בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
לאכול ולחשוב 
הכי מפתיע: אם לא חושבים, מרזים 
 
 לחשוב זה לא מרזה    צילום: fortolia    
לאכול ולחשוב |
 

מסתבר שלחשוב לפני שאוכלים זו אסטרטגיה ממש גרועה שלא מועילה לדיאטה. כנסו לגלות למה לא צריך לחשוב יותר מדי ואת הטריקים שיעזרו לכם בדרך למשקל הנחשק

 
 
 
 
 
 
 
 
 

לחשוב לפני שאוכלים, זה נשמע כמו אסטרטגיה טובה לירידה במשקל, אבל מחקר חדש טוען שזה בעצם יכול לפעול כמו בומרנג. הסיבה היא פשוטה - אנשים טובים ברציונליזציה של דברים. חוקרים מאוניברסיטת אוטרכט הידועה בהולנד, מצאו שהנטייה לקחת את הזמן לפני האכילה, נותנת לאנשים זמן כדי לתרץ מדוע הם צריכים לאכול מזונות שהם מנסים להימנע מאכילתם.

 

"אנשים יכולים להצדיק זלילת פרוסת עוגה בכך שהיה להם יום קשה, שזה ארוע מיוחד, שזה לא מנומס לסרב או שהם יממשו את הדיאטה החל ממחר", טוען ג'סי דה יוברט אחד החוקרים. "זה תהליך הצדקה שהופך להיות מדרון חלקלק  - כשהתירוצים מיושמים, המרזים לא יוצרים כללים נוקשים, כאלו שמווסתים כאשר נצמדים לתהליך הירידה במשקל ומאפשרים הנחות מדי פעם. שישנה דילמה בין דחפים מיידיים לבין כוונות ומטרות לטווח ארוך, אנשים נוטים לפתור את הדילמה על ידי פיתוח מערכת הצדקות שמאפשרת הפרה של המטרות שקבעו לעצמם.

 

כך תתגברו על הסיבות לאכול יותר

אם גם אתם מומחים ביצירת הצדקות למנת ה"גלידה-קצפת-רוטב שוקולד" ואתם צריכים קצת עזרה להתגבר על התירוצים הנה חמישה הנחות נפוצות שאנשים עושים לעצמם והדרך להתגבר עליהן:

 

 

 
 

אכלו מקערה קטנה מחקר מהמכון הטכנולוגי בג'ורג'יה מוכיח שאנשים אוכלים יותר גלידה כאשר הם משתמשים בקערה גדולה מאשר אם היו אוכלים מקערה קטנה. החוקרים הסבירו שזה נובע מכך שאנשים אוכלים 92 אחוז ממה שהם מגישים לעצמם. זכרו: אם אתם מגשים לעצמכם הרבה אתם תוכלו הרבה.

 

 

 
קערה קטנה מרזה
 קערה קטנה מרזה   צילום: דניה ויינר; סטיילינג: דיאנה לינדר. 
 

הקפידו על שעות שינה חוקרים מאוניברסיטת קולומביה מצאו כי מניעת שינה יכולה להוביל לצריכת קלוריות גבוהה. "לשינה יש השפעה על היכולת הקוגניטיבית", סיפר אחד החוקרים, "מזון עתיר שומן מפתה - כשאנשים לא ישנים מספיק יהיה להם קשה לרסן את התשוקה לאכילתם. כדאי לזכור שבעזרת מספיק שעות שינה ניתן להתנגד ביתר קלות לפיתויים כאלו".

 

 

 

 
תורמות לרצון חזק: שעות שינה
 תורמות לרצון חזק: שעות שינה   צילום: אימג`בנק/gettyimages 
 
 

אכלו עם היד הלא דומיננטית מחקר שפורסם בעלון פסיכולוגיה אשייותית וחברתית מראה כי אכילה עם היד החלשה יכולה להקטין את כמות המזון שצורכים.

 

 

 

 
זהירות רק לא להפיל. היד החלשה
 זהירות רק לא להפיל. היד החלשה   צילום: אימג'בנק / Getty Images 
 

החביאו את המזונות המשמינים אנשים נוטים לאכול ברוב הפעמים (פי שלוש, אם לדייק) את הדבר הראשון שהם רואים בהשוואה לדבר החמישי,  על פי מחקר של אוניברסיטת קורנל.  "אנשים אחראים לכישלונות של עצמם", מוסיף פרופס' בריאן וונסיק מחבר הספר 'אכילה פזיזה: מדוע אנחנו אוכלים יותר ממה שאנו חושבים'.

 

 

 
מה שלא מוצאים לא אוכלים
 מה שלא מוצאים לא אוכלים   צילום: fortolia 
 

שלטו בסביבת האכילה המקום בו אוכלים יכול להשפיע על כמות המזון, ולגרום לאנשים לאכול גם אם הם לא רעבים. חוקרים מאוניברסיטת דרום קליפורניה בדקו את הרגלי האכילה בקולנוע  - הם הגישו פופקורן ישן ומעופש לצד טרי, אנשים שרגילים לאכול פופקורן בצפייה בסרט אכלו את אותה כמות משני הסוגים ואילו אלו שלא אוכלים בדרך כלל בקולנוע נמנעו מלאכול את הפופקורן המעופש. המסקנה היתה שלסביבה יכולה להיות השפעה חזקה מאוד על הרגלי אכילה לא בריאים. כוונות טובות ורצון חזק לא תמיד יעילים וכדאי להערים על המוח ונטרל את סביבת האכילה.

 

 

 

 
מנה אחת תספיק
 מנה אחת תספיק   צילום: אימג' בנק / Getty Images 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by