בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
לייף סטייל 
פילאטיס בבית: התרגילים שישדרגו לכם את החיים 
 
לייף סטייל |
 

מתחשק לכם לשנות את שגרת החיים שלכם: מראה הגוף, הבריאות, האנרגיות הפיסיות, הסבלנות, מצב הרוח הכללי והתפוקה היומית? כל התשובות כאן

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

מבחנים בקרב מתאמנים מוכיחים, ש- 10-20 דקות תרגול פילאטיס בבית בכל בוקר משנה את החיים למתמידים. הניסיון מוכיח שכבר בשלושת הימים הראשונים של התרגול אפשר להרגיש שינוי. לאחר 30 יום, המציאות שונה לגמרי. מראה הגוף, הבריאות, האנרגיות הפיסיות, הסבלנות, מצב הרוח הכללי, התפוקה היומית, המיחושים- כולם נעלמים וישנו רצון להמשיך ולהשקיע בפעילות.

 

השאלה העיקרית היא, איך מוצאים את המוטיבציה להתחיל. מטרת המאמר הזה, היא לנטוע בכם, הקוראים את הידע, שיעזור לכם להחליט להתחיל ולנסות את התרגילים המוצגים בקטע הוידאו המצורף.

 

 

בריאות גופינו מושתתת על 4 מרכיבים עיקריים

חמצן: כל תא ותא בגופינו זקוק לחמצן על מנת לתפקד, לבנות את עצמו ולהתחדש. התהליכים הכימיים והמכאניים מושתתים על אספקת חמצן סדירה. החמצן מאפשר לכל מערכות הגוף להסתנכרן ולפעול ביחד לתפקוד בריא. פעילות גופנית, המבוססת על נשימה טבעית ונכונה, תורמת לשחרור כל המתחים המכאניים ומאפשרת איזון כימי בדם, בעיקר במוח. נשימת פילאטיס ידועה ביעילותה והתרגול היומי של הנשימה, עושה נפלאות לגוף ולנשמה.

 

מים: גוף האדם מכיל רובו מים. ללא מים אין יכולת לשחרר את כל הרעלים מהגוף. הנוזלים בגוף מעבירים את המינרלים ושאר האלמנטים ההכרחיים לבניית הגוף. מחסור במים, מונע מהשרירים את האפשרות להתכווץ ביעילות והקושי הזה משפיע על המפרקים. שתיית מים לפני אימון ולאחריו והקפדה על נוזלים נקיים מרעלים, תעזור לשרירים לעבוד בקלות ולבצע את מה שהם אמורים לעשות הכי טוב. מים וחמצן הינם המרכיבים העיקריים, שבלעדיהם המוח אינו יכול לתפקד.

 

תנועה: התנועה מאפשרת פמפום הנוזלים דרך מערכות הגוף השונות, למטרות בנייה וניקוי. הפעלת מערכת התנועה יוצרת אנרגיה ומחיה את מערכת השלד והשרירים. הפעילויות האנרגטיות נוצרות מהתנועה ויכולות לשנות מסה לאנרגיה. כך משנים את משקל הגוף. בפילאטיס לוקחים בחשבון את כל המפרקים ומניעים אותם, מתוך התחשבות ביכולות ובמטרות התפקוד הבסיסיות שלהם. פעילות זו המבוססת על שילוב של בטיחות, חמצון יעיל והקשבה לצרכי הגוף, הינה הפעילות המאפשרת שמירה על גוף מאוזן, בריא וחטוב.

 

הורדת רמות המתח ממערכות הגוף: היום ידוע שמתח הינו גורם עיקרי למחלות. מתח גורם לניוון מערכות הגוף וירידה בתפקודו. שיטת פילאטיס המתבססת על תנועה מאוזנת והפעלת שרירים עם חמצון יעיל ותפוקה מדויקת של השרירים, מונעת מאמץ מיותר המוביל לבזבוז אנרגיות, מתחים מיותרים ושיבוש הזרימה הטבעית בגוף.

 
 צילום: סטוט פילאטיס 
 
 

מחזירים את תחושת ההערכה העצמית

החיים בכדור הארץ מושתתים על כוח המשיכה. חוקי הפיסיקה עובדים בכל עת. פעולה ראשונה יוצרת את המומנטום ומובילה לפעולה השנייה. עצם ההחלטה להתעורר רבע שעה מוקדם יותר להתאמן, במטרה ליצור את השינוי, כבר יוצרת משוב ומומנטום חיובי. תחושת ההערכה העצמית על ההישג והמשמעת העצמית נמצאה במחקרים, כגורם הראשוני המניע לשינוי גדול.

 

הצעד הראשון יוביל לצעד השני וכך, לאחר שלושה ימים המתאמן איננו מי שהיה קודם לכן. חוקי הפיסיקה עובדים עליו, על גופו, על האנרגיות שלו, על ההערכה העצמית שלו והגוף מראה אותות של שמחה והוקרת תודה על ההשקעה, שהמתאמן משקיע בעצמו.

 

עם הגיל, הקימה בבוקר אחרי שנת לילה איננה חלקה, בעקבות תהליכים ניווניים שהגוף עובר כשלא פעילים או כאשר פעילים יותר מדי. התנועתיות בשעות הבוקר, לפני שמתחילים את היום, משחררת את הנוזלים במפרקים (הנוזל הסינוביאלי), הנועדים לשימון ומניעת חיכוך. במקביל, מערכת העצבים מתעוררת לנוכח הפעילות ונאלצת להגיב לגירוי. המוח מתחיל לפעול במישורים שונים והתקשורת המוחית גופית, המתרחשת באותם רגעים, מניעה את גלגלי החיים.

 

כשמתחילים לרכב על האופניים, מדוושים ומדוושים ואחרי כמה רגעים, מפסיקים לדווש ונחים. הגלגלים ממשיכים לנוע ולהסיע את הרוכב על האופניים מכוח המומנטום שצבר בעת הדיווש. תרגילי הפילאטיס בבוקר בבית, פועלים בדומה לדיווש ההתחלתי. אחרי הפעילות הראשונית הזו, כל מערכות הגוף ממשיכות לפעול מעצמן ומניעות את הגוף בקלילות וללא מאמץ להמשך היום.

 
 צילום: סטוט פילאטיס 
 

קומו מהכורסא ובואו לנסות גם

לקבלת שיעור פילאטיס מתנה אצל דניאלה מלאך בתל אביב>>>

 

רוצים גם? אתם מוזמנים לנסות ולהיווכח בעצמכם: נסו לתרגל לפי ההנחיות בקטע הווידאו המצורף לפחות 3 ימים. שימו לב איך אתם מרגישים. המשיכו לתרגל כך במשך 30 יום. מחקרים מלמדים שחיווטים חדשים במוח נוצרים אחרי 30 יום עד שדפוס הופך לאוטומטי. לאחר 30 יום, התרגול יהפוך להרגל ויהיה חלק מכם.

 

לשאלות נוספות בפורום של דניאלה מלאך הקליקו כאן

 

 
 צילום: סטוט פילאטיס 
 

15 דקות של פילאטיס כאן ועכשיו

 

הכותבת הינה דניאלה מלאך, נציגה בלעדית של סטוט פילאטיס ומומחית לשיקום

לשאלות ותמיכה בנושא פילאטיס הקליקו כאן

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by