בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
הקיץ של ונוס 
רוצות לשרוף שומן? כל הפתרונות 
 
הקיץ של ונוס |
 

הורדה באחוזי השומן בגוף הכרחית למי שרוצה לעצב, לחטב וכמובן להפחית במשקל. בעזרת תרגילי אירובי, אימוני כוח ותזונה נכונה תגיעו לתוצאה הרצוייה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

המטרה של הרבה מהמתאמנים בחדר כושר היא,  הפחתה במשקל, שריפת שומן חיטוב, עיצוב וכמובן הצרת הקיפים.  כל אלה משמעותן זהה- הורדה באחוז השומן בגוף. גופנו מורכב ממסה שמנה- השומן שבגוף וממסה רזה- שרירים, עצמות וכדומה.

 

ככל שאחוז השומן בגופנו נמוך יותר, המשמעות היא פחות רקמה שומנית ויותר רקמה שרירית. זה בא לידי ביטוי באופן ויזואלי ב גוף חטוב יותר, מוצק יותר, קווי מתאר של שרירים נראים לעין. לכן, כאמירה כללית וגורפת, המטרה העיקרית של כולם היא פשוטה- הורדה באחוז השומן.

 

אז איך עושים זאת נכון ומה ההבדל בין משקל גוף לאחוזי שומן? ירדן תמרי, מאמנת כושר בזאוספורט עושה סדר.

 

 
שכיבות סמיכה
 שכיבות סמיכה   צילום: ג'ני לויט 
 

הורדה במשקל היא לא הורדה באחוזי שומן

יש צורך להפריד ולהבדיל בין "הורדה במשקל" לבין "הורדה באחוז השומן":

 

הורדה במשקל יכולה לנבוע משני דברים- פירוק שומן או פירוק שריר. פירוק שומן הינו דבר חיובי בעוד פירוק שריר הינו דבר שלילי, ממנו אנו רוצים להימנע. קל להגיע למצב של פירוק שריר אם לא נזהרים.

הורדה באחוז שומן לעומת זאת, נובעת מפירוק שומן והעלאה במסת השריר. כלומר, שינוי ביחס שומן-שריר בגופנו. שני דברים אלו הם בעצם מה שנחוץ, על מנת לראות שינוי ויזואלי חיובי בגופנו.

מכיוון שירידה במשקל אינה חד משמעית ויכולה להיות לחיוב או לשלילה, המטרה צריכה להיות ירידה באחוז השומן, ובפועל- פירוק שומן ובניית שריר במקביל.

 
פיסטול- סקווט על רגל אחת
 פיסטול- סקווט על רגל אחת   צילום: ג'ני לויט 
 
 

מה בין משקל גבוה לאחוזי שומן?

קילו של שומן תופס יותר נפח מאשר קילו של שריר או בהסבר הפוך- אם משווים נפח כוס של שומן לנפח כוס של שריר- השריר ישקול יותר מהשומן, שבאותו נפח.

מכך ניתן להסיק, שעם הירידה באחוז השומן תיתכן ירידה במשקל, אך גם תיתכן עלייה במשקל- כתוצאה מבניית שריר במקביל לפירוק השומן.

הדבר אומנם נשמע שלילי- אך במראה החיצוני יהיה ניתן לראות חיטוב, התמצקות, אפילו ירידה בהקפים- יחד עם עלייה במשקל!

משקל גבוה עם אחוז שומן נמוך = מראה חטוב ומוצק.

משקל נמוך עם אחוז שומן גבוה = מראה גדול ורופס.

 
עליות מדרגה\ספסל
 עליות מדרגה\ספסל   צילום: ג'ני לויט 
 

איך ניתן להוריד את אחוז השומן?

אימונים אירוביים- ריצה, הליכה, רכיבה על אופניים בקצה קבוע בו ניתן להתמיד למשך 20 דקות ומעלה. באימון זה הגוף ישתמש בעיקר בשומן כמקור האנרגיה שלו.

 

אימוני אינטרוולים- העלאת הדפוק לרמה כזו, שניתן להתמיד בו למשך דקה-שתיים, לאחר מכן מנוחה והורדת דופק, וחוזר חלילה.

באימון יש שימוש באנרגיה רבה בזמן קצר. האנרגיה היא אומנם לא ישירות ממאגרי השומן שבגוף, אך במנוחת הגוף לאחר הפעילות הגוף ידאג לאזן את מאגרי האנרגיה שלו ויפרק שומן. בנוסף, אימונים מסוג זה ישפרו את סיבולת לב הריאה.

ניתן לבצע אימוני אינטרוולים בצורת ריצה, רכיבה על אופניים או בתרגילים שונים עם משקל גוף או אביזרים בשיטת האימון המחזורי.

 

אימוני כוח- למניעת פציעות, חיזוק כללי של הגוף וכדי לתת לגוף צורה בריאה- יש לבצע אימוני כוח בנוסף לאימונים האירוביים. על מנת שהגוף לא יקבל מראה צנום, יש צורך לבנות שריר כך שייראו קווי המתאר שלו והגוף יקבל צורה בריאה וחטובה.

בנוסף, שריר הינו צרכן אנרגיה גדול, ולכן ככל שהמסה השרירית בגופנו תעלה, כך קצב חילוף החומרים גם יעלה וגופנו יצרוך יותר אנרגיה בכל מצב נתון.

 

תזונה- החלק המשלים והחשוב ביותר לאימוני הכושר: ללא תזונה נכונה לא ניתן להגיע באופן מלא לתוצאות הרצויות, וההתקדמות תהיה איטית מאוד.

המזון הוא הדלק ואבני הבניין של גופנו- בלי לאכול נכון ולספק לו מספיק אנרגיה, הגוף יוצא מאיזון ואינו יכול לתפקד בצורה יעילה ונכונה. יש להיזהר גם מאכילת יתר וגם מאכילה מועטה מידי- שני אלו יפריעו להתקדמות.

 

על ידי שילוב של 4 פרמטרים אלו תוכלו להגיע  לתוצאה הרצויה בדרך הכי יעילה ומהירה , אך אנא מכם, אם אתם מחפשים מדד להתקדמותכם- מדדו הקיפים, אחוז שומן ולא משקל. התחילו להתאמן על בסיס קבוע, שלבו צורות וסגנונות אימון שונות, אכלו נכון ומובטח שתראו תוצאות!

 
אופני ספינינג
 אופני ספינינג   צילום: ג'ני לויט 
 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by