בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
מלקקים דבש 
דיאטת קסם: מרזים בעזרת דבש 
 
 מאוד מתוק לשמור על הגזרה    צילום: fortolia    
מלקקים דבש |
 

דיאטה מהפכנית שמגובה במחקרים מבטיחה ירידה במשקל בקלות, ללא ספירת קלוריות וללא הרעבה - רק שלבו דבש בתפריט. בואו לגלות איך זה עובד

 
 
 
 
 
 
 
 
 

למרות שהשומן נתפס לעתים קרובות כאיש הרע במונחים תזונתיים, מספרים הולכים וגדלים של מחקרים מראים כי סוכר הוא האשם האמיתי במגיפת ההשמנה - כל גרם סוכר מומר לשני גרם שומן בגוף. סוכר וממתקים מלאכותים נמצאים גם במקומות שאתם לא מצפים להם מכיוון שיצרנים מוסיפים אותם למאכלים מתוקים ומלוחים (גם למזונות כמו פיצות ורטבי פסטה). זה העיקרון שעומד מאחורי הדיאטה המהפכנית שמבוססת על כפית דבש, או שתיים.

 

דיאטת הדבש רותמת את תכונות הדבש ויתרונותיו הבריאותיים על מנת לעורר שינויים מטבולים שמבטיחים למנוע את התשוקה לסוכר, זו שמפילה כל תהליך ירידה במשקל ולגרום לשריפת שומן במהלך השינה. הדרך המהפכנית מבטיחה שניתן לרזות ללא ספירת קלוריות, ללא מזונות דיאטטים ויקרים והכי חשוב ללא תכנית הרעבה קטלנית - בקלות ניתן להשיל עד קילוגרם וחצי בשבוע.  תוכנית הקסם הזו היא תוצאה של מחקר חיים שנערך על ידי מקייל מקלנס, תזונאי ממוחה וכימאי שגילה כי שקומבינציית הסוכרים הטבעיים שיש בדבש הופך אותו למזון ירידה במשקל כמעט מושלם. את התורה שלו הוא פירסם בספר דיאטת הדבש.

 

בתוכנית אפשר להנות מארוחות טעימות, מחטיפים, קינוחים, לחמים, מאפינס ואפילו עוגות כל עוד הם נעשים מדבש ולא מסוכר. הטענה היא שעל ידי החלפת הסוכר בדבש לאורך כל היום והוספת כף דבש למשקה חם לפני השינה בלילה, ניתן לסגור לגמרי את המנגנון במוח שמעורר את התשוקה ההרסנית לסוכר.

 

 

 

 

 
מזון ירידה במשקל כמעט מושלם. דבש
 מזון ירידה במשקל כמעט מושלם. דבש   צילום: frog-travel - Fotolia.com 
 

איך זה עובד?

 

מקלנס, כמו רבים אחרים, מאמין כי הסיבה לכך שאנשים רבים נאבקים כדי לרדת במשקל מפני שהם אוכלים יותר מדי סוכר ומזון מעובד. "אפילו מזונות בריאים כביכול, דלי שומן, עמוסים, לעיתים קרובות מאוד, בסוכרים נסתרים או בקמח לבן  - שהגוף ממיר אותו במהירות רבה לסוכר", הוא טוען, "משמעות הדבר שרמות הסוכר בדם היא מקסימלית במשך כל היום, הגוף עסוק בלהתמודד איתו ומשחרר את הורמון האינסולין שמסנן את הסוכר מהדם ושולח אותו משם להיות מאוחסן כשומן.

 

אבל מקלנס זיהה מנגנון נוסף שהגוף משתמש בו כדי להגן על תאי המוח העדינים מעומס יתר אפשרי של סוכר, מה שאומר שהמוח נעשה רעב. תגלית זו היא משמעותית לדבריו מכיוון שה"מוח הרעב" הוא זה שמדרבן את התשוקה לסוכר שלא ניתן להתנגד לה וזה מה שהופך ירידה במשקל ודיאטה לקשות או אפילו בלתי אפשריות. כל תא במוח מוקף בעשרה או יותר תאים מזינים מיוחדים שמנטרים ושולטים בכמות הסוכר בדם ובמוח. התאים הללו מבטיחים אספקה של כמות מדודה ומדוייקת של סוכר לתאי המוח , הם מצויידים במשאבה מקרוסקופית שמודדת את צפיפות הסוכר בדם ואז הם מספקים בדיוק את כמות הדלק הנחוצה למוח.

