בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
לרוץ מהר לרוץ מהר 
כל הדרכים לרוץ כמו מקצוענים 

כל הדרכים לרוץ כמו מקצוענים

 
לרוץ מהר לרוץ מהר |
 

היא מעצבת את הגוף, עושה טוב לנשמה, מסייעת בזירוז חילוף חומרים וכמובן - שורפת קלוריות. כל מה שרציתם לדעת על ריצה. וכן, כל אחד יכול

 
 
 
 
 
 
 
 
 

עבור חלק מהאנשים אימוני ריצה הם בילוי, חלקם ממש מכורים ונהנים מכל רגע. אבל עבור אחרים הם מייגעים ומהווים עוד משימה בדרך לירידה במשקל ולעיצוב הגוף שחייבים לבצע. "קביעת מטרות לריצה לא מפחידה כמו שהיא נראית. למעשה, יותר ויותר אנשים מאתגרים עצמם, וקיימת עלייה רצינית במספר המשתתפים בכל אירועי הריצה התחרותית למרחק", אומר צחי נחום מומחה בפיזיולוגיה מרשת מועדוני גו אקטיב, "חוקרים הוכיחו גם שריצה היא אחת הפעילויות הטובות ביותר לשרוף קלוריות ולחזק את מערכת הלב-ריאה שלנו. היא יכולה גם להקטין את הסיכון למחלות כמו סרטן השד, שבץ מוחי ולחץ דם גבוה".

 

לא משנה למה רצים ולאיזה קבוצה שייכים, אם שואפים להיות טובים יש דברים שאפשר לעשות כדי להיות יותר טובים.

 

 

כך משפרים את אימוני הריצה:


שמרו על עקביות כשמפסיקים לרוץ לתקופה מסוימת צריכים לבנות את הכושר מחדש, אז אם אתם רוצים להעלות את רמת האימונים שלכם לשלב גבוה יותר כדאי שתשארו עקביים. הרשמו למרוץ מאורגן (יש הרבה כאלו ובכל מרתון ישנם מקצים קצרים יותר) והתחילו תוכנית אימונים מסודרת עם מדידית זמנים, כך תוכלו לעקוב אחרי ההתקדמות ולראות עד כמה השתלמה העבודה הקשה - מה שיעודד להמשיך ולרוץ ולהגיע לתוצאות טובות יותר.

 

 

 
כשדברנו על מרוצים לא התכוונו לאולימפיידה
 כשדברנו על מרוצים לא התכוונו לאולימפיידה   צילום: fortolia 
 
 

למדו את הטכניקה הנכונה ריצה אולי נראית כמו דרך קלה להתאמן, אבל היא דורשת מיומנות כדי למנוע פציעות. כשאתם רצים שמרו על הראש זקוף ומיושר עם עמוד השדרה, כתפיים שמוטות ואספו את שרירי הבטן.

 

דאגו ללבוש נכון הכוונה בעיקר לנעליי ריצה. אין צורך להשקיע במשהו מפואר ויוקרתי, אבל כן להשקיע בתבונה- נעליים טובות יכולות לעשות את ההבדל בין הרגשה כבדה ואיטית לבין תחושת קלילות ברגליים. נעלים טובות יעניקו את התמיכה הנכונה ואפילו ימנעו פציעות. כדאי להתייעץ לפני שקונים ומשקיעים בנעלי ריצה.

 

 

 

 
יפות יפות אבל רצוי גם יעילות. נעלי ריצה
 יפות יפות אבל רצוי גם יעילות. נעלי ריצה   צילום: fortolia 
 

אכלו היטב לתזונה באימונים יש חשיבות גדולה- ריצה על בטן רקה יכולה למנוע מכם את הכמות הנכונה של אנרגיה ולעומת זאת, יותר מדי אוכל יגרום לכם תחושת כבדות והתכווצויות. חפשו חטיף קטן המכיל פחמימות וחלבון לאנרגיה מתמשכת. וזכרו שתזמון זה כל העניין - אם אתם ממהרים לצאת ולא הספקתם לאכול שום דבר לכו על 15 גרם פחמימות קלות לעיכול (כמו פרוסת לחם לבן).


מה עם מים? שתיית כמות המים הדרושה היא דרך נוספת להבטיח שתהיה לכם ריצה טובה. אם לא תשתו מספיק לפני הריצה (או במהלך הריצה) רוב הסיכויים שתצטרכו לעצור באמצע בשל עייפות או התכווצות. הקפידו לשתות 30 מ"ל מים ל-5 ק"ג של משקל גוף כשעה שעתיים לפני האמון. הקשיבו לגוף במשך הריצה והיו ערים לסימני התייבשות. הכל על הקשר בין שתיית מים לכושר תוכלו לגלות ממש כאן.

 

 

 

 
הקשיבו לגוף גם במהלך הריצה
 הקשיבו לגוף גם במהלך הריצה   צילום: fortolia 
 
 

הכינו תוכנית חשוב לשמור על עקביות אבל חשוב לא פחות לאתגר את הגוף - רצוי לרוץ גם בחוץ ולא רק על הליכון, לפתח ולבנות את השרירים (אימוני כוח) על מנת להגדיל את המהירות והסיבולת וכמובן לשחק עם המהירויות והעצימות על ידי  שלוב אינטרוולים מה שישפר את יכולות הריצה שלכם. נכון שעל מנת להגדיל את מספר הקילומטרים שרצים ולשפר את זמן הריצה חשוב לשלב טכניקות כאלו האימונים אבל חשוב לא פחות להקפיד לשלב גם ריצות קלות בתוכנית השבועית.


לא רק לרוץ אל תגבילו את עצמכם לשפר את קצב הריצה רק על ידי ריצה - יש עוד הרבה דברים שאפשר לעשות שיקדמו אתכם, כמו: מתיחות אחרי כל ריצה, אימוני כוח קבועים, להקפיד על מספיק שעות שינה ועוד.

 

 

 
לאתגר את הגוף, להתחיל הכי מהר ואז להגביר
 לאתגר את הגוף, להתחיל הכי מהר ואז להגביר   צילום: fortolia 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by