בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
לייף סטייל 
ביי, ביי לאב: טיפים להתמודדות עם פרידה 
 
לייף סטייל |
 

פרידות הן חלק מהחיים ורובינו חווינו עזיבה של בן או בת הזוג ובעקבותיה אובדן, דכאון ואבל. אילו שלבים צריך לעבור וכיצד מתמודדים עם זה? מדריך

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

פרידות הן עצובות. פרידה כרוכה במלאכת פירוק והרכבה כאשר בשלב הראשון יש התפרקות לגורמים ובשלב השני הרכבה מחדש של פאזל החיים. הפרידה יכולה להיות חד-צדדית או ביוזמת שני הצדדים במקביל. פרידה מתרחשת במישור הפיזי והנפשי כאחד וההתגברות על המעבר והשינוי חייבת להתקיים בשני המישורים על מנת שנוכל להמשיך הלאה.

 

קשה לקום בבוקר


 צילום: פוטוליה 
 

קה מאוד לקבל את העובדה שהאדם שאותו אתה אוהב כבר לא איתך. הצד הריק של המיטה מכה בך מיד, כשאתה מתעורר ומטיח את ה"אין" במובן הכי מוחשי שיש. מצד שני, ה"ריק" הזה מאפשר לך לכבוש מחדש את המרחב הפרטי שלך ולהחזיר לעצמך שליטה. אפשר למלא את המיטה בכריות מחבקות ולהירדם באלכסון.

 

בעקבות הפרידה הכול משתנה:  הסטטוס הופך מ"תפוס" ל"פנוי", סדר היום משנה פנים, המחשבות, ההרגלים (מאידך אין סיבה לפחד משינויים וצריך להאמין שהכול לטובה ).

עד עכשיו הייתם מדברים בטלפון, מסמסים זה לזו ומעדכנים האחד את השני בכל פעולה. השיתוף הזוגי היה חלק נכבד משגרת החיים ולפתע השתנתה השגרה. מה עושים עם הריק, הניתוק והבדידות ואיך ממשיכים הלאה? איך מתמודדים עם זה ואיך מתגברים על זה?

 

פרידה היא סוג של אובדן הקיים, אובדן המוכר והידוע. כאשר מאבדים מישהו קרוב חווים תהליך של אבל. אנו מתאבלים על החלומות המשותפים שהיו לנו, על התוכניות המשותפות,  מתאבלים על המחויבות  שהייתה, מתאבלים על "הפנטזיה שהתממשה".

 

חשוב לדעת שתהליך האבל הינו תהליך מורכב ומרובה שלבים ועל מנת שנוכל לשחרר את הקשר הקודם, במטרה להתחיל בקשר חדש, עלינו לעבור ולחוות כל שלב ושלב בתהליך, מבלי לדלג.

 
 

השלב הראשון : הכחשה

הגוף והנפש לא יודעים איך להתמודד עם הפרידה. אנחנו לא באמת מסכימים לפרידה ובאופן אוטומטי, בתת מודע אנחנו רוצים להיאחז ולהישאר עם מה שיש, כי את הקיים אנחנו כבר מכירים והפרידה נושאת אותנו למקום לא מוכר ומנוכר. בתוכנו מתקיים הפחד הראשוני מהשינוי ומן הלא נודע.

 

לאן נתעל את הרגשות הקשים שעולים בעקבות הפרידה, איך נתמודד עם הכאב, הכעס, הבושה, הטינה והפחדים? הרי מדובר בתחושות קשות מאד לעיכול והכי קל להכחיש.

 

מה עושים?

קודם כל יש לשבת, לעשות "סדר בראש" ולכתוב. הנייר הרי סופג הכול, אז נצלו זאת. "הקיאו" הכול: רגשות שליליים, מחשבות, תחושות. ספרו לעצמכם איך אתם מרגישים ועד כמה רע לכם. זה בסדר לבכות, להתעצבן, לבעוט.  

ההתנקות הפנימית מכל מכלול הרגשות היא השלב הראשון והמאוד חשוב, בכדי לעכל את הפרידה ולהבין שהיא מעוגנת במציאות ושהיא בגדר עובדה קיימת.

 

השלב השני : כעס, צער, מאבק פנימי ועצב


 צילום: אימג' בנק / Getty Images 
 

הכעס הוא חלק חשוב מאוד בתהליך הפרידה והאבל. אנו עשויים לחוש כעס וזעם רב כלפי האקס/ית בשל הכאב שנגרם על ידם. לעיתים יעלו גם רצונות לנקמה, הרי מישהו צריך לשלם על הכאב הרב והקושי שגרמו לנו. כעס הוא רגש הרסני שמשתלט על הגוף ועל הנפש, הופך אותנו למתוחים ועצבניים ולא נותן מנוח.