 

באמצעות ניתוח מחקרים רבים גילה מקלנס שכאשר אוכלים הרבה עוגות, שוקולד, משקאות מתוקים או מאפים המשאבות נוטות לעצירת חירום כדי להגן על תאי המוח, הם מאפשרים רק לכמות קטנה מאוד של סוכר לטפטף למוח, עד שמצב המסוכן של עומס סוכר נגמר. מנגנון זה עובד היטב אם העמסת הסוכר היא קצרה, אך הודות לתזונה המודרנית רוב האנשים מכרסמים מאכלים ממותקים כל היום. התוצאה מכל זה היא שהתאים המזינים סגורים לפרק זמן ארוך ומשאירים את תאי המוח לשרוד על מנות דלק לשער חירום - ה"מוח הרעב". מוח כזה מתוח ועצבני ושולח מסרים כימיים ומנסה לעודד סוכר מקול מקור אפשרי אחר. מסרים אלו הם ששאשמים בתשוקה המטורפת לסוכר ולחוסר היכולת לעצור או להתמודד עם זלילה של מזונות מתוקים - והנה לכם הסיבה לכך שאתם אוכלים חבילת שוקולד ולא מסוגלים להפסיק.

 

מקלנס מאמין כי הדבש הוא זה שמחזיק את המפתח לשבירת מעגל הקסמים הזה למרות המוניטין המפוקפק שלו. כפית דבש בתוך משקה חם בלילה מספיקה על מנת להפוך את התהליך ולהפחית את הלחץ הליילי, היא מאפשרת שינה טובה יותר ולכן הגוף יכול להמשיך עם תהליך ההתאוששות והתיקון ובכך לשרוף שומן.

 

מרבית מומחי התזונה מחשיבים את הדבש כמזון רע ושמים אותו בקטגוריה אחת עם סוכר, אבל מקלנס משוכנע שהוא עושה את ההפך - הדבש נוצר מצוף צמחים על ידי דבורים אשר פועלות כמפעל לעבוד טבעי , הן מעכלות חלקית את הסוכרים ומשנות את הרכבם וזה מה שמשפיע על המטבוליזם, חילוף החומרים והדרך שבה גופנו מעכל אותם. יותר מזה מאות של מיקרו חומרים מזינים שנמצאים בכל כפית דבש משנים את הדרך שהחומר פועל  במערכת העיכול.

 

מחקרים הוכיחו שכאשר אנו שותים כוס תה ממותק בדבש או משלבים אותו ביוגורט הסוכרים מתנהגים בצורה שונה לגמרי מאשר עם סוכר לבן. למעשה בדיקות שנעשו על ידי מעבדות מחקר רפואיות בדובאי מראות כי כפית של דבש מורידה את רמת הסוכר בדם ולא מעלה אותו כפי שעושה כפית סוכר לבן. באופן מכריע המשמעות היא שדבש לא גורם לתאים המזינים להפסיק את הפעילות, כדי להבטיח שהמוח מקבל את כמות הדלק הדרושה לו לתפקוד אופטימלי - בשילוב עם כמה כללי זהב פשוטים ביותר זה אומר שניתן לאכול היטב ולשמור בלי מאמץ על גוף רזה ללא משקל עודף וללא התקפות זלילה ותשוקה למתוק.

 

 

 

 
סוכר אכזרי יותר משומן
 סוכר אכזרי יותר משומן   צילום: fortolia 
 

כך תרזו בקלות ובמהירות - לגזור ולשמור על המקרר

הנה כמה כללי זהב שמאפשרים ירידה במשקל בלי מאמץ, בלי לספור קלוריות או תוכניות רעב - פשוט להיצמד לכללים הפשוטים הבאים:

 

להחליף סוכר בדבש להתחיל את היום עם כפית דבש או שתיים במים חמים, בקפה, בתה, בקערת דגנים. להשתמש בדבש במקום בסוכר בכל שעות היום כולל בבישול -כדאי לזכור שדבש מתוק פי שתיים מסוכר לכן רצוי להשתמש בחצי מהכמות הרגילה. כשרוצים חטיף מתוק אפשר למרוח דבש על טוסט או קרקר מחיטה מלאה או גביע לערבב יוגורט עם מעט דבש.

 

לסיים את היום עם משקה דבש כפית או שתיים מהנוזל המוזהב הזה בכוס מים חמים. 30 דקות לפני השינה. אבל יש לזכור לא להגזים יותר מדי דבש יעלה גם הוא את כמות הסוכר בגוף.

