בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
אוכלים ומרזים 
המאכלים שיגרמו לכם לרזות 
 
 כשהג'ינס רופף זה מעודד להמשיך    צילום: fortolia    
אוכלים ומרזים |
 

עולם הדיאטה מוצף באינפורמציה שרק עושה חשק לזלול בלי הפסקה. ובכל זאת, יש מזונות שכדאי לאכול כדי להפחית במשקל. שתי דיאטניות עושות סדר במקרר ומגלות את סודות הדיאטה הנכונה

 
 
 
 
 
 
 
 
 

נכון שזה היה נפלא אם היו מזונות שגורמים לנו לרזות ואכילתם תוביל לירידה במשקל? זה בהחלט היה הופך את החיים שלנו לפשוטים יותר. ואכן, אנשים רבים מקווים שפלא כזה קיים ומבקשים לדעת מה לאכול כדי להישאר רזים. עם כל המידע הרב והסותר שיש שם בחוץ בנוגע למה נחשב אוכל בריא ומה לא, קל להתבלבל ולזלול בלי הכרה רק מההתעסקות עם כל האינפורמציה. לאחרונה, לדוגמה, התפרסמו תוצאות מחקר שכלל תשעה מזונות שנתפסים כ"בריאים" אבל מתברר שהם מכילים כמות סוכר גדולה יותר מזו שיש בסופגניה. מה למשל? יוגורט ומיץ תפוזים. מופתעים?

 

המטרה: לרדת במשקל

ג'קי סילבר האדשוט, מומחית לאנטי אייג'ינג ויופי ומרואיינת פופולרית בתוכניות בריאות בארה"ב, מגלה בספרים שפירסמה את הסוד הגדול: איך לאכול נכון ולהישאר רזים וצעירים. היא מתבססת על שיטות של שומרי משקל וגם על התיאוריה של ד"ר רוברט אטקינס, ממציא דיאטת אטקינס המפורסמת והשנוי במחלוקת.

 

 

 
יותר מדי אינפורמציה
 יותר מדי אינפורמציה   צילום: fortolia 
 

כך תאכלו ותשארו רזים

 

כוחו של החלבון

אנשים רבים מכורים לפחמימות פשוטות מה שמוביל למעגל קסמים שלילי של השתוקקות ואכילה של יותר ויותר פחמימות. לעיתים קרובות מדי אנשים בוחרים לאכול יותר פחמימות טעימות (והן באמת טעימות) מאשר חלבונים שזו טעות גדולה והרגלי תזונה גרועים ביותר. על פי ההמכון הלאומי לבריאות, חלבון הוא אבן הבניין של החיים. הגוף זקוק להם כדי לתקן ולחזק את עצמו הוא חיוני לבריאות השיער הציפורניים השרירים והכרחי לדיאטה כדי לשקם את התאים ולייצר חדשים.

 

לעצור את התשוקה

יתרון נוסף של קיצוץ באכילת פחמימות פשוטות והתבססות על תזונה המכילה הרבה חלבונים בארוחות וכחטיפים, הוא השליטה ועצירת התשוקה לאוכל בכלל ולפחמימות וממתקים בפרט. "שלושת הימים הראשונים קשים אך אחרי שתעברו אותם", מבטיחה סילבר, "תבחינו שההשתוקקות לממתקים, צ'יפס, עוגיות סופגניות (זוכרים חנוכה בדרך?) ומאכלים עתירי קלוריות מיותרות תרד משמעותית.

טיפ: בשלושת הימים הראשונים הזכירו לעצמכם שוב ושוב שאתם יכולים לעשות כל דבר במשך זמן כלכך קצר.

 

תוכנית אכילה פשוטה

עבור מרבית האנשים שמנסים לשנות הרגלי אכילה במהירות וקלות מציעה סילבר את הטיפ העיקרי שלה: תגדילו את כמות הירקות וחתכו בחצי את יתר מרכיבי התזונה היומית שלכם- גם אם יתר מרכיבי התזונה שלכם כללחם חטיף שוקולד השאירו אותו בהתחלה אך חיתכו אותו לחצי.

 

אכילת מחצית מצריכת הקלוריות הרגילה שלכם והגדלת כמות הירקות היא דרך מצויינת ומרעננת לקצץ בקלוריות, מפני שברגע שמתחילים לחוש בירידה אפילו הקלה ביותר במשקל וכשהג'ינס קצת יותר משוחרר זה מקל להמשיך ולקבל החלטות אכילה טובות יותר וכמובן ליישם אותם. התוצאות המוחשיות עושות את ההבדל ונותנות את הפוש. וכך מבלי לשים לב מוותרים על המאכלים מלאי הסוכר והשומן לטובת ירקות וחלבונים, ואם בכל זאת מרגישים צורך במתוק, רצוי לאכול פירות רצוי דלי קלוריות כמו פירות יער, אף אחד לא משמין מזלילת פירות יער.

