בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
הקיץ של ונוס 
המצב המתוח פותח לכם את התיאבון? כל הפתרונות 
 
הקיץ של ונוס |
 

המלחמה והאזעקות גורמים לרובינו מתח ותחושות לחץ וחרדה ולעיתים אף לקשיי שינה. במקרים רבים זה מתבטא בבריחה למקרר ואכילה מוגברת. מה עושים כדי למנוע זאת?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

המצב הביטחוני מתוח, האזעקות והדאגה לסובבים אותנו גורמים לרובינו תחושות לחץ וחרדה ולעיתים אף לקשיי שינה. כל הסטרס הזה עלול גם להשפיע על הרגלי האכילה שלנו ולהביא לאכילת יתר.  עכשיו נשאלת השאלה, האם ניתן להתמודד עם הסטרס בדרך אחרת פרט לאכילה? מורן קילזי, דיאטנית קלינית, עם כל הפרטים.

 

אכילה וסטרס

לא לצאת משגרת הדיאטה
 לא לצאת משגרת הדיאטה 
 צילום: shutterstock 
 

בהקשר של תזונה ומשקל גוף, שהגוף נמצא בסטרס קורים מספר דברים:

 

בתגובה ללחץ מופרש הורמון שנקרא קורטיזול. אחת ההשפעות המשמעותיות של רמות קורטיזול גבוהות היא תאבון מוגבר. בנוסף, כיוון והמזון עבורנו הוא לעיתים קרובות מקור לנחמה, כאשר אנו חשים לחץ, פעמים רבות אנו פונים לאכילה. הנטייה היא לבחור במזון עם צפיפות קלורית גבוהה כגון מזונות מתוקים (שוקולד, עוגות, גלידות וכדומה) או חטיפים מלוחים, מזונות עתירי סוכר ושומן שינחמו וירגיעו אותנו.

 

לפעמים אנו עלולים למצוא עצמנו בתוך גלגל של סטרס ואכילה: בעקבות הסטרס נפנה לאכילה בתקווה שתרגיע אותנו, לאחר מכן נרגיש רע ואת ייסורי המצפון, שיגרמו למצב הנפשי להיות ירוד עוד יותר. בסופו של דבר אנו עלולים להישבר ולומר לעצמנו, שאם כבר הרסנו את הדיאטה אז נהרוס עד הסוף ואז אנו שוב פונים לאכילה. ובכך יצאתם לגמרי משגרת האכילה הבריאה ומשגרת הדיאטה.

 
 

איך אפשר למנוע את זה?

שייק פירות טעים
 שייק פירות טעים 
 צילום: fortolia 
 

אז תחילה עלינו לחשוב על פעולות שיכולות להרגיע אותנו במקום, שנפנה לאכילה למשל: מקלחת חמה, לצאת להליכה קצרה, ספר טוב, לצפות בסדרת טלוויזיה אהובה או סרט, לשבת בים וכדומה. אם בכל זאת חשקה נפשנו בפינוק מנחם אפשר לבחור באוכל כיפי ודל קלוריות, שיעשה את העבודה כגון- יוגורט דל שומן בתוספת פרי ומעט גרנולה או מעדנים מתוקים דלי קלוריות וניתן גם לפנק עצמנו בשייק פירות, על בסיס חלב דל שומן ואפילו גלידות או ארטיקים דלי קלוריות.

 

תזונה נבונה גם במרחב המוגן

תה קמומיל מרגיע
 תה קמומיל מרגיע 
 צילום: Getty Images / אימאג'בנק 
 

במידה ואתם גרים באזורים בהם עליכם לשהות במרחב מוגן או בקרבתו נסו לחשוב על פעולות מרגיעות ומסיחות דעות כמו משחק עם הילדים, קריאת ספר אהוב, נשימת נשימות עמוקות ואפילו ניתן לעשות מתיחות שירגיעו את הגוף. גם במרחב המוגן חשוב לדאוג לתזונה נבונה. חשוב לבחור במזונות מעניינים ומזינים במקום חטיפים ומתוקים למשל: פירות, חטיפי אנרגיה, שקדים ואגוזים, פירות יבשים, מעדנים חלב ויוגורטים עד 5% שומן.

 

ניתן להיעזר במזונות ומשקאות מרגיעים:

תה קמומיל (בבונג)- נמצא שהשפעתו מרגיעה ולכן מומלץ לשתות אותו במצבי מתח וחרדה.

כוס חלב חם- אם יש לכם קושי להירדם בלילה בעקבות כל המתח והלחץ, מומלץ לשתות כוס חלב חם בתוספת קינמון לפני השינה, שירגיע את גופכם ויעזור לכם להירדם.

פחמימות מורכבות- צריכת פחמימות מורכבות בתפריט היומי כגון: לחם, אורז, קינואה, בטטה ותפוח אדמה, שיבולת שועל ועוד, מעלה הפרשת מוליך עצבי הנקרא סרוטונין המעניק תחושת רוגע ומשפר את מצב הרוח.

לסיום, למרות המצב המתוח נסו עד כמה שניתן לשמור על שגרת אכילה הכוללת ארוחות מידיי 3 שעות  הכוללות גם ארוחות ביניים קטנות, הקפידו על שתייה מספקת של מים והימנעו עד כמה שניתן ממזונות בעלי ערך תזונתי נמוך.

 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by