בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
אוכלים ונרגעים 
לקחת לממ"ד: מזונות מרגיעים 
 
 סטרס? למה שלא תאכלו משהו מרגיע    צילום: אימג' בנק / Getty Images    
אוכלים ונרגעים |
 

החום, החופש, המונדיאל והמצב הביטחוני השאירו אתכם מתוחים וחסרי מנוחה? אם רק תאכלו את המזונות הנכונים תראו איך הכל מתחיל להשתחרר. בואו לגלות ולהירגע

 
 
 
 
 
 
 
 
 

אם המונדיאל השאיר אתכם קופצניים וחסרי מנוחה או אם אתם לא מצליחים להוריד את מפלס המתח בשל המצב הבטחוני - אתם לא לבד. ברגעי מתח יש כאלה שנצמדים לאוכל מנחם מסוג הפחמימות ויש הממעטים לאכול. אבל תזונה נכונה וסוגי מזונות מסויימים בהחלט יכולים לעזור כאן. אפרת סגל, דיאטנית שטראוס מחלבות, ממליצה לשלב בתזונה היומיומית שלנו, מזון המסייע בהפגת מתחים נפשיים.

 

לאכול כדי להרגע

הנה כמה מעושי הנפלאות שירגיעו אתכם:

 

דגנים מלאים - פחמימות הנספגות באיטיות ועוזרות בשחרור הכימיקלים סרוטונין ונוראפינפריון שמשפרים את ההרגשה - רוגע ושלווה ואת מצב הרוח. למשל, כדאי להגביר צריכת שיבולת שועל, קינואה, אורז מלא, לחם מלא, פסטה מלאה, כוסמין, גריסים, שיפון ועוד. יש להעדיף פחמימות מסוג זה על פני פחמימות פשוטות, הנספגות מהר בדם ואינן תורמות במצבים אלו.

 

 

 

 
מרגיע. אורז מלא
 מרגיע. אורז מלא   צילום: Fotolia.com 
 
 

ירקות ובעיקר ירקות עליים -כגון סלרי ידוע בהשפעתו על לחץ הדם, מומלץ 2-4 גבעולי סלרי ביום. מרכיבים בסלרי מפחיתים את הורמוני החרדה שגורמים להתכווצות כלי הדם.

 

סלרי מכיל מרכיבי תזונה מרגיעים, כולל ניאצין. כמו כן מומלץ לשלב בתפריט היומי אבוקדו המכיל מינרלים רבים התורמים להתמודדות עם מתח וכרוב המכיל וויטמינים נוגדי חמצון ומינרלים ה"נלחמים" בנזק שיוצרים בגוף שלנו רדיקלים חופשיים, שמשתחררים כתגובה למתח ובכך משפרים מצב רוח. כמו כן מומלץ לצרוך ברוקולי, פטרוזיליה, עלי בייבי, פלפל ירוק העשירים בנוגדי חמצון.


שקדים, אגוזים, גרעינים - מומלץ להרבות באכילת שקדים העשירים במגנזיום (קשור למצבי מתח ברמות נמוכות) ובאגוזים וזרעי חמניות העשירים באבץ ואשלגן ותורמים לשיפור מצב הרוח.

 

 

 
מבטיחים מצב רוח טוב. אגוזים
 מבטיחים מצב רוח טוב. אגוזים   צילום: shutterstock 
 

מזונות העשירים בויטמין C- פירות הדר טריים, תפוחי אדמה אפויים, גמבה, קיווי, עגבניות, כרוב. מסייע בנטרול חומרים הנוצרים בגוף בשעת מתח

 

שום - מכיל אליצין, כימיקל סותר רעלים, מסייע "לתקן" נזקים מסויימים בגוף שנוצרו מהשפעת המתח וכן משפר את מצב הרוח.

 

חליטות תה  ותה ירוק- מומלץ לשתות חליטות של מליסה, פסיפלורה, קמומיל וג'ינסנג המקלים על המתח הנפשי ומרגיעים את הגוף.

גם תה ירוק יכול לתרום ולהרגיע אתכם. "מחקר חשוב שפורסם בכתב העת הנחשב Brain Research", אומרת  ד"ר ליאת אדרי,  מצא שלמרכיב ה EGCG שנמצא בתה ירוק , יש יכולת למנוע עיכוב של קולטנים במוח של מוליך עצבי חשוב הנקרא GABA. כאשר אתרי הקולטן GABA עובדים כראוי, הדבר גורם להרפיה, מפחית חרדה ומסייע לתחושת רוגע".

 

 

 
תה ירוק
 תה ירוק   צילום: shutterstock 
 
 

"בימים כאלו" מזכירה סגל, "מומלץ יותר מתמיד, להרבות בארוחות קטנות בתדירות גבוהה של כמה פעמים ביום, להרבות בשתיית מים ולשלב פעילות גופנית מרגיעה ומתונה  - אם אי אפשר בחוץ שלבו פעילות שניתן לעשות בבית.

 

 

 

 

 

 

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by