בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
עולם היופי 
גם בחורף: תזונה בריאה ושמירה על המשקל 
 
עולם היופי |
 

מדוע כל קשה לשמור על תזונה נכונה בעונה הקרה? דיאטנית קלינית מסבירה ומעניקה טיפים כיצד בכל זאת לא להתפתות למרקים שמנים ועוגות שוקולד חמות

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

חיינו מלאים באירועים שונים, שמאיימים לשבור לנו את השגרה התזונתית פעם אחר פעם ולאנשים העושים דיאטה - הדבר עלול להיות לא פשוט כלל. כל אירוע שכזה דורש תכנון והתאמה מראש. הפעם זה החורף.

 

אז למה כל כך קשה לרדת או לשמור על המשקל בחורף? לפי התיאוריה הטרמוסטטית, כאשר טמפרטורת הגוף יורדת, הרעב עולה. הגוף נדרש לחמם את עצמו, ואכילה היא אחת הדרכים לכך, מכיוון שבתהליך העיכול מופרש חום. דוגמא טובה שמדגימה זאת גם במצבים אחרים, היא תחושת הרעב לאחר כניסה לים או לבריכה.

 

סיבה שנייה לכך היא "דיכאון החורף הקלאסי". החשיכה המוקדמת גורמת לגוף להפריש פחות סרוטונין, הידוע כ"הורמון הרוגע" ואנו עלולים לחוש דכדוך ואף מעט יותר מנומנמים. לכן, באופן טבעי אנו פונים למזון פחמימתי ועשיר בקלוריות שגורם להפרשת הורמון הסרוטונין ולעלייה בתחושת השובע והרוגע.

 

אז מה עושים? לפניכם מספר המלצות להתמודדות עם הדיאטה והמשקל בחורף, באדיבות הילה רוזנברג, דיאטנית קלינית , רשת הולמס פלייס.

 

סביבה מחממת


 צילום: shutterstock 
 

מסתבר כי הצורך לאכול כשקר הוא שריד קדום של הגוף האנושי, שפעל במטרה לאגור שומן לטובת בידוד טוב יותר ותוספת אנרגיה, לצורך התמודדות עם תנאי מזג אוויר חורפיים. כיום יש מגוון דרכים אחרות לחימום הגוף. התלבשו טוב, שימרו על סביבה מחממת, השתמשו בבקבוק חימום ושתו משקאות חמים. אתגר נוסף הוא נושא השתייה. רובנו ממעטים לשתות כי מנגנון הצמא רגיש פחות בחורף. כתוצאה מכך נחוש רעב מוגבר יותר וכמויות האוכל יגדלו בהתאם. חליטת צמחים ללא סוכר למשל, יכולה להוות פתרון מצוין לשתי הבעיות האלה.

 
 

התאימו את התפריט שלכם לחורף


 צילום: frtolia 
 

הטענה לאכול ירקות ופירות בעונתם, איננה  סתם טענה. פרי או ירק הגדל בעונה מסוימת מכיל ערך תזונתי רב יותר מאשר פרי או ירק, שאינו בעונת הגדילה שלו. בחרו מאכלים מחממים ומשביעים יותר, דגנים מלאים, תבשילי עדשים, בשר, מרקים וירקות שורש. מזון חם ועשיר בסיבים תזונתיים תורם לתחושת שובע טובה יותר.

 

הפעילו את הגוף בכדי להתחמם


 צילום: fortolia 
 

כאשר קר, באופן טבעי אנו מוצאים את עצמנו יותר בבית ופחות בתנועה. זאת ועוד בבית לפעמים השעמום גובר והפיתויים אורבים מעבר בפינה והדבר עלול לעלות לנו במשקל. לא רק שלא חסכתם קלוריות בפעילות גופנית יומיומית, אף תרמתם למאזן קלורי חיובי המוביל לעלייה במשקל. הציבו לעצמכם תכנית לפעילות גופנית. הליכה בחוץ במזג אויר סגרירי לא תמיד מתאפשרת, אז אולי זה דווקא הזמן להחליט להירשם לחדר כושר. חלקכם אולי יעדיפו פעילות ביתית, כגון תרגילי יוגה או התעמלות מול הטלוויזיה. הזיזו את הגוף כמה שיותר, כך תוכלו גם לתרום להפגת תחושת העייפות והכבדות שהחורף מביא אתו.

 

הרחיקו את הפיתויים


 צילום: אימג' בנק / Getty Images 
 

רבים מרגישים שבחורף גובר גם החשק למתוק. אז נכון שזה לא קל, אולם נסו להזכיר לעצמכם שאתם "בעלי הבית" על המזון שאתם מכניסים לפה. אולי לטווח הקצר ההנאה תהיה גדולה אבל לטווח הארוך הצער והתסכול יגברו. נסו לשמור על איפוק-  תחושת הגאווה שתמלא אתכם אחר כך שווה את זה. עשו רשימת קניות בריאה, הצטיידו בפירות, חטיפי אנרגיה בריאים או הכינו בבית עוגה דיאטטית. אל תכניסו הביתה מזונות שאינם רצויים - כידוע, רחוק מהעין, רחוק מהפה.

 

לסיום, אל תזניחו את עצמכם. ריבוי שכבות הבגדים יכול לתעתע ולהסתיר את העובדה שאנו צריכים לרדת במשקל. מומלץ לחשוב מראש על תכנית תזונה בריאה עד הקיץ הקרוב. כדי להישאר בבקרה, מומלץ להישקל מדי פעם ולבדוק שלא חורגים מהיעד שהצבתם לעצמכם.

 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by