בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
עולם היופי 
דיאטת 5:2? שווה לחשוב פעמיים  
 
עולם היופי |
 

הרעיון בדיאטה זו הוא אכילה של כל מה שאנחנו חושקים בו במשך 5 ימים ובמשך יומיים לצום כמעט לחלוטין. מורן קילזי, דיאטנית קלינית מספרת למי זה מתאים ומה באמת צריך לעשות כדי לרדת במשקל

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

הקיץ כבר כאן ושוב אנחנו מחפשים את הדרך המהירה ביותר לרדת במשקל. אז שמענו כבר על דיאטת החלבונים, הפרדות למיניהן, דיאטת כרוב, דיאטת הורמון ההיריון ומגוון דיאטות בזק נוספות. ועכשיו מבקרת במחוזיתנו היישר מבריטניה דיאטת "פלא" נוספת בשם "דיאטת 5:2", שפותחה על ידי, ד"ר מייקל מוסלי והיא אמורה לפתור  את כל בעיות השומן העודף ולהפוך אותנו חתיכות ומרוצות על חוף הים .

 

הרעיון ב"דיאטת 5:2" הוא, אכילה של כל מה שאנחנו חושקים בו במשך 5 ימים ובמשך יומיים לצום כמעט לחלוטין. כלומר, לצרוך כ- 500-600 קלוריות ליום, שרובנו אגב צורכים פי 3 או 4 קלוריות יותר במהלך יום ממוצע וזאת למשך 6 שבועות. אז מי מכם שיצליח לשרוד את ימי הצום יכול להיות, שבאמת יראה תוצאות מהירות כמו בכל דיאטת בזק "טובה" אחרת. השאלה מה קורה לאחר 6 שבועות והאם מלכתחילה כדי לנו להתחיל בדיאטה שכזו?

 

למי זה מתאים?


 צילום: fortolia 
 

נתחיל מכך שדיאטת 5:2 בעייתית לאלו מאתנו, שעיקר האכילה אצלם היא אכילה רגשית כיוון ואין פה פתרון לשינוי ההתנהגותי והמחשבתי, שאכילה מסוג זה דורשת. שינוי אמיתי וירידה במשקל, שנוכל לשמור עליה לאורך זמן דורשת שינוי אמיתי באורח החיים. השינויים הזמניים בעקבות דיאטות ה"קסם", שאחריהם אנו חוזרים לאכילה לא מודעת ללא התייחסות לבחירות וכמויות, מביאה אותנו לשינויים קיצוניים במשקל. אלו עלולים לפגוע בחילוף החומרים שלנו ולהקשות  בירידה משקל בכל פעם שננסה להיכנס למשטר דיאטה חדש.

 
 

 צילום: fortolia 
 

לצערנו אין נוסחת פלא אלא דרך חיים. חשוב לשים לב למספר דברים כאשר מחליטים לעשות שינוי אמיתי כדי לרדת במשקל:

  • שימו לב שהאכילה שלכם מודעת- למתקשים מומלץ בצע רישום יומן אכילה וכך להיות מודעים למה שנכנס לפה.
  • תכננו מראש- מומלץ להכין מראש ארוחות למהלך היום, כדי לא ליפול ל"בורות" לא מתכוננים שנתחרט אליהם אחר כך.
  • היעזרו באיש מקצוע- בחרו דיאטנ/ית שאתם מתחברים אליו/ה ולדרך שלו/ה כך שתוכלו לקבל ליווי אישי ועזרה בשמירה על המסגרת.
  • בחרו תפריט ישים- חשוב שסדר היום התזונתי שבחרתם, יהיה אפשרי ומתאים לדרך החיים שלכם ושתוכלו להתמיד בו לאורך זמן.
 

תפריטים בריאים


 צילום: Getty Images / אימאג'בנק 
 

תפריטים בריאים צריכים להכיל את כל אבות המזון (פחמימות, חלבונים ושומנים) וויטמינים ומינרלים ממקורות שונים. תפריט מאוזן יכיל ירקות, דגנים מלאים, מוצרי חלב, דגים, פירות ושומנים בריאים.

 

צריכה לדוגמא של קטניות, לחם מחיטה מלאה, שיבולת שועל ואורז מלא, יספקו עבורכן פחמימות מורכבות המכילות סיבים תזונתיים החשובים בין היתר לפעילות תקינה של מערכת העיכול.

 

צריכת חלב ומוצרי חלב יספקו עבורכם כמות נאותה של חלבון, סידן, וויטמין D החשובים בין היתר לבריאות העצם והשרירים וכן מינרלים וויטמינים נוספים כמו אבץ, ויטמין B12, מגנזיום וויטמין A.

 

צריכת ירקות ופירות יספקו לכם מגוון ויטמינים ומינרלים החשובים לבריאותינו. נצלו את הקיץ להכנת סלטים טעימים ומרעננים. כולנו יודעים שחשוב לאכול 3 ארוחות עיקריות ביום, אך הקפדה גם על אכילת ארוחות ביניים חשובה לא פחות. ארוחות הביניים אלו ארוחות קטנות יותר המשולבות בין הארוחות ומטרתן למנוע עלייה חדה ברמות הסוכר בדם ולהפחית את הרעב בארוחה הבאה וכך לא להגיע לארוחה מורעבים ולהיות בשליטה. דוגמא לארוחות ביניים: יוגורט + פרי או כוס חלב + קורנפלקס מחיטה מלאה.

 

אז נכון שהקיץ כבר כאן ויכול להיות שאתן לא מרגישות כל כך מוכנות להיכנס לבגד-ים, אבל אולי במקום לפנות לעוד דיאטה זמנית, שווה שתבחרו בדרך מתונה יותר שתשמור עליכן מוכנים לכל מצב ולא רק לימי הקיץ.

 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by