בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
מהדקים ת'חגורה 
הדרך הקלה לבטן שטוחה 
 
 גם בשביל השואו על החוף ובעיקר בגלל הבריאות. לרזות בבטן    צילום: fortolia    
מהדקים ת'חגורה |
 

לא מצליחים להוריד את השומן מאזור הבטן?יש לזה כמה סיבות וגם לא מעט פתרונות קלים. בואו לעשות את זה נכון

 
 
 
 
 
 
 
 
 

להיפטר מהשומן שמסביב לבטן חשוב לא רק בשביל להשוויץ עם בטן שטוחה על חופי הרחצה. עודף שומן בבטן, כזה שמקיף את האזור כולל האברים הפנימיים אינו בריא ומנבא מחלות לב, סוכרת ובעיות בריאות יות נוספות. אם דיאטה ופעילות גופנית לא ממש עזרו לכם להשיל את השומן בבטן כנראה שיש סיבות אחרות להיווצרותו כמו הורמונים, גנטיקה, וסיבות נוספות, הנה כמה מהן וגם הדרכים להילחם בהן.

 

אתם מתבגרים

 

ככל שמתבגרים הגוף משנה את הדרך בה הוא צובר או מאבד משקל. נשים וגברים חווים ירידה ברמת חילוף החומרים או בכמות הקלוריות להן הגוף נזקק כדי לתפקד. בנוסף נשים צריכות להתמודד עם גיל המעבר "אם נשים מעלות במשקל לאחר גיל המעבר קיים סיכוי גדול יותר שהשומן יצטבר בבטן" אומר מייקל ג'יינסון מומחה לרפואה באתר המקוון, מאיו קליניק. בגיל המעבר יצור ההורמונים אסטרוגן ופרוגסטרון מאט וכך גם הורמון הטסטוסטרון, למרות שבמידה קטנה יותר. שיוני כזה בהורמונים גורם לנשים לצבור שומן באזור הבטן. אבל החדשות הטובות הן שאפשר להילחם בזה.

 

 

 

 
יום הולדת שמח?
 יום הולדת שמח?   צילום: fortolia 
 
 

אתם מבצעים את הפעילות הגופנית הלא נכונה

 

ריצה יומיומית או שיעור ספינינג מעולים עבור הלב, אבל לבד הם לא יועילו הרבה לקו המותניים. על פי סנגיטה קאשיפ, אנדוקרינולוג אמריקאי רצוי לשלב אימוני משקלות ואימון קרדיו. ידוע ששרירים שורפים יותר קלוריות מאשר שומן, לכן באופן טבעי תשרפו יותר קלוריות עם כל פעולה שתעשו במשך היום אם יהיו לכם יותר שרירים. שאפו ל-250 דקות של פעילות גופנית בינונית במהלך השבוע או 125 דקות של פעילות בעצימות גבוהה.

 

 

 
תכניסו טוב טוב לראש: שרירים שורפים יותר קלוריות
 תכניסו טוב טוב לראש: שרירים שורפים יותר קלוריות   צילום: fortolia 
 

אתם אוכלים יותר מידי מזונות מעובדים

 

דגנים מזוקקים כמו לחם לבן, קרקרים וצ'יפס וסוכר מזוקק במשקאות וקינוחים מעודדים דלקת בגוף, מסבירה קייט פטון דיאטנית מוסמכת במרפאת קליבלנד במאמר למגזין שייפ, " לכן אכילת מזונות מעובדים רבים מדי יעכבו את היכולת לאבד שומן בבטן". מזון טבעי כמו פירות, ירקות ודגנים מלאים מכילים הרבה נוגדני חמצון, בעלי תכונות אנטי דלקתיות ולכן עשויות לעזור למנוע שומן באזור.

 

 

 

 

 
תכירו, החברים החדשים שלכם: ירקות
 תכירו, החברים החדשים שלכם: ירקות   צילום: fotolia 
 
 

אתם אוכלים את השומנים הלא נכונים

 

הגוף אינו מגיב באתה דרך לכל השומנים. מחקרים קושרים צריכה גבוהה של שומן רווי (שנמצא בבשר ומוצרי חלב) להצטברות של שומן באזור הבטן. לעומת זאת לחומצות שומן חד בלתי רווים (כמו באבוקדו ושמן זית) חומצת שומן רב בלתי רווי מסוגים שונים (בעיקר אומגה 3 שיש באגוזי מלך, גרעיני חמניות ודגים שומניים כמו סלמון) יש השפעה אנטי דלקתית על הגוף וצריכתם במידה הנכונה תועיל לגוף. אבל על פי פטון אכילה מוגזמת של שומן מכל סוג שהוא מגדילה את צריכת הקלוריות ומובילה לעלייה במשקל אז כדי ליהנות מהם במתינות.