 

אין יותר ג'אנק פוד דבש יעזור לכם לרזות רק אם תחתכו קלוריות ריקות שיש במזונות מעובדים ומלאכותיים, לכן המנעו מצ'יפס, משקאות תוססים, משקאות דיאט,  וכל המאכלים המטוגנים.

 

בחרו פחמימות מורכבות (לא הרבה מהן)

קמח לבן מזוקק שנמצא בפסטה, אורז לבן וכו' הוא זול ויש לו חיי מדף ארוכים, אך הוא מכיל מעט מאוד חומרים מזינים הוא נספג במהירות ומקפיץ את רמות הסוכר בדם. לכן העדיפו כמנת פחמימה לחם מחיטה מלאה אורז חום מלא או פסטה מקמח מלא - הם עשירים בסיבים וטובים לעיכול וישאירו אתכם שבעים לזמן ממושך . העדיפו בטטות, דלורית, לפת וגזר. אכלו כמות של אגרוף מהפחמימות - המזון העיקרי בצלחת שלכם צריך להיות חלבונים וירקות.

 

אמצו יום ללא פחמימות (אחד בשבוע)

תחילת השבוע (כן היום) זה זמן מעולה לאפס את הגוף (את התאים המזינים, זוכרים?) זה יוריד דרמטית את רמת האינסולין בגוף ויבטיח שהם ישארו נמוכות למשך כל השבוע. כשהאינסולין נמוך זה אומר שתאגרו פחות שומן. כמובן בתנאי ששומרים על יתר כללי הזהב.

 

 

 
כפית הקסם. בבוקר ובלילה
 כפית הקסם. בבוקר ובלילה   צילום: shutterstock 
 
 

עזבו את תפוחי האדמה מסלול מהיר לירידה במשקל הוא הימנעות מתפוחי אדמה -צ'יפס, פירה, אפוי בתנור. בכל צורה. פסיכולוגים מצאו שחוק כזה בדיאטה שמורה על המנעות מתפוחי אדמה באופן כללי קל לביצוע יותר מאשר איסור על צ'יפס .

 

חלבונים בכל ארוחה אכילת מנת חלבון בכל ארוחה תשמור אתכם שבעים ותחסוך את התשוקה למזונות מתוקים - מחקר מראה שהגוף מאותת שאנחנו רעבים עד שאוכלים מספיק חלבונים. חלבונים עוזרים לשמור את השרירים חזקים. העדיפו חלבונים רזים כמו עוף, דגים, ביצים ואם בשר אדום אז עם אחוזי שומן נמוכים. אל תשכחו מקורות צמחיים לפרוטאין: קטניות כמו חומוס, עדשים, שעועית וערבובם עם דגנים מלאים כמו אורז מלא הם תחליף אידיאלי לפרוטאין מהחי.

 

אכלו סלטים וירקות ללא הגבלה אין מה לחשוש או להגביל את כמות היקרות שמספקים לגוף סיבים, מינראלים וויטמינים. יש לשאוף לשש עד תשע מנות ביום.

 

 

 
החברים החדשים שלכם. ירקות
 החברים החדשים שלכם. ירקות   צילום: שאטרסטוק 
 

הגבילו לשתי מנות פרי ביום פרי יכול להיות עמוס בסוכרים לכן רצוןי להגביל את הכמות ולבחור בפירות דלים בסוכר כמו פירות יער- כמובן שרצוי לאכול אותם שלמים ולא בצורת  מיץ או מרוסקים בבלנדר, מכיוון שבצורתם השלמה הם יוצרים שכבת מגן המשמשת כמחסום למעי המאט את ספיגת הסוכרים.

 

בחרו המוצרי חלב עתירי שומן מוצרי חלב מופחתים שומן לרוב מועשרים בממתיקים או בסוכר על מנת לשפר את טעמם. מחקרים הראו כי יוגורט  עשיר בשומן הרבה יותר מספק מיוגורט דל שומן, כמובן שאפשר להוסיף מעט דבש. זכרו שלמרות שמוצרים אלא עשירים בסידן לא כדאי להגזים איתם אחרת כמות הקלוריות תזנק -הכמות הרצויה היא גביע יוגורט ליום, חתיכת גבינה בגודל קופסת גפרורים ולא יותר מחצי ליטר חלב.

 

 

 

 

 

 

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by