בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
עולם היופי 
לקראת הקיץ: כך תשיגו ריבועים בבטן 
 
  צילום: אימג`בנק / Getty Images    
עולם היופי |
 

כולן רוצות בטן שטוחה ומעוררת התפעלות אבל במקום לייצר קוביות, עושים בעיקר טעויות. קחו אוויר ובוא לראות מקרוב איך עושים את זה נכון בעזרת ירדן תמרי, מאמנת כושר בזאוספורט

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

אחת המטרות העיקריות של רוב המתאמנים בחדר כושר היא להשיג "ריבועים בבטן", הנחשבים  לסממן מובהק וברור לכושר גופני, לגוף בריא, לחיטוב. רובינו רוצים ריבועים, ויעשו הכל כדי להשיג אותם.

מה הם בעצם הריבועים האלה?

 

מדובר בשריר שנמצא לאורכה של הבטן המחבר את האגן אל הצלעות והוא בעל גידים שחוצים אותו  היוצרים את מראה ה"ריבועים".

תפקידו העיקרי של שריר זה הוא לבצע כפיפה קדימה בעמוד השדרה ובחיי היומיום- לייצב את עמוד השדרה.

בקצרה על שכבות הבטן שלנו: שכבה חיצונית של עור, מתחתיה שכבת שומן, ורק מתחת לשני אלה- שכבת השרירים.

המשמעות היא שלא משנה כמה תעבדו על השריר, תפתחו אותו, תגדילו אותו- הוא תמיד יוסתר מתחת לשכבת השומן הזו.

על מנת שיראו את השריר, את הקווים המשורטטים של הריבועים, יש צורך להקטין את עובי שכבת השומן אשר נמצאת  מעליו ומסתירה אותו.

 
ריהאנה
 ריהאנה   צילום: צילום מסך - .dailymail.co.uk 
 

איך מבליטים את הריבועים?

שני דברים שיש לעשות, על מנת להגיע למראה שרירי ומשורטט:

  • עבודה ספציפית על שרירי הבטן, בתרגילים שמיועדים לכך- לפיתוח והגדלת השריר.

יש לשים לב שאין להזניח שום חלק אחר בגוף, יש לעבוד על כל שרירי הגוף באימוני הכושר!

  • במקביל, יש להפקיד על תזונה מאוזנת, נקייה ובריאה אשר תוביל לירידה באחוזי השומן בגוף, הקטנת עובי שכבת השומן הבטנית, והבלטה של שריר הבטן המשורטט בצורת ריבועים.

ללא אחוז שומן מספיק נמוך, לעולם לא יהיה ניתן לראות את שרטוט שרירי הבטן, ללא קשר לכמות העבודה עליהם בחדר הכושר. ניתן וכדאי להתייעץ עם תזונאי לקבלת המלצה על תפריט נכון ומותאם לכם אישית.

 
 צילום: יואב שני 
 
 

לגבי התרגילים לחיזוק הבטן

קצת תפקידם של שרירי הבטן, הוא לבצע את תנועת הכפיפה קדימה בעמוד השדרה ולייצב אותו כנגד הפרעות חיצוניות, ובכך למנוע פציעות ונזקים.

 

תרגילים רבים בחדר הכושר דורשים עבודה חזקה של שרירי הבטן למטרת ייצוב הגוף ושמירה על עמוד השדרה תוך כדי עבודה. המשמעות היא שעבודה על כלל שרירי הגוף בחדר הכושר מחזקת את הבטן מאוד ועוזרת לשמירה על יציבות ובריאות עמוד השדרה ואין לוותר על כך.

 

על מנת להפעיל את השריר באופן ממוקד ומבודד, ולחזקו, יש לבצע תנועת כפיפה קדימה, בדיוק זו שעושים בתרגילי "כפיפות בטן" הקלאסיים והמוכרים. בגלל שתנועה זו היא בעצם תנועה בעמוד השדרה, שעושים אותה עשרות אם לא מאות פעמים- לאורך זמן יכולה לגרום לפגיעה בעמוד השדרה ובדיסקים הבין חוליתיים.

אז מה כן עושים?

יש למצוא את ה"אמצע", תרגילים אשר יפעילו את שרירי הבטן בעצימות מספיקה, אך לא יגרמו לשחיקה גדולה מידי בעמוד השדרה.

  • - תרגילים שלא כוללים תנועה מוגזמת בעמוד השדרה
  • - תרגילים עם טווח תנועה מינימלי
  • - תרגילים ללא משקל ועומס גדול מידי על הגב
  • - תרגילים שניתן לבצע במספר חזרות נמוכות

אני ממליצה להתייעץ עם מאמן כושר, מדריך כושר, יועץ כושר, על מנת לקבל מגוון תרגילי בטן המותאמים לכל אחד מכם אישית: במידת עומס על פי שיקול דעת, בהתאם למגבלות, לתחושות, לכאבים, ללחץ שמרגישים- מכיוון שאלו דברים שמשתנים בין אדם לאדם.

 

 
 צילום: יואב שני 
 

זכרו

ריבועים נוצרים במטבח ובחדר כושר, במקביל. השקעה רק באחד מהתחומים, לא תוביל לתוצאות. יש לשלב תזונה מאוזנת ובריאה להורדת אחוזי השומן, יחד עם אימוני כוח להגדלת השרירים!

 
 צילום: יואב שני 
 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by