 

 

 

 

 

 
והחבר לשעבר: סטייק
 והחבר לשעבר: סטייק    צילום: אימג' בנק / Getty Images 
 

האימון שלכם לא מספיק מאתגר

 

אין דרך קלה יותר להגיד את זה: כדי להיפטר משומן סביב הבטן אתם צריכים להגביר את האימונים שלכם. במחקר שפורסם בכתב העת "רפואה ומדע בספורט ופעילות גופנית" אנשים שהקפידו על משטר אימונים בעצימות גבוהה איבדו יותר שומן בטן מאשר אלו שנצמדו לתוכנית בעצמות נמוכה (יותר מכך, תרגילים בעצימות נמוכה כמעט ולא הביאו לתוצאות). רצוי להתאמן בעצימות גבוהה טוענת נטלי גיל, מאמנת מקצועית, "כי המטרה הסופית היא לשרוף יותר קלוריות, ופעילות כזו עושה בדיוק את זה". משמעות של פעילות כזו היא להתאמן בכל המרץ כל עוד יכולים לעמוד בכך. נשמע מפחיד? אז אולי תחשבו על זה ככה: שורפים יותר קלוריות בפחות זמן. יותר טוב? תנו רייס.

 

 

 

 

 

 
יאללה בלאגן, בכל המרץ. אימון כושר
 יאללה בלאגן, בכל המרץ. אימון כושר   צילום: fotolia 
 

אתם מפמפמים את התרגילים הלא נכונים

 

אם אתם מבצעים כפיפות בטן במשך שעות, אולי כדאי שתפסיקו. כשאתם בתהליך של הפחתת השומן בבטן כפיפות בטן הם לא המהלך שיחשוף את הקוביות. במקום זה מציעה ג'יל תרגילים פונקציונאליים שמפעילים את שרירי הליבה (הקור) - שרירי הבטן, הגב, האלכסונים ואחרים. תרגילים אלו משתמשים ביותר שרירים לכן שריפת הקלוריות גדולה יותר כשמבצעים אותם.

 

התרגיל האולטימטיבי הוא הפלאנק (גשר בטן) תרגיל ייצוב שנותן דגש על הפעלה מתואמת לשרירי הגב ושרירי הבטן ובכך עובד היטב על חיזוק שרירי הליבה כמו גם על הזרועות, הרגליים והישבן - פונקציונאלי כבר אמרנו?

 

 

 
עוד חבר טוב: תרגיל הפלאנק
 עוד חבר טוב: תרגיל הפלאנק   צילום: fortolia 
 

אתם במתח

 

לחות זמנים צפופים, עבודה, חשבונות ילדים - לא חשוב מה מקור לסטרס שלכם, יותר מדי מתח יקשה על הקילוגרמים לנשור, במיוחד מאזור המותניים. וזה לא רק בגלל הנטייה לנשנש מזונות מנחמים ועתירי קלוריות כשאתם לחוצים, אלא גם מעצם העובדה שההורמון שאחראי על ויסות המתח, הקורטיזון, מגביר את כמות השומן שהגוף נצמד אליו ומגדיל את כמות תאי השומן. מחקרים מצאו שרמות גבוהות של קורטיזול קשורות לשומן בטן.

 

 

 

 

 
כדאי שתרגיעו
 כדאי שתרגיעו   צילום: fortolia 
 

אתם לא ישנים מספיק

 

אם אתם מאמינים כי שש שעות שינה מספיקות לכם הנה עובדה שתשנה את הרגלי השינה שלכם ותשלח אתכם  לישון - מחקר שנמשך 16 שנים וכלל כמעט 70.000 נשים מצא שלאלו שישנו חמש שעות או פחות בלילה היה סיכוי גדול יותר ב-30% לעלות במשקל -  כ-14 קילוגרמים יותר  מאלה שישנו 7 שעות ויותר. המכון הלאומי לשינה בארה"ב ממליץ על 7-8 שעות שינה בלילה.

 

 

 

 

 
חייבים לאהוב לישון
 חייבים לאהוב לישון   צילום: fotolia 
 

מבנה הגוף שלכם מוגדר תפוח

 

אם הנטייה שלכם לאגור שומן  באמצע הגוף, סביב הבטן ולא בירכיים אז כנראה שאתם נמנים עם אוכלסיית בעלי מבנה המכונה תפוח. המשמעות היא שיהיה לכם הרבה יותר קשה להיפטר משומן בטן, אבל לא בלתי אפשרי.

 

 

 
בדיוק כאן הבעיה. מבנה תפוח
 בדיוק כאן הבעיה. מבנה תפוח   צילום: fortolia 
 

אתם חולים

 

אם רמות הטסטורון שלכם גבוהה, משהו שיכול להתרחש עם תסמונת שחלות פוליצסטיות, ואז יתכנו קשיים להוריד משקל. או אם אתם בעלי מבנה התפוח וסובלים מעודף משקל, כדאי ללכת להתייעץ עם רופא. ד"ר קשאייפ טוען שרצוי לוודא שאתם לא דיאבטים או סוכרתיים.

 

 

 
לכו לבדוק
 לכו לבדוק   צילום: fortolia 
 

אין לכם מספיק מוטיבציה

 

האם אתם מחוייבים  לתהליך של הפחתת שומן בבטן?  תהליך כזה כרוך בשילוב דיאטה דלת קלוריות, פחמימות וסוכר עם פעילות גופנית - אירובית וכוח בעזרת משקולות. אז אם אתם מוכנים לעשות את העבודה ולהשקיע בתהליך תוכלו להתגבר על הגנטיקה ועל יתר המכשולים ולעשות את זה.

 

 

 
בבקשה: מוטיבציה
 בבקשה: מוטיבציה   צילום: מתוך האינסטגרם של ויקטוריה סיקרט 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by