא רק שמינית מן המכלול שמוגדר כיוגה - הוא כולל בתוכו: בחינה של השקפות עולם, תרגילי נשימה, תנוחות פיסיות ורבדים שונים של מדיטציה. אך מה שבטוח, יוגה אינה תרגול אינטלקטואלי. לא ניתן ללמוד אותה רק דרך התעניינות מנטאלית וקריאה. בכדי ללמוד יוגה צריך להתנסות, לתרגל ולחקור את עצמנו.

 

 

 
מגלגלות: אלסנדרה אמברוסיו, ריס ווית'רספון  ואשלי אולסון
 מגלגלות: אלסנדרה אמברוסיו, ריס ווית'רספון ואשלי אולסון   צילום: Splashnews, ארכיון 
 
 

 שיטות פופולריות לתרגול יוגה

 במהלך השנים נוצרו זרמים שונים ביוגה, הזרמים המוכרים ביותר בעולם ברובם מגיעים מאותו המורה, קרישנה מצ'אריה. קרישנה מצ'אריה האמין שלכל אדם צריך להיות תרגול פיסי ותזונה שתתאים לו במיוחד.

 

ויני יוגה דסיקאשר בנו של קרישנה מצ'אריה המשיך ופיתח את השיטה אותה למד מאביו. בויני יוגה התרגול מותאם באופן ספציפי למתרגל על-פי יכולתו ומגבלותיו.

 

איינגר יוגה פותחה ע"י ב.ק.ס איינגר, כדרך להתמודדות עם המחלות הרבות, איתן התמודד. איינגאר יוגה היא שיטה המקפידה על מנחי גוף מדוייקים ומתאימה לאנשים הסובלים מפציעות שונות. באיינגאר יוגה משתמשים בעזרים שונים כדי לתמוך בתנוחות.

 

אשטאנגה יוגה אבי השיטה הוא פטבי ג'ויס, תלמידו המוכר השני של קרישנה מצ'אריה. שיטת תרגול דינאמית המבוססת על 4-6 סדרות קבועות. אשטאנגה מתאימה לאנשים נמרצים והתרגול הוא זורם ומאתגר.

 

 

ויניאסה יוגה השיטה התפתחה מתוך האשטאנגה, זהו תרגול שלקח את זרימת האשטאגה, אך התנתק מהסדרים הקבועים של הסדרות ועם השנים נוספו לו עוד תרגילים. התרגול יכול להיות דינאמי או רגוע - תלוי במורה, לכן הוא מתאים למגוון רחב של אנשים.

 

שיבננדה נוצרה על יד מורה גדול נוסף, שהשאיר אחריו זרם של יוגה, סוואמי שיבננדה. זהו זרם עדין יחסית בו חווים תרגול נינוח המכיל בתוכו רגעי הרפייה רבים.

 

התוספת הישראלית לזרמי היוגה היא ויג'ננה יוגה, שפותחה ע"י אורית סנגופטה, בזרם זה יש דגש רב על השתרשות והתרגול היומיומי בו מורכב מסדרות העוסקות בכל יום באזור שונה בגוף.

 

 

 
חלק משגרת הטיפוח בבוקר מירנדה קר
 חלק משגרת הטיפוח בבוקר מירנדה קר   צילום: מתוך האינסטגרם של מירנדה קר 
 

10 דקות של תרגול יוגה בבוקר למתחילם, ישנה לכם את היום

גם אם יש לכם רק מספר דקות בבוקר ניתן לתרגל יוגה. כל אחד יכול, כל מה שצריך זה קצת מקום בבית (מומלץ להתאמן על מזרון יוגה, זה עוזר לטקסיות), מוכנים? קחו אוויר:

 

מתחילים בישיבה נוחה שומרים את הגב ארוך. נותנים תשומת הלב לנשימה. נושמים כ-10 נשימות עמוקות, דרך האף.

 

 

 
נשימה
 נשימה   צילום: יונתן אשור 
 
 

מניחים את הרגלים כף אל כף בישיבה שולחים את יד ימין אל ברך שמאל. נושמים 10 נשימות עמוקות. מחליפים לצד השני ל-10 נשימות נוספות. הגוף יהיה בפיתול שיעניק עיסוי לאיברים הפנימיים. 

 

כופפים קדימה ונושמים עוד 10 נשימות עמוקות. לוקחים את הרגליים כשהן צמודות וכפופות (כפות הרגליים למזרון) משחררים את הידיים בסמוך לגוף. מרימים ומיישרים את הרגלים לתנוחת הסירה נושמים 10 נשימות. משחררים ועוברים לשכיבה על הגב עם ברכיים אל הבטן. 

 

 

 
כף אל כף
 כף אל כף   צילום: יונתן אשור 
 
פיתול 1
 פיתול 1   צילום: יונתן אשור 
 
פיתול לצד השני
 פיתול לצד השני   צילום: יונתן אשור 
 

תנוחת המשולש- עומדים עם  פיסוק קטן בין הרגליים. רגל ימין פונה קדימה ורגל שמאל ב-90 מעלות. מאריכים את הגב ושולחים את יד ימין לעבר עקב רגל ימין, נושמים 10 נשימות כשיד שמאל ישרה כלפי מעלה. מחליפים בצדדים לעוד 10 נשימות. חוזרים לעמידת המוצא.

 

 

 
יוגה  משולש
 יוגה משולש   צילום: יונתן אשור 
 

תנוחת העץ-  ממקדים את המבט קדימה. מרימים את רגל ימין כשכף רגל ימין נשענת על ירך שמאל. הידיים אל הלב. שוב נושמים 10 נשימות. ומחליפים רגל.

 

 

 
תדמיינו שאתם  עץ
 תדמיינו שאתם עץ   צילום: יונתן אשור 
 

ולסיום תנוחת הרפייה- שוכבים על הגב עוצמים עיניים ומשחררים הכל לכמה רגעים.

 

 

 

* בתמונות מדגימה ריטה בצלאצל אשור- מורה ליוגה, סטודיו יוגיני בת"א. בצלאל ומורים רבים נוספים ילמדו באירוע  "יוגה ערבה" שיתקיים בימים חמישי- מוצ"ש, 31 לאוקטובר- 02 לנובמבר ב-30 מתחמים שונים ברחבי הערבה.

 

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by