בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
חורף במשקל קל 
לרזות בחורף: כך תתגברו על מוקשים 
 
 אל תתנו לחורף לעצור אתכם מלרזות    צילום: fortolia    
חורף במשקל קל |
 

מרקים, שתייה חמה ונשנושים הם מוקשים חורפיים שהופכים את הירידה במשקל לאתגר. אך בכל זאת ניתן להתגבר עליהם ולהצליח לשמור על גוף חטוב ובריא בעונה הקרה. כנסו לגלות

 
 
 
 
 
 
 
 
 

החורף, אם עוד לא שמתם לב, כבר כאן. אחרי הימים האחרונים אי אפשר להתעלם מנוכחותו, ואם חשבתם שהסוודר והמעיל יסתירו את הקילוגרמים המיותרים אז יש לנו חדשות עבורכם: שכבות זה לא מרזה. אבל תזונה נכונה ופעילות גופנית דווקא כן. "נכון, לחורף יש שם רע כשזה מגיע לדיאטות וירידה במשקל", אומרת יפית בן מרדכי, דיאטנית קלינית ומייסדת שיטת NutraCoach. "הבעיה המרכזית היא שבחורף קר - קר בחוץ וקר לגוף. כשלגוף קר הוא מחפש מקורות חימום: לבוש, מיזוג וכמובן אוכל. אוכל זה אנרגיה והאנרגיה הנכונה יכולה לחמם אותנו. בגלל שקר בחוץ אנחנו נשארים יותר בבית. פחות פעילים, פחות מסתובבים ועסוקים, פתאום יש לנו יותר זמן עם עצמנו וגם לפעמים, משעמם כך מוצאים אנו את עצמנו נשאבים באופן טבעי לארונות המטבח ולמקרר ואוכלים יותר.

 

אז מה עושים?

בן מרדכי, טוענת שלפתרון מגיעים כשלוקחים בחשבון מספר הבטים: מודעות, הבנה, אוכל מועדף, נשנושים, אכילה משעמום ופעילות גופנית. "קודם כל מודעים" היא מסבירה, "המודעות לצורך בחימום ובתעסוקה- כבר נותנת פתרונות נכונים ובריאים יותר: ביגוד מתאים יותר, חימום הבית וחיפוש תעסוקה ולא לפה. דבר שני - מבינים: מבחינה קלורית המוקשים בחורף הם מרקים ושתיה חמה, נשנושים ואכילה משעמום".

 

 
זה לא הסוודר זה קילוגרם מיותר
 זה לא הסוודר זה קילוגרם מיותר   צילום: fortolia 
 
 

יש מוקשים אבל אפשר להתגבר עליהם

 

מרקים אלו נכללים בתפריטי דיאטות רבים, אך יכולים להיות מטעים ולהוות מוקש - מומלץ להמעיט ככל האפשר במרקים מוקרמים בשמנות, גבינה צהובה, קרוטונים ושקדי מרק (זיכרו כי מבחינה קלורית כל 2 כפות שקדי מרק זה כמו פרוסת לחם). אם הולכים על הדברים האלו, אז רק לעיתים רחוקות ולא שישתלבו לנו דרך קבע באכילה היומיומית. מינונים זה הסוד. אכלו יותר מרקים על בסיס ירקות. מרקים על בסיס פחמימה כמו עגבניות, אפונה, מינסטרונה, מרק כתום יהוו את תחליף הפחמימה כלומר האורז או התפוחי אדמה בארוחה. מרק עשיר שמכיל ירקות דגנים וקטניות ביחס הנכון (למשל- גריסי פנינה, עדשים וירקות) מהווה ארוחה צמחונית מלאה.  טיפ מנצח: במקום להקרים עם שמנת ניתן להשתמש ב3/4 כוס חלב ו3 כפות קורנפלור.

