בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
דיאטת סופגניות 
להישאר רזים בחג: כל הטיפים 
 
 תזכרו: הג'ינס המחמיא מחכה לכם    צילום: fortolia    
דיאטת סופגניות |
 

ניחוח מאכלי החג בהחלט מקשה על ירידה במשקל ושמירה על תפריט מאוזן, אבל כדאי לדעת שיש דרכים להתגבר. רמז: מותר לאכול סופגנייה. אחת

 
 
 
 
 
 
 
 
 

נר ראשון מאחורינו אבל זאת רק ההתחלה, יש עוד שבעה כאלו. ושוב מתמודדים עם החג, עם הריחות המשכרים וכמויות השומן, שמפילים אותנו בעקביות, שנה אחר שנה, בפח - פח השמן. רגע לפני שאנחנו נופלים לשם ועושים הפסקה עם הדיאטה ותהליך הירידה במשקל גלית אלדרוטי, דיאטנית קלינית ראשית ב"דיאטהקלאב", מסבירה למה שווה לחשוב לפני. האם משתלם לנו לאכול סופגנייה פשוטה שערכה 450 קלוריות ולשלם עליה במידה שלנו בג'ינס?

 

"כדאי לזכור", אומרת אלדרוטי, "שסופגניות הן קלוריות ריקות. אומנם מכינים אותן מקמח לבן, שמרים, סוכר, ביצים חמאה וחלב שלכאורה רכיבים מזינים (פחמימות, חלבונים ושומן) אך בעלי ערך תזונתי נמוך. הקמח הוא לבן (ללא סיבים תזונתיים, פחות ויטמינים ומינרלים המרוכזים בקליפת החיטה), החמאה עתירה בשומן רווי ונמנית בין המזונות התורמים לעלייה ברמות ה-LDL כולסטרול, הסוכר מכיל סוכר פשוט - קלוריות ריקות ללא כל ערך תזונתי. רק הביצים והחלב מצילים קצת את המצב כיוון שמכילים חלבון בעל ערך ביולוגי גובה".

 

"נכון, עד כאן אין זה שונה מכל עוגה אחרת, שבהחלט ניתן לאכול פעם בשבוע  - אפילו בפירמידת המזון יש אישור לקבוצה זו בקודקוד הפירמידה. רק שבמקרה הזה, של הסופגניות, עוד לא סיימנו. את כל התערובת הזו מטגנים בשמן עמוק ולרוב ממלאים במילוי. טיגון הסופגנייה מקפיץ את ערכה הקלורי והופך אותה למאכל עתיר שומן, כאשר אין כל פרופורציה בין כמות השומן לבין מכסת הקלוריות שיש בסופגנייה. הרבה מאד שומן לעומת שאר אבות המזון. וגם אם נטגן אותן בשמן קנולה הנחשב בריא ומומלץ לבישול או אפיה, בטיגון ערכו התזונתי משתנה, השומן מתחמצן והוא בהחלט לא בריא".

 

 

 

 
לבחור רק אחת. אבל שווה
 לבחור רק אחת. אבל שווה   צילום: אורן שלו 
 

סופגניה אחת שווה

 

אז לאכול או לא לאכול סופגניה?

"בוודאי שכן", מאשרת אלדרוטי, "אחת בשמונת הימים, אבל שתהיה שווה". זו בטח לא הייתה כוונת המחבר, אבל הסיפור היפה על פך השמן שלא התרוקן מזכיר את רקמת השומן שבגופנו. אומנם אם נשתמש בה היא תתרוקן, אבל יכולת האגירה שלה היא אינסופית. בניגוד לכמות הפחמימות הפחות או יותר קבועה בגופנו, ונמצאת בשרירים ובכבד, ובניגוד לכמות החלבון, הנמצא בעיקר בשרירים וגם על כמותו יש לנו יכולת השפעה מוגבלת, הרי שכמות השומן שבגופנו נתונה לתנודות קיצוניות. בעיקר נכון הדבר כשמדובר בהגדלת כמות השומן, שהרי מדובר ברקמת אגירה שזו מטרתה הראשונית. אם בעבר, בשחר ימי האנושות, זמינות המזון לא הייתה קבועה, ועל מנת לשרוד הייתה צריכה להתפתח יכולת אגירת אנרגיה, לא כך המצב כיום. ההתפתחות הטכנולוגית המואצת והקדמה הקדימו את השינויים האבולוציונים וברקמת האגירה שלנו כבר אין צורך. זמינות ושפע המזון הפכו את הצורך שלנו באגירת אנרגיה לצורך הישרדות למיותר. נהפוך הוא, רקמת האגירה שלנו, בעודה מממשת את ייעודה לכאורה, רק גורמת לנו צרות צרורות ועומדת בעוכרינו.

 

 

 
אם מגזימים משלמים
 אם מגזימים משלמים    צילום: fortolia 
 

אם המידע הזה לא גורם לכם להחליט שהחנוכה הזה אוכלים סופגניה אחת בלבד, אז אולי המידע הבא יעזור: כל סופגניה "עולה" לנו כ 450 קלוריות, זאת בלי הציפוי שוקולד או חלבה למעלה. בשביל לשרוף את כמות הקלוריות שבסופגניה אחת בלבד, עלינו לצעוד כשעה בקצב ממש מהיר (6 וחצי קמ"ש).

 

 

הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להתמודד עם חג החנוכה הקרב:

  • אם החלטתם שאין לכם את התקציב לעניין, גייסו את העזרה מהסביבה להתגבר על הפיתוי.
  • אל תכניסו בשום אופן סופגניות הביתה.
  • החליטו מראש על היום, המקום והאירוע בו אתם מתכוונים לאכול את הסופגנייה שלכם.
  • היצמדו לתוכנית האכילה שלכם (שש ארוחות, כל המנות, שתייה מרובה).
  • אל תתפתו לקזז בארוחות שלכם לפני או אחרי אכילת סופגניות. קיזוז לפני האכילה יגרום לאכילת יתר של סופגניות (ולאכילת יתר בכלל) ואילו קיזוז של אחרי האכילה ישאיר אתכם רעבים ועצובים.
  • בקשו את עזרת הקרובים לכם כשהיד נשלחת מאליה כל הקערה המהבילה...
  • דמיינו כל הזמן את ההרגשה הטובה שתהיה לכם, לאחר ששמונת הימים האלה יחלפו, ריחה וטעמה של הסופגנייה יישארו כזיכרון רחוק אבל המשקל והסקיני יחייכו אליכם.

 

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by