בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
לייף סטייל 
טיפול טבעי: 10 דרכים לעבור את החורף בשלום 
 
לייף סטייל |
 

רגע לפני שהצינון והשפעות חודרים למיטתכם ולחייכם קבלו כמה עצות הומאופתיות כיצד להחלים מהמחלות החורפיות ללא תרופות קונבנציונאליות

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

אם גם אתם מצוננים בגלל עונות המעבר או המזגנים הקרים ליקטנו 10 טיפים, מבטי פאר נטורופתית והרבליסטית קלינית מבעלי חברת בריה - רפואה טבעית טיפולית, שעשויים לעזור לכם לעבור את החורף בשלום וללא ביקור כפוי אצל רופא המשפחה שלכם.

 

 
צמחי מרפא
 צמחי מרפא 
 צילום: אימג' בנק / Getty Images 
 
  • צמחי תבלין בשירות מערכת החיסון: כדי לתחזק את עצמכם במה שידוע כ'תרופות סבתא', אתם לא צריכים להרחיק לקצוות הארץ, אלא להושיט יד לעבר האדנית הפורחת על עדן החלון, שם רובכם תוכלו למצוא את צמחי התבלין הידועים והמוכרים. לדוגמא: טימין, ידוע כצמח מכייח לשיעול לח. חליטה של כף עלי טימין, במשך 15 דקות במים רותחים תוכל לעזור לכם להיפטר משיעול טורדני.
  • הרבו בצריכת שום: החומר הפעיל בשום, אליצין, המשתחרר בעת כתישתו, מנטרל שני אנזימים
  • החיוניים לחיידקים ופטריות ועל ידי כך מביא למותם ולעצירת התהליך הזיהומי. בנוסף, השמן הנדיף שבו, מכיל תרכובות גופרית, סלניום, ויטמין A וויטמין C, הגורמים לו להיות נוגד חמצון עוצמתי הפועלים כנגד רדיקלים חופשיים המסכנים את בריאותנו בדרכים שונות.
  • צמחי מרפא לחיזוק חיסוני: עובדים על שפעול מערכת החיסון בזמן אקוטי כשמתחילים לחלות. לדוגמא, אכינצאה צמח בעל השפעה אנטי דלקתית ואנטי ויראלית חזקה, מעורר וממריץ את מערכת החיסון, איסטיס- צמח המותווה לדלקות גרון וזיהומים בדרכי הנשימה, סמבוק- מותווה למחלות של מערכת הנשימה ושיעול לח, בעיקר על בסיס אלרגי.
  • שמירה על משקל תקין: עונת החורף היא העונה החלשה ביותר בסצנת הדיאטות. הקור והבגדים הארוכים והמטשטשים מסייעים לנו להשמין בשקט, עד שהשמש שוב תפציע ונצטרך להשיל את הקילוגרמים העודפים כדי להשתחל לבגד ים קטנטן. הסיבה השגויה הזאת פוגעת במערכת החיסון שלנו, השמנה הנובעת כתוצאה מאכילה מוגברת ואחסון עודף של שומנים עלולה לגרום לפגיעה במערכת החיסון. שומן טרנס ( מזון מהחי, מזון מטוגן, חטיפים ועוד) ושומן רווי (שומן מהחי) מתחמצנים בקלות וגורמים ליצירת רדיקלים חופשיים, הפוגעים בתפקוד מערכת החיסון.
  • זהירות עם תוספי ברזל: ברזל הוא יסוד מאוד חיוני וכמעט כל צורת חיים על פני כדור הארץ לא יכולה לשרוד ללא ברזל. למעשה, הטמענו כל כך את העובדה הזו שכמעט כל יצרני המזון מעשירים כמעט את כל סוגי המזונות בברזל- קמח, דגני בוקר, תחליפי חלב אם ועוד. מסתבר שלא רק בני האדם זקוקים לברזל כדי לשרוד, אלא גם חיידקים, פטריות וחד-תאים שואפים להגיע למחסני הברזל שלנו בגוף כדי לשרוד ולשגשג. פרופ' יוג'ין ויינברג, חוקר בתחום המיקרוביולוגיה, גילה בשנת 1952 שכמעט כל החיידקים מתרבים באין מפריע בנוכחות ברזל נגיש. חליתם? הניחו את תוסף הברזל שלכם בצד עד שתחלימו.
 
 

 צילום: יחצ 
 
  • תרגיעו: רמת הסטרס משפיעה לרעה על מערכת החיסון שלנו. בזמן מתח נפשי, בלוטת יותרת הכיליה (אדרנל) מפרישה הורמונים, הנקראים 'הורמוני דחק', אלו עלולים, בין היתר, לדכא ולהחליש את המערכת החיסונית וכתוצאה מכך לחלות. תרגילי הרפייה, יוגה, ספורט או אפילו קריאת ספר, יעזרו לכם להפחית את רמת המתח.
  • חליטת הפלאים: חליטה בריאה וטעימה להפליא: כוס מים חמים, מספר עלי נענע, מספר כדורי פלפל אנגלי, מקל קינמון, חתיכת ג'ינג'ר, פרוסת לימון (או תפוז/ קלמנטינה/ ליים) וחצי כפית דבש. חליטה מחממת וטובה גם להרגעה במצבים עיכוליים- בחילה וכאבי בטן.
  • אכלו מדי יום אגוזי ברזיל וגרעיני דלעת: אכילה יומית של 3 אגוזי ברזיל יספקו לכם כמות יומית של סלניום, מינרל קורט המספק הגנה חיסונית לגוף כנגד נגיפים ומחוללי מחלות אחרים. כף של גרעיני דלעת, בנוסף לתזונה מאוזנת הכוללת קטניות ודגנים, יספקו כמות יומית של המינרל אבץ, המסייע לתפקוד תקין של מערכת החיסון. תאי דם לבנים זקוקים לאבץ בכדי להילחם בוירוסים וחיידקים.
  • הפחיתו את צריכת המזונות המייצרים ליחה: הליחה ברפואה הסינית נחשבת לפסולת שתפקיד הגוף לפנות ביעילות. עודף ליחה גורם לכבדות, איטיות וערפול. מערכות הגוף הראשונות בהן מצטברת הליחה הן מערכת הנשימה ומערכת העיכול ויתבטאו בשיעול ליחתי, כחכוח בגרון, ליחה שקשה לפנות, בחילות, גזים, כבדות לאחר ארוחה ועוד. מזונות המגבירים ייצור ליחה הם: מוצרי חלב, בשרים עתירי שומן, בוטנים ומוצריהם, אגוזי קשיו, חיטה לבנה ומוצריה, בננה, אבוקדו, סוכר לבן, ממתיקים מלאכותיים, פירות הדר: בעיקר תפוזים וקלמנטינות.
  • שעות שינה: סביר להניח שזה יהיה הטיפ שיהיה קל לרובכם ליישם במהרה ויש לכך ביסוס מדעי: חוקרים מצאו שאצל אנשים עם שעות שינה מעטות מספר כדוריות הדם הלבנות עולה, כלומר רמת הדלקתיות בגוף עולה. ממצא זה מצביע על הקשר שבין התפתחות מחלות וחסר כרוני בשעות שינה.
 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by