 

שתייה חמה כשקר לנו ולא מתחשק מרק, רובנו שותים תה או קפה, ופה צריך להיזהר עם הסוכר ועם החלב. 5 כוסות שתייה חמה ליום עם כפית סוכר ועם חלב בכל אחת יכול להגיע ל 300 קק"ל נוספות ליום, ששוות כמעט קילו עד חצי ק"ג בחודש, לא חבל? המלצה מספר אחת היא לא להוסיף חלב "לפי העין" אלה למדוד את כמות החלב שאנחנו מוסיפים וכדאי לצמצם אותה למקסימום 2 כפות לכוס. ניתן להחליף את הקפה עם החלב בקפה שחור, פילטר או אספרסו ללא חלב או כמובן תה. לתה תכונות נפלאות, ואם כבר תה אז מומלץ ירוק, מחקרים מראים כי יש לו סגולות בריאותיות העוזרות להגנה ושמירה על הגוף, להגברת קצב חילוף החומרים ולחמצון השומן. סוכר: כדאי לזכור כי סוכר הוא התניה, שתייה של משקה מתוק הינה הרגל, אך לתוספת המתיקות הזו אין כל ערך בריאותי. הכי טוב להתרגל לשתות בלי סוכר. אם ממש חייבים מתוק אפשר לעבור לממתיקים טבעים עם ערך קלורי מופחת כמו סטיוויה או אגבה. התווית נגד לאגבה היא אנשים סובלים מטריגליצרידים (שומני הדם) גבוהים.

 

 

 
רצוי להתחמם עם תה ירוק
 רצוי להתחמם עם תה ירוק   צילום: יחצ 
 

אוכל מועדף לפי עקרונות התזונה הסינית, בחורף רצוי לאכול את הפקעות והירקות השורשיים שמכילים יותר עמילן (כלומר בטטות, דלעת, תפוחי אדמה וסלק) ופחות את הירקות העליים, אותם רצוי לשמור לקיץ. מומלץ לאכול יותר דגנים מלאים וקטניות, שיפון, זרעים, אגוזים, תפוזים, ומוצרים מהחי. כמו כן מומלצים תבלינים מחממים כמו ג'ינג'ר, קינמון, הל, חזרת, פלפל שחור, פלפל חריף, תה ירוק ותה קמומיל. המלצה נוספת מתורה זו היא שהמזון יבושל על אש למשך זמן רב יותר.

 

נשנושים אל תוותרו על שגרת הארוחות. אכלו מסודר ושלבו 2-3 ארוחות ביניים, ככה גם אם יתחשק לנשנש הסיכוי שתנשנשו כמות גדולה, הינו אפסי כי כשאוכלים כל 3 שעות שומרים כל הזמן על רמות שבוע ולא מגיעים למצב בו מורעבים ומתנפלים על אוכל.

 

 

 
נבחרת החלומות של החורף: תבלינים, אגוזים ותפוזים
 נבחרת החלומות של החורף: תבלינים, אגוזים ותפוזים   צילום: fortolia 
 
 

אכילה משעמום זוכרים את השלב הראשון שהזכרנו בהתחלה? מודעות. ברגע שמודעים יש למלא את הזמן בבית בדברים שממלאים את הנפש למשל: קריאה, יצירה, וימנעו אכילה משעמום או אכילה רגשית. זה הזמן לספרים, סרטים, טלפונים לאנשים שהרבה זמן לא דיברנו איתם.

 

פעילות גופנית ככלל חורף זה זמן להאט את הקצב, לתת יותר זמן למנוחה ושמירה על חום גוף, מעבר לצריכת מזונות מחממים וירקות עמילניים. הרפואה הסינית מדברת על זמן להיות יותר מכונסים פנימה, להשקיע את האנרגיה שלנו בפיתוח המודעות הפנימית, בסובלנות ובהקשבה לזולת ולעצמנו. הפעילות הגופנית המומלצת היא כזו הנעשית במקומות סגורים, שם הגוף לא חשוף לקור ולרוח,כלומר פעילויות במקומות סגורים בהן יש פחות סיכוי להתקרר ולחלות וכזו המאפשרת התבוננות של גוף ונפש.  פחות ריצות והליכות בחוץ ויותר פעילות במקומות סגורים. אם מתעקשים על פעילות אירובית רצוי על ההליכון בחדר כושר או שיעור אירובי באולם, אך הפעילויות האידיאליות לעונה הקרה הן טאי צ'י, יוגה, משקולות ואמנויות לחימה.

 

 

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by