בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
עולם היופי 
חיילת, שפרי תזונתך: להיות יפה גם בצבא 
 
 כושר ותזונה    צילום: fortolia    
עולם היופי |
 

הגיוס לצה"ל מייצר אתגרים לא מעטים עבור מי שמקפידות על תזונה בריאה. כיצד ניתן לצלוח את השירות הצבאי מבלי לעלות במשקל? גל כהן לס, דיאטנית קלינית מעמידה אתכן לסדר

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

הגיוס לצה"ל מלווה בחששות לא מעטים. המתגייסים והמתגייסות הטריים נפרדים לראשונה מהבית, מהסביבה המוכרת והנוחה, הם אינם יודעים בתחילת הדרך איפה בדיוק ישרתו, איזה תפקיד הם ימלאו, כמה הוא יהיה מעניין, כיצד יראו תנאי החיים החדשים שלהם, כל כמה זמן הם יצאו הביתה והאם הם יתאקלמו חברתית.

 

לצד החששות הרבים האלו, קיים חשש נוסף הנובע מהתזונה הצה"לית הידועה לשמצה (ולא בהכרח בצדק). מתגייסים ומתגייסות רבים חוששים כי השינוי החדש יוביל לצריכה של מזון לא איכותי, לצד אכילה רבה של חטיפים משמינים, ולעלייה במשקל.

 

חשש זה מובן, אך אין מדובר בגזרת גורל. אימוץ של כמה כללים פשוטים יעזור לכם לשמור על הבריאות ועל הגזרה.

 

בסיס פתוח

פעילות גופנית
 פעילות גופנית 
 צילום: fortolia 
 

המשרתים בבסיס פתוח יכולים לשמור על חלק משגרת יומם הקודמת. אם הם נהגו לעשות פעילות גופנית על בסיס קבוע, הם יוכלו להמשיך בכך גם לאחר הגיוס. בנוסף, שירות בבסיס פתוח מבטיח קרבה לשולחן ולמקרר הביתי.

 

  •  אם אתן חוזרות מדי יום הביתה בשעות אחר הצהריים המוקדמות, ניתן לאכול במהלך היום בבסיס ארוחות קלות (כריך, יוגורט, ירק, פרי) ואת הארוחה החמה לאכול בבית. את הארוחה הקלה מומלץ להכין מראש ולא בבוקר, כדי לא להיות בלחץ.
  • אם אתן מבלות בבסיס שעות מרובות, חשוב לתכנן את הארוחות מראש ולהביא מהבית כריכים, פירות, ירקות וגם ארוחה מבושלת. חלק מהאוכל אפשר להכין בבסיס, על מנת לשמור על טריותו. כך לדוגמא, ניתן להביא מהבית מצרכים (טונה, גבינה לבנה, לחם, אבוקדו וכו') ולהכין את הכריכים קרוב למועד אכילתם.
  • בחלק מהמקומות היציאה להפסקת צהרים במזנון הקרוב, בשקם או במסעדה, היא חלק מההווי החברתי - אל תוותרו עליה. הצטרפו ותזמינו שתייה דיאטטית או חטיף קל.
  • לא חייבים לוותר על ארוחה בבסיס באופן גורף. אם בימים מסוימים אתן מחליטות לאכול בבסיס, העדיפו ארוחה בצלחת על פני ארוחה בפיתה או לאפה או באגט - אלו מעלים בצורה משמעותית את כמות הקלוריות הנצרכות.
  • צריכה מרובה של קפה היא חלק בלתי נפרד מהתרבות הצה"לית. מומלץ לא לצרוך יותר מ-2-3 כוסות קפה ביום. יש לקחת בחשבון, שגם דיאט קולה וקולה זירו מכילים קפאין. באופן כללי, עדיף לשתות מים, ואם ממש מתעקשים אז ניתן 
  • פעילות גופנית היא חלק משגרת חיים בריאה וחשוב להמשיך אותה, גם בזמן השירות הצבאי.
  • אם במהלך השבוע אתן חוזרות הביתה בשעות מאוחרות ואינכן יכולות להמשיך בפעילות הגופנית לא הייתן רגילות לפני הגיוס, נסו להקפיד על יציאה להליכה קצרה של 30 דקות מספר פעמים בשבוע.
 
 

למשרתות בבסיס סגור

פירות יבשים
 פירות יבשים 
 צילום: fortolia 
 

בסיס סגור מחייב תכנון מוקפד יותר, אך גם כאן הקפדה על מספר כללים פשוטים תסייע לכם להמשיך לאכול נכון.

  • מומלץ להביא מהבית ירקות ופירות וכן חטיפי אנרגיה ופירות יבשים.
  • השתדלו לא לדלג על ארוחות. הימנעות מאכילה לאורך זמן יוצרת רעב ואכילה בלתי נשלטת -במיוחד של חטיפים וממתקים. אם יש לכם הרבה עבודה ואינכו מצליחות להגיע לחדר האוכל, נסו לדאוג שבמשרד יהיו באופן קבוע מספר מצרכים כמו גבינה, יוגורטים, ירקות, פירות ולחם.
  • ארוחת הערב בבסיסים סגורים בדרך כלל מוגשת מוקדם ולכן חשוב שיהיה לכם פתרון לארוחת לילה למשל מרק נמס בכוס, פריכיות, לחמית, גבינה לבנה ופירות.
  • מומלץ למסד פעילות גופנית קבוצתית או אישית גם בבסיס סגור.
 

עבודה במשמרות

לחם מלא קלוי עם ביצה וסלט נבטוטים
 לחם מלא קלוי עם ביצה וסלט נבטוטים 
 צילום: ערוץ 10 
 

יש חיילים המשובצים לתפקידים הכוללים משמרות של שעות ארוכות בהן לא ניתן לאכול. מומלץ לאכול לפני המשמרת ארוחה המכילה פחמימות מורכבות מזינות כגון אורז, לחם מחיטה מלאה או פסטה, בתוספת חלבון איכותי כמו עוף, דג, ביצה, גבינה לבנה או גבינה צהובה, על מנת להגיע לתחושת שובע.

 

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by