 

הרבה פעמים עולות בשלב הזה מחשבות כמו "שייחנק!, הוא כזה שקרן, נצלן, פחדן" או "אני כועס על עצמי! איך הייתי כזה אידיוט". לעיתים ממש מרגישים מאבק פנימי בין ההיגיון והרגש. הרגש אומר: "אני אוהב אותה, זה הכי חשוב והיא תשתנה" וההיגיון גם לו קול משלו שאומר "זהו, זה לא יעבוד, ברח מכאן".

 

גם אם נעשה הכול על מנת לברוח מהעצב הזה הוא יחזור. זהו כאב לב גדול  שנמצא שם, הוא קיים ויש לו חלק מאוד חשוב בתהליך הפרידה והאבל.

 

השלב השלישי: שלב ההשלמה והקבלה

יחסים
 יחסים 
 צילום: פוטוליה 
 

לאחר שכאבנו ועיבדנו את כל קשת הרגשות והפנמנו שדברים השתנו, מגיע השלב שבו אנו משלימים עם העובדה שהקשר הסתיים.

 

זהו השלב שבו מרגישים הקלה. השלב שבו אנו מחזירים את האחריות והשליטה לידינו מתוך הבנה,שעלינו להמשיך את חיינו ולקבל את הקיים. זה הזמן לקבל את ההחלטה להמשיך הלאה. זכרו החיים חזקים מהכל והחיים ממשיכים.

 

שלב ההודיה

שלב ההודיה הוא השלב שבו אנו בוחרים לומר תודה ממקום עקרוני ובסיסי. תודה על מה שעברנו ותודה על מה שיש. זהו השלב שמעבר להשלמה, השלב שבו נאמר לעצמנו:  איזה מזל שהיה מה שהיה ושקרה מה שקרה. איזה מזל שנפרדים ממה שהיה ומתאפשר לנו משהו חדש, הזדמנות חדשה. ההודיה מאפשרת לנו לפתוח דרך תוך נקיטת גישה חיובית לחיים ולשלל ההתחלות שצפויות לנו.

 

ועוד כמה טיפים


 צילום: shutterstock 
 

עשו שימוש נרחב במה שאני מכנה "אביזרים טקטיים". למה הכוונה? הצטיידו בכמויות אדירות של נייר טישיו רך, בנגן מוזיקה איכותי, רכשו אוכל "נחמה" דוגמת גלידות, שוקולדים או כל מאכל אחר שעושה לכם טוב לנשמה ועוזר לשפר לכם את מצב הרוח, היעזרו בסדרות טלוויזיה אהובות אם אתם בוחרים להסתגר למספר ימים וחממו את הסביבה הקרובה שלכם בנרות ריחניים שעושים טוב.

 

זו הזדמנות טובה לעשות אמבטיות ארוכות ומענגות שמרגיעות את הנפש וממרקות את הגוף והנשמה.

מומלץ ואפילו הכרחי לזנוח את האוכל המנחם מהר ככל האפשר או לכל המאוחר בשלב הקבלה וההשלמה,  כדי שלא לספק לעצמנו סיבה נוספת לבכי בדמות משקל עודף מצטבר.

 

דרך נהדרת לפרוק כעסים היא הליכה מהירה בפארק או בקרבת הבית. רצוי להזיע ואפשר גם לבכות, לחזור רטובים וליהנות מעייפות נעימה שמתפשטת בגוף לצד שפע האנדרופינים שעושים טוב למוח. יתרון חשוב נוסף בהליכה מהירה הוא הקיזוז הקלורי המתבקש עם כל המתוקים שדחסנו לתוכנו ברגע של נחמה. פעימות הלב המואצות ותחושת החיוניות הגופנית יזכירו לכם שאתם בחיים ויגרמו לכם לחוש שאתם שואטים במרץ קדימה.

 

לתהליך ההתגברות על הפרידה אין חוקים. כל אחד פועל לפי נטיית הלב שלו. עם זאת חשוב מאד לא לשקוע לתוך ה"ריק" ולתוך דיכאון מתמשך. הקציבו זמן לכל שלב ושימרו על החוזק הפנימי שלכם.

 

כדאי מאד לכל אורך הדרך ובכל שלב ההתאבלות על הקשר ותהליך הפרידה, להיעזר בחברים קרובים, משפחה או אנשי מקצוע.

 

היו כנים איתם, ספרו מה עובר עליכם, אל תפחדו, שתפו והוציאו הכול...השיתוף מקל על הנטל הפנימי  והאמפתיה והחיבוק שתקבלו יחזקו אתכם.

 

בשלב ההשלמה וההודיה דאגו לצאת עם חברים ולבלות כמה שיותר. העסיקו את עצמכם ופתחו דלת להיכרויות חדשות.

 

 

***תבת היא טובי סקורניק- אימון אישי וזוגי ליצירת חופש בחיים

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by