 

 
אף אחד לא משמין מזלילת פירות יער
 אף אחד לא משמין מזלילת פירות יער   צילום: אימג`בנק / Getty Images 
 

לא רק החלבונים

דתיה יער, תזונאית יועצת לאלטמן רוקחות טבעית, מסכימה עם מרבית הטיפים של סילבר אך מסתייגת מהמשתמע מתוכנית הדיאטה שיש להגביל את התזונה לחלבונים בלבד.  "יש הגיון באכילת יותר חלבונים", היא אומרת. "זה נובע מהעובדה שחלבון הוא אכן אחד מאבות המזון החיוניים לבריאות. הגוף שלנו זקוק לו לבניית שרירים, לשיקום ובניית רקמות גוף, ולתפקוד מערכות ותהליכים בגוף. על אף שהחלבון אינו מקור רשמי לאספקת אנרגיה לגוף, באין אנרגיה ממקור אחר אפשר לייצר אנרגיה מחלבון, אך בעמל רב - על עקרון זה נוסדה התשתית לדיאטת החלבונים".

 

> צמצום הפחמימות הגורמות להשמנה באמצעות הפרשת הורמון האינסולין המביא בעקיפין לעלייה במשקל והגבלתם לירקות בלבד.

> הרחבת כמות החלבונים בתפריט לצורך אספקת "אנרגיה" במקום הפחמימות, מתוך כוונה שהגוף יתאמץ יותר בהפקתה (ולכן יוציא יותר קלוריות).

> מאחר ועיכול החלבונים איטי וערכם הגליקמי אפסי, הם גם משביעים יותר - כשהגוף מקבל את האנרגיה שלו לא מפחמימות (ובעיקר משומנים) נוצר קטוזיס, הפרשה מוגברת של קטונים בדם, שמורידים את התיאבון.

 

"ובכל זאת, דיאטת חלבונים להרזיה מהירה יותר - לא נכונה ולא בריאה", טוענת יער. "כמות הקלוריות הכללית היא שקובעת. מאזן האנרגיה הוא שחשוב. צריכת אנרגיה (קלוריות) יותר מהוצאת אנרגיה תגרום לעלייה במשקל ולהפך".

 

 
חלבונים זה מעולה, אבל יש גם לא מעט חסרונות
 חלבונים זה מעולה, אבל יש גם לא מעט חסרונות   צילום: אימג`בנק / Getty Images 
 
 

אז מה אוכלים?

לא פחות חשוב מה"מה לאכול" הוא ה"איך לאכול"

מומלץ להקפיד על אכילה נינוחה ורגועה, ללא הסחות דעת, כדוגמת צפייה בטלוויזיה, שיחת טלפון, כתיבה וקריאה. חשוב להרבות בשתיית מים- לעיתים אנו מבלבלים בין תחושת צמא לתחושת רעב. והתייבשות אפילו קלה יכולה להוביל לירידה בקצב המטבוליזים.

 

פיזור ארוחות

כדאי וחשוב לפזר את הקלוריות על פני ארוחות קטנות. ארוחה אחת של 1000 קלוריות ביום לא מרזה היות והגוף מעביר את כל עודף האנרגיה למאגרי השומן שלו בארוחה כל כך עמוסת קלוריות. עם זאת תפריט יומי של 5-6 ארוחות ביום של סה"כ 1000 קלוריות בהחלט יכול להוביל לירידה במשקל.

 

להתחשב בהעדפה אישית

כדאי להמליץ לכל אחד על התפריט הנוח לו ובלבד שהדיאטה תהיה מאוזנת ותכלול את כל אבות המזון.

בזמן דיאטה עם הגבלת קלורית צריך לחשב לא רק את הקלוריות אלא גם את איכות המזון, מפני שקשה מאוד לקבל את כל רכיבי התזונה החיוניים בדיאטה של 1200 קלוריות וכדאי לשקול מתן מולטי ויטמין או תוספי תזונה מתאימים.

 

השורה התחתונה

יער ממליצה על דיאטה מאוזנת שמכילה את שלושת אבות ההמזון, חלבונים,פחמימות ושומנים. מומלץ לבחור בסוגים הנכונים. פחמימות מלאות כמו קוואקר, חיטה מלאה, דגנים מלאים וכו. חלבון מלא כמו: ביצים, קטניות, בשר רזה וכו' ושומנים טובים שיהוו 25% מצריכת הקלוריות היומית כמו: אומגה 3, אומגה 6, להימנע משומני טראנס ומשומנים רוויים.  להקפיד על צריכת 6 מנות של ירקות ופירות בצבעים שונים במהלך היום. מומלץ להרבות באכילת ירקות בגלל ערכם הקלורי הנמוך ותרומתם לתחושת שובע. הם עשירים בסיבית תזונתיים, ויטמינים, מינרלים ואנטי אוקסידנטים.

 

 

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by