בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
הקיץ של ונוס 
רוצים גוף חטוב? הכירו את השרירים המייצבים 
 
הקיץ של ונוס |
 

מי שמחפש שינוי ויזואלי, חיטוב, העלאת מסת שריר- צריך לעבוד בתרגילים רגילים עם משקלים כבדים מספיק ליצירת גירוי כזה שיגרום לחיזוק ופיתוח שרירי. ירדן תמרי, מדריכה ומאמנת אישית בחדר הכושר זאוס עם התרגילים הנכונים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

לאחרונה, ניתן לשמוע בעולם הכושר את המושג, "השרירים המייצבים". קיימים הרבה אימונים ספציפיים לחיזוק שרירי הליבה ולשיפור היציבה, אבל האם אתם באמת יודעים להסביר את התועלת באימונים אלה ומי הם בעצם שרירי הליבה, המייצבים?

 

בגופנו ישנם שרירים רבים מאוד אשר לכל אחד תפקיד תנועתי משלו. אין שרירים ספציפיים, שייעודם הוא לייצב את גופנו, אלא כלל השרירים בגופנו יודעים לפעול גם לתנועה וגם לייצוב.

 

כלומר, השרירים מוכרים לדוגמא שרירי הבטן, זוקפי הגב, ארבע ראשי וכדומה- הם השרירים שמייצבים את גופנו במצבים ובמנחים מסוימים, ולא "שרירי הליבה" המסתוריים.

 

אימוני יציבה- איפה התועלת?

קיימים אימונים רבים שמתבססים על יציבה וכוללים אביזרים כמו כדור (פיטבול), חצי כדור (בוסו), משטחים חסרי יציבות למיניהם (פיתה) וכדומה.

 

עמידה, שכיבה או הישענות על משטחים אלו מאלצת את הגוף, להשקיע המון אנרגיה בהפעלת כלל השרירים בגוף לטובת ייצוב, באופן תמידי ולכל אורך התרגיל.

 

בשל השקעת אנרגיה רבה בייצוב הגוף, נותרת מעט אנרגיה להשקיע בביצוע התרגיל עצמו ולכן לא יהיה ניתן לעבוד עם משקל גבוה מספיק, על מנת ליצור גירוי מספיק לפיתוח השריר.

 

לעומת זאת, היציבה והיכולת שלנו לעמוד על כדור או על משטח לא יציב כזה או אחר, מתפתחת ומשתפרת, יכולת אומנם נחמדה ומרשימה, אבל אין בה תועלת אמיתית בחיי היום יום: מתי ניתקל בסיטואציה בה נצטרך לעמוד על כדור? ככל הנראה, לעולם לא.

 

 

 
סקווט על בוסו
 סקווט על בוסו   צילום: יחצ זאוס ספורט 
 
 

שיקום וחיזוק השרירים

מבחינת פיתוח וחיזוק שרירי, עבודת הייצוב של השרירים היא מינורית, כלומר לא מדובר בעבודה קשה כזו שתביא להתחזקות, גדילה או חיטוב. למי שמחפש שינוי ויזואלי, חיטוב, העלאת מסת שריר- עדיף לעבוד בתרגילים רגילים, עם משקלים כבדים מספיק ליצירת גירוי כזה, שיגרום לחיזוק ופיתוח שרירי.

  

בנוסף, מי שמחפש תוצאות אסתטיות או להתחזק ומי שכן יכול להפיק תועלת מתרגילי היציבה המדוברים, אלה אנשים עם בעיות ספציפיות- ברכיים, קרסוליים, בעיות יציבה יום יומיות. הגירוי שאנשים אלו מקבלים מתרגילים אלו הוא מדויק וספציפי לצורך שלהם.

 

ההבדל בין אוכלוסייה זו לבין רוב האוכלוסייה שמחפשת תוצאות ויזואליות, הוא השוני במטרה: מצד אחד שיקום, מצד שני שיפור המראה החיצוני וחיזוק השרירים.

 

 

 
שכיבות סמיכה על בוסו
 שכיבות סמיכה על בוסו   צילום: יחצ זאוס ספורט 
 

עובדים על הבטן

לגבי חיזוק שרירי הבטן בתרגילי היציבה- שרירי הבטן אומנם עובדים ברוב הגדול של תרגילי היציבה, אך כפי שצוין קודם לכן, הגירוי הוא יחסית מינורי ולא משפיע הרבה על פיתוח ויזיואלי של השריר. בתרגילים הקלאסיים בהם עובדים עם משקלים כבדים, הבטן נאלצת לעבוד הרבה פעמים כמייצבת וליצירת לחץ תוך בטני אשר עוזר בהרמת משקלים כבדים, ופה אכן מדובר בגירוי מספיק חזק לפיתוח השריר.

 

אם אתם מעוניינים להתחזק, להתחטב, להתעצב, להעלות במסה, כדאי לכם לעזוב את הפיטבולים, הבוסו והפיתה ולעבוד עם משקלים כבדים. כך תגיעו לתוצאות אליהם אתם שואפים להגיע.

 
כפיפות בטן על פיטבול
 כפיפות בטן על פיטבול   צילום: יחצ זאוס ספורט 
 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by