בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
פטנט עולמי 
הברקה: מדפסת ביתית לאיפור 

הברקה: מדפסת ביתית לאיפור

 
פטנט עולמי |
 

רוצות שפתון ירוק כמו של ריהאנה ולא יודעות היכן למצוא כזה? גרייס צ'וי, בוגרת הרווארד הטרייה מאיימת לשנות את עולם הטיפוח עם המצאה גאונית בפשטותה — מדפסת תלת־ממד ביתית לאיפור

 
 
 
 
 
 
 
 
 

בתחילת החודש נראתה הזמרת ריהאנה בעוד טקס חלוקת פרסים כששפתיה משוחות בשפתון ירוק. אהבתן? רוצות גם אבל לא מוצאות כזה צבע בדיוק? גרייס צ'וי, בוגרת טרייה של בית הספר לעסקים באוניברסיטת הרווארד, עשויה לפתור את הבעיה ועל הדרך אולי לזעזע תעשייה שלמה.

 

 

 
השפתון הנכון זה ירוק, אבל איפה מוצאים כזה?
 השפתון הנכון זה ירוק, אבל איפה מוצאים כזה?   צילום: ארכיון 
 
 

"תעשיית האיפור מגלגלת המון כסף סביב המון בולשיט", אמרה צ'וי בפרזנטציה המפולפלת שערכה בתחילת החודש בוועידה המדוברת Disrupt NY שמקיים אתר הטכנולוגיה טק־קראנץ' מדי שנה. אל בימת הכנס היא עלתה כדי להציג את הסטארט־אפ שהקימה בעקבות ההמצאה שלה, Mink - מדפסת תלת־ממד המאפשרת לבחור כל צבע שקיים ובאמצעות תוכנה פשוטה להדפיס אותו כמוצר איפור.

 

חברות האיפור, טוענת צ'וי, גובות פרמיה עצומה על דבר שהטכנולוגיה יכולה לספק בחינם - צבע, ומדפסת ה־Mink מציעה לצרכן את המוצר ללא גורמי תיווך; כל אדם יוכל להדפיס את מוצרי האיפור שלו בבית. אם אכן תצא ההמצאה לפועל, זו תהיה מהפכה.

איך הדבר מתבצע? באמצעות תוכנה קיימת כגון פוטושופ "דוגמים" את הצבע המבוקש מתוך תמונה (שהורדה מהרשת, צולמה בנייד וכדומה), התוכנה "מתרגמת" את הצבע לקוד, ואז שולחים את הצבע להדפסה במדפסת ה־Mink. במקום על נייר הפיגמנטים "מודפסים" לתוך פורמולות סטנדרטיות של מוצרי איפור, שלדברי צ'וי מכילות את המרכיבים הבסיסיים במוצרי האיפור בשוק, זולים כיקרים.

בפרזנטציה הדגימה צ'וי הדפסה של צללית לעיניים, אך רשימת המוצרים שלטענתה אפשר יהיה להדפיס כוללת סומק, שפתונים ועוד. עלות המדפסת, שעתידה להתחיל להימכר בשנה הבאה, תהיה 300 דולר, וגודלה הסופי יהיה כגודל מחשב מק־מיני. את קהל היעד שלה צ'וי מגדירה כבנות 13-21, צעירות שהרגלי הצריכה שלהן עדיין לא מקובעים והן טרם פיתחו נאמנות למותגים מסוימים.

 

 

 
לבחור את גוון השפתון הרצוי ולהדפיס אותו
 לבחור את גוון השפתון הרצוי ולהדפיס אותו   צילום: כלכליסט 
 

ממציאה סדרתית

את רצונה לאתגר את תעשיית היופי נימקה צ'וי במשנה סדורה. "הכי חשוב לי בכל הסיפור הזה לגרום לבנות צעירות להבין כי מושג היופי הוא בשליטתן ולא בשליטת התאגידים", אמרה.

בראיון לאתר טק־קראנץ', שנערך לאחר הכנס, היא סיפרה כי כנערה ממוצא אסייתי התקשתה למצוא בשעתו מוצרי איפור שיתאימו לגוון עורה. המדפסת, לדבריה, אמורה להעניק לנשים ונערות חופש מוחלט לשחק בצבעים ואת האפשרות לבחור.

צ'וי מעידה על עצמה שהיא "ממציאה סדרתית". כשנשאלה לאחר הפרזנטציה מדוע היא סבורה שתצליח במקום שבו רבים נכשלו - בהוצאת הרעיון לפועל - השיבה בביטחון: "כי נכשלתי פעמים רבות בעבר. זה לא הסיבוב הראשון ואפילו לא השני או השלישי שלי. ברור לי שעוד אכשל, אבל חשוב שזה לא יקרה בנקודות הקריטיות".

 

 

 
צ'וי ב־Disrupt NY. "לגרום לבנות צעירות להבין כי היופי הוא בשליטתן"
 צ'וי ב־Disrupt NY. "לגרום לבנות צעירות להבין כי היופי הוא בשליטתן"    צילום: כלכליסט 
 
 

רעיון ואב טיפוס

 

לפי הכותרות שצצו בימים שלאחר הכנס ועסקו בשאלה אם צ'וי תהיה ה"דוד" שיפיל את תעשיית היופי ה"גוליתית" שמגלגלת 55 מיליארד דולר בשנה, בדבר אחד היא כבר בטוח הצליחה - לעורר סערה.

באתר המגזין "פורבס" הופיע הסיפור על Mink בכתבה שכותרתה "כוחו של הפרט" ועסקה ביכולותיו של אדם יחיד במציאות המודרנית לשבש את מנגנוני הפעולה של תעשיות שלמות ולחולל שינויים. הרי כל מה שיש ברשותה של צ'וי, נכתב שם, הוא רעיון ואב־טיפוס. אם בעבר נדרשו לה מימון, מערך שיווקי, ערוצי מכירה ועוד, כיום מספיקות 250 אלף צפיות ביוטיוב כדי להפנות אליה את תשומת הלב הדרושה. את הכתבה המפרגנת חתמה ההצהרה "זו לא עוד שאלה של 'למי יש כיסים עמוקים יותר, משאבים רבים יותר ופריסה גלובלית'. המאזן השתנה והמצב הזה כאן כדי להישאר".

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by