בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
נכנסים לקצב 
הכי שורף קלוריות: אימון אינטרוולים 
 
 הכי מהר ואז להגביר    צילום: fortolia    
נכנסים לקצב |
 

הדבר הכי חם בעולם הכושר הוא אימון אינטרוולים. למה? כי הוא שורף הכי הרבה קלוריות במעט זמן. בואו להכיר מקרוב את כל היתרונות של משחק המהר-לאט שסוחף את כולם. מוכנים? תנו ספיד

 
 
 
 
 
 
 
 
 

אימון אינטרוולים בעצימות גבוהה, הוא הטרנד הכי לוהט בעולם הכושר והבריאות, הוא מכונה מיזוג הכושר האולטמטיבי ומשלב שני מהירויות, זה של הצב וזה של הארנב - אין מחקר או מאמר שמדבר על כושר וירידה במשקל שלא כולל אותו. בימים אלה, הוא עושה עלייה לארץ באופן רשמי, תכירו את ה-HIT - אימון אינטרוולים בעצימות גבוהה מאד. לדברי המומחים האינטנסיביות של האימון מעודדת את הגוף לשרוף שומנים במהלך 48 השעות שלאחר האימון.  האימון יוצג לכולם ב-תערוכת  GYM & POOLS ISRAEL התערוכה ה-5 לספורט, בגני התערוכה שמתחילה היום (יום ג'). אז מה זה האימון שמטריף את כל העולם ומה היתרונות שלו?

 

איך מתבצע האימון?

"מדובר באימון בקבוצות קטנות (עד 12 אנשים) שנמשך שלושים עד חמישים דקות", מסביר צחי נחום, מנהל גו אקטיב פרו ומאסטר בפיזיולוגיה של המאמץ", הוא בנוי מארבעה חלקים, כל אחד מהם בין שבע לתשע דקות. בכל חלק יש רצף של מספר תרגילים - ובסופם בין דקה לשתיים פעילות קרדיו אינטנסיבית, שמעלה את הדופק לכ-90 אחוז משיאו".

 

איך הוא משפיע על הגוף?

"הדופק מגיע לאזור תשעים אחוז מהיכולת המקסימלית שלו, הנשימה מואצת מאד, מרגשים היטב את זרימת הדם  והשרירים מתנפחים משמעותית.

 

נשמע מפחיד?

"בעוד שבאימון קבוצתי מסורתי תפקידו של המאמן הוא בעיקר להוות דוגמא אישית הרי שבאימון בקבוצה קטנה תפקידו של המאמן לדרבן את המתאמנים ולתקן בזמן אמת את התנועות שלהם כך שלא יפגעו בעצמם", מרגיע נחום, "המטרה שלו אינה להוביל את חברי הקבוצה לאפיסת כוחות אלא להיות מספיק רגיש להבין את הקהל ולהיות מיומן בבחירת התרגילים ומשך הזמן של המקטעים".

 

באיזה תדירות רצוי להתאמן?

"אימוני ה- HIIT אינם מומלצים יותר מפעם או פעמיים בשבוע בשל האינטנסיביות וההתאוששות הדרושה לגוף ומומלץ לבחון את עצימותם מדי שישה עד שמונה שבועות".

 

 

 

 

 

 
הכי טוב ביחד
 הכי טוב ביחד   צילום: fortolia 
 
 

תוצאות אפקטיביות בפחות זמן


נחום מסביר שבשונה מאימון רצף, שבו הדופק הוא די סטאטי לאורך האימון הדופק באימון אינטרוולים מתנהג כמו זיגזג. הוא עולה ויורד. בהשוואה לאימון רגיל, שבו שריפת הקלוריות מסתיימת כעבור מספר שעות מתום השיעור, באימון HIIT ההוצאה הקלורית ושריפת השומן נמשכות גם לאחר 48 שעות - "מבחינת ההיבטים הפיזיולוגיים של האימון, עצימותו הגבוהה של האימון והדרישה לאנרגיה רבה ומיידית מביאות לריקון מאגרי גליקוגן וקריאטין בשרירים. את הגירעון הזה צריך להחזיר, וזה כאמור יתרחש בגופכם ביומיים הקרובים".

 

מלבד שריפת הקלוריות המפתה מה הופך אותו לכל כך פופלרי?

המגמה בעולם, בצורה חד משמעית, היא לקצר את משך האימון ולהעלות את עצימותו. "אם בעבר דיברו על 45 עד 50 דקות פעילות אירובית מומלצת, היום מוצאים שגם רבע שעה של פעילות אירובית משפרת את תוחלת החיים ואם אין למתאמן שלושים דקות רצופות של פעילות, גם פעילות עצימה של עשר דקות, שלוש פעמים ביום יכולה לענות על הצרכים של המתאמן הממוצע".

 

אימון אינטרוולים בקבוצות או באימון אישי, הפך לפופולרי בעיקר בקרב אנשי משפחה וקריירה, שמעוניינים להגיע לתוצאות אך אין להם עודף זמן. הם גילו שבמקום לשרוף שעה בחדר הכושר בתרגילי משקולות, ניתן להגיע לתוצאות אפקטיביות יותר, עם עבודה על מספר רב יותר של מרכיבי כושר, בחצי מהזמן.

 


 
מהר זה יותר
 מהר זה יותר   צילום: fortolia 
 

 

 

 

 
 

כל הסיבות להתחיל באימוני אינטרוולים

 

מפחית שומן בבטן פעילות אירובית הכרחית לאיבוד שומן בכל הגוף, אימון אינטרוולים לוקח את זה צעד קדימה. הוא מתמקד בקו המותניים והבטן ומזרז את שריפת השומנים באזור.

 

 

 
גיבור על. שורף שומנים בבטן
 גיבור על. שורף שומנים בבטן   צילום: fortolia 
 

משפר את המהירות הגברת הקצב באימון עוזרת לשפר את המהירות הכללית שלכם. בניית שרירים חזקים וספרינטים יעזרו לגוף להרגיש נוח לנוע מהר יותר.

 

 

מאפשר שריפת קלוריות אחרי האימון הגוף ממשיך לשרוף קלוריות במשך יתר שעות היום, גם בזמן מנוחה ושינה וכל מילה נוספת מיותרת.

 

 

פחות אימונים בפחות זמן בלוח זמנים עמוס האפקטביות שלו מאפשרת שריפת קלוריות בפחות זמן ופחות אימונים בשבוע.

 

 

 
יותר מהר, פחות זמן
 יותר מהר, פחות זמן   צילום: fortolia 
 

מגדיל את הסיבולת על אף שהאימונים קצרים, הם משפרים את קיבולת הריאות ובניית השרירים, מה שיאפשר ריצות ארוכות יותר ואימוני כוח קלים יותר.

 

 

מאיט את קצב פעימות הלב האימון מייעל את עבודת הלב מכיוון שהוא שואב יותר דם בכל פעימה במהלך העבודה. פחות פעימות בדקה יותר בריאות לטווח הארוך.

 

 

משפר את כל סוגי אימוני הסיבולת ארוכת הטווח (קרדיו) כשמדברים על אימון אינטרוולים מרבית האנשים חושבים על ריצה, אבל הוא כמובן מועיל לכל פעילות אירובית, שחייה, חתירה, סקי גלישה ועוד.

 

 

 


 
יעיל לכל פעילות אירובית. גם שחייה
 יעיל לכל פעילות אירובית. גם שחייה   צילום: fortolia 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by