בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
אוכלים כדי לרזות 
המאכלים הסודיים שיגרמו לכם לרזות 
 
 אז מה אוכלים?    צילום: fortolia    
אוכלים כדי לרזות |
 

אם תפריט הדיאטה שלכם אינו כולל שקדים, ברוקלי ותה ירוק, זו כנראה הסיבה שבגללה אתם לא יורדים במשקל. ויש עוד מזונות, בואו לראות

 
 
 
 
 
 
 
 
 

אם גם אתם נצמדים לתפריט דיאטה מחושב ומסודר ולא מצליחים לרדת במשקל או שיש לכם חבר שאוכל יותר מכם ועדיין מצליח להשיל יותר קילוגרמים בפחות זמן, כדאי שתדעו שאתם מפספסים משהו -  סביר להניח שהתשובה לטענות האלו נמצאת בקצב חילוף החומרים שלכם. "קצב חילוף החומרים הוא הקצב שבו הגוף שלנו שורף קלוריות", מסבירה  לילך כרמון, דיאטנית קלינית וספורט, "ככל שנגביר את קצב חילוף החומרים שלנו נוכל לרזות יותר בקלות".

 

אם כך ההפיתרון הוא פשוט: צריך להגביר את המטבוליזם. "דרך אחת להגברת קצב חילוף החומרים היא על ידי פעילות גופנית ובעיקר ע"י העלאת מסת השריר בגוף", אומרת כרמון, "שריר שורף יותר קלוריות משומן, לכן אנשים עם מסת שריר גבוהה יותר ירזו יותר בקלות. דרך נוספת היא אכילה של מספר ארוחות קטנות לאורך היום, צורת אכילה כזו תורמת להגברת קצב חילוף החומרים, מכאן ההמלצה ל 6 ארוחות קטנות לאורך היום".


"אבל הדרך הכי מפתיעה לירידה במשקל היא לא מה לא לאכול אלא מה כן - ומה שעוד יותר מפתיע הוא שיש מזונות ספציפיים שיעזרו לכם להגביר את קצב חילוף החומרים ולכן כדאי לכלול אותם בתפריט ההרזיה".

 

הנה רשימה של עשרה סופר-מזונות, גיבורי על, שיעזרו לירידה במשקל:

 

 
 

שעועית היא עשירה בחלבון ובסיבים. החלבון עוזר לבנות ולשמור על מסת השריר וכבר הזכרנו שככל שיש יותר שריר, עולה קצב חילוף החומרים. הסיבים התזונתיים שבשעועית מאלצים את הגוף "לעבוד יותר קשה" כדי לפרק ולעכל אותם וכך תורמים גם הם לתהליך הירידה במשקל.

 

ברוקולי כי הירקות ירוקים מכילים כמויות גבוהות של סידן, הסידן עוזר להגביר את קצב חילוף החומרים של הגוף ולפרק שומן.


תרד מהווה מקור טוב לרכיבים מזינים שונים כמו : ויטמין C , מגנזיום, אשלגן וברזל. הוויטמין C שבתרד מסייע לתפקוד המטאבולי של הגוף.


פלפל בייחוד חריף מכיל את החומר הכימי קפסאיצין הידוע כמגביר מטאבוליזם הקפסאין מגביר את התרמו גנזה, כלומר את החום הפנימי של הגוף. כדי להגביר חום יש צורך באנרגיה וכך תורם הפלפל להאצת ההוצאה האנרגטית.

 

 

 

 

 

 
חייבים לאהוב אותו. ברוקלי
 חייבים לאהוב אותו. ברוקלי   צילום: fortolia 
 

שיבולת השועל (קווקר) עשירה בשני סוגי סיבים תזונתיים: מסיסים ושאינם מסיסים. הסיבים מסייעים בפעילות מעיים תקינה וומונעים עצירות. הסיבים גם תורמים לתחושת השובע ולכן מסייעים מאד בתהליך ההרזייה.

 

שקדים עשירים בחומצות שומן חיוניות, בחלבונים ובסיבים. למרות שהם עשירים מאד בקלוריות מחקרים מראים כי אם אוכלים כמות קטנה של כ -5 שקדים ליום. לא רק שלא משמינים אלה אפילו עוזרים להרזיה.

 

אשכוליות הן מקור לחומרים מזינים רבים. באשכוליות נמצא החומר ניגרין שעוזר בפירוק השומן . לכן ההמלצה בדיאטות רבות לפתוח את היום בחצי אשכולית (ללא סוכר) היא המלצה מוצלחת.

 

 

 

 

 
לפני הקפה. אשכולית
 לפני הקפה. אשכולית   צילום: fotolia 
 
 

ג'ינג'ר מסייע לפעילות העיכול, אבל יש לו גם השפעה על החום הפנימי של הגוף. בצורה זו, הג'ינג'ר מגביר את קצב חילוף החומרים הפנימי. ל ג'ינג'ר תכונות בריאותיות רבות והוא מרכיב חשוב בדיאטה.

 

תה ירוק משקה הפלא לכל מי שמעוניין לרדת במשקל. בכנס לרופאי משפחה בנושא קידום אורח חיים בריא שנערך לאחרונה הוקדשה הרצאה שלמה ליתרונות הבריאותים הרבים שיש לתה ירוק, מעבר לכך שהוא משקה נטול קלוריות, מצוי בו חומר נוגד חימצון הנקרא: EGCG - שילוב החומרים בתה הירוק עם ה-EGCG בראשם, תורם להגברת קצב חילוף החומרים.

 

סויה עשירה בחלבון, וויטמינים מקבוצה B החשובים לכל דיאטה. בנוסף, הסויה מכילה חומרים דמויי הורמון המין הנשי אסטרוגן הנקראים פיטואסטרוגנים. לפעמים כאשר יש חוסר באסטרוגן כמו בגיל המעבר, נפגע גם קצב חילוף החומרים צריכת אסטרוגן חלש ממקור צמחי (כמו הפיט ואסטרוגנים שבסויה) יכולה לעזור להרזיה.

 

 

 
משקה פלאים. תה ירוק
 משקה פלאים. תה ירוק   צילום: יחצ 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by