בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
הקיץ של ונוס 
נכנסות לביקיני: טיפים כיצד לאכול נכון בקיץ 
 
  צילום: פוטוליה (אילוסטרציה)    
הקיץ של ונוס |
 

מה מכילים האבטיח, הענבים, הארטיקים, האייס קפה וכמובן הגלידות הטעימות וכמה קלוריות יש בכל אחד מהם? דיאטנית קלינית מפרקת לגורמים את כל מוקשי העונה החמה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

המילה קיץ מעלה מיד אסוציאציות של ים, אבטיחים, גלידות, שתייה קרה, טיולים לאורך החוף או רחצה לילית. הקיץ משרה עלינו לפעמים תחושה שהכול אפשרי ושהשעון עוצר, אך בסופו אנו מגלים שעם כל שאר הדברים הטובים שהביא עמו, הגיעו גם כמה קילוגרמים מיותרים. אז איך נתמודד עם המוקשים הנחבאים של הקיץ? קבלו את המדריך למניעת הפתעות, של גל לס כהן, דיאטנית קלינית, שיעזור לכם לעבור את העונה החמה בשלום.

 

שימו לב לפירות ולגלידות


 צילום: יחצ 
 

המוקש: פירות הקיץ - חם בחוץ ואין חשק לאכול משהו כבד, אז שמים על הצלחת אשכול ענבים, שני אפרסקים או קוביות אבטיח ומרגישים שזה לא ממש נחשב. שימו לב, שאף שהפירות הם מזון בריא ועשיר בוויטמינים, הם אינם נטולי קלוריות. בפרי בינוני יש כ-60 קלוריות, באשכול ענבים כ-150 קלוריות ובמנגו שלם כ-135 קלוריות.
הפתרון: סלט בריאות - אפשר להכין סלט פירות קליל מפרי אחד חתוך לקוביות, שניים או שלושה אגוזים וגביע יוגורט 1.5% שומן. זה בריא, משביע וטעים.

 

המוקש: גלידות וארטיקים - לגלידות יש מרקם קליל ולכן נדמה, שאפשר לסיים את כל המיכל ללא כל סכנה. עם זאת, גלידה רגילה בטעמים שונים מכילה 200 קלוריות ל-100 גר', ששוות בערך לשש כפות.
הפתרון: למזער נזקים - אפשר לאכול גלידה, אבל רצוי למלא את המקפיא בגלידת יוגורט, גלידת דיאט, או לקנות קרטיבים המכילים רק 60 קלוריות ליחידה. גם מהם רצוי לאכול עד שניים ביום.

 

המוקש: מדלגים על ארוחת צהריים - הטמפרטורות בקיץ הישראלי גבוהות בעיקר בשעות הצהריים והאוויר חם ודחוס, מה שמוביל לחוסר חשק לאכול. לאחר שעתיים או שלוש מגיע הרעב ואז קשה יותר להשתלט עליו.
הפתרון: להקפיד על סדר הארוחות - למרות חוסר הרעב, הקפידו לאכול את ארוחת הצהריים ואל תדלגו עליה. כדאי לאכול ארוחה קלה ומזינה, שתמנע תחושה כבדה אחריה. אפשר לאכול ירקות כגון חסה, מלפפונים, פטריות, גמבה או עלי בייבי, ולהוסיף להם דגנים וקטניות כמו חיטה, גריסים, שעועית לימה או שעועית מש. המרכיב החלבוני בארוחה יהיה גבינה בולגרית 5%, יוגורט, ביצה או טונה. אפשרות נוספת היא לאכול כריך לחם מחיטה מלאה או טורטייה מחיטה מלאה, ולמלא באבוקדו, גבינה לבנה או בולגרית וירקות טריים.

 
 

משהו קטן לנשנש


 צילום: shutterstock 
 

המוקש: ארוחת ארבע מתוקה - אחרי נפילת האנרגיה של הצהריים, אנחנו חייבים לפעמים לאכול משהו מתוק, שעלול להוביל להכנסה קלורית מיותרת.
הפתרון: להכין מראש - במקום לאכול שוקולד, מאפה או חטיף, הכינו מראש מילקשייק בריאות שיכלול כוס חלב, שניים-שלושה פירות חתוכים לקוביות ו-5-4 קוביות קרח. ערבבו בבלנדר ותקבלו שתי מנות לרוויה. אפשרות נוספת היא, להניח ענבים רחוצים צמודים אחד לשני במקפיא לכמה שעות ולקבל חטיף טעים, ירקרק ובריא.

 

המוקש: משהו קטן לנשנש בים - שעות הערב בים במהלך הקיץ יכולות להיות קסומות ובאווירת החופש והמוזיקה אנו יושבים ומזמינים משהו קטן לנשנש: שליש אבטיח עם גבינה בולגרית, בירה ופיצוחים וכדומה. המשהו הקטן הזה עשיר מאוד בקלוריות, ויכול להוסיף 1,500-1,200 קלוריות בערב אחד!
פתרון: לאכול ארוחת ערב בבית - אל תמנעו מעצמכם את הבילוי. צאו לבתי קפה על הים, תבלו ותיהנו, אבל אל תגיעו אליהם רעבים. הקפידו לאכול את ארוחת הערב בבית, וכשאתם בחוץ, הזמינו גלידה או מגש פירות העונה או אפילו שליש אבטיח מחולק בין כמה אנשים.

 

המוקש: החופשה המשתלמת - יוצאים לחופשה קסומה של ארבעה עד חמישה ימים בבית מלון של "הכול כלול" וממלאים את הצלחת בבופה בכל סוגי האוכל האפשרי.
הפתרון: תכנון מוקדם - תכננו מראש את הארוחות שלכם, ואפשרו לעצמכם ליהנות ממנת כיף אחת ביום. למשל, משולש פיצה, כוס מילקשייק קטן של חלב 1% עם פירות, פרוסת עוגת גבינה או פירות. אל תשכחו להכניס לתכנון גם מנה (כשעה אחת) של ספורט אהוב.

 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by