בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
בריאות 
לחץ משמין: ששה מזונות מרגיעים 
 
בריאות |
 

לחץ ומתח לא רק גורמים להרגשה רעה ופוגעים בבריאות אלא גם מביאים לעלייה במשקל. אבל בעזרת 6 מזונות-על תוכלו להוריד מתח וקילוגרמים. כנסו

 
 
 
 
 
 
 
 
 

החיים מלחיצים. מתח קיים בשגרה - בשל הנסיון לאזן את הדאגות, את האחריות היומיומית לטיפול בבעיות אישיות ומשפחתיות ולפתירת משברים. מעט מאוד ימים עוברים ללא לחצים כאלו או אחרים ובימים אלו אין ספק שהלחץ והמתח עולים בעקבות המצב הביטחוני.

 

אבל סטרס לא רק גורם להרגשה רעה, הוא גם יכול להשפיע לטווח ארוך על הבריאות ולגרום לעלייה במשקל. בסקר שנערך לאחרונה על ידי קרן רוברט ווד ג'ונסון האמריקאית (NPR), בשיתוף עם בית ספר הראווד לבריאות הציבור נמצא כי 39 אחוזי מהאנשים מדווחים כי הם אוכלים יותר כאשר הם במתח.

 

מתח פוגע במטבטליזם

 

מחקר חדש נוסף שהצתרף לדיאלוג מצא כי אכילה כזו הנבעת ממתח עלולה לגרום לעלייה במשקל של כ-5 קלוגרם בשנה - המחקר שפורסם במגזין ביולוגיה ופסיכיאטריה (Biological Psychiatry) מצא קשר ישיר בין אכילת מתח לאגירת שומן. מתח ולחץ במהלך אכילה או אפילו לפניה, יכולים לשנות את חילוף החומרים בגוף, לפגוע בו ולגרום לקלוריות שאוכלים להיות מאוחסנות כשומן.

 

אז איך נמנעים ממתח כזה? אחת הדרכים היא להוסיף מזונות שעוזרים לרסן את החרדה. החוקרים ב- NPR וחוקרים נוספים מאוניברסטית הרווארד ואוניברסיטת קולמביה מצאו כי על אף שאנחנו לא יכולים לשלוט בדברים שמשפיעים על רמת המתח והסטרס בחיינו, אנחנו כן יכולים להילחם בהם בעזרת תוזונה נכונה. הם מצאו כי מזונות מסוייימים יכולים לעשות את העבודה. הנה שישה מזונוות-על, פשוטים וזמינים שיעזרו למגר את המתח, להרגיש פחות מותשים ולישון טוב יותר בלילה - המטרה לנצח את הסטרס לגוף בריא יותר וגם לשמור על שהמשקל הרצוי.

 

 

 
 

ביצים מכילים, ברזל, ויטמין B ו-D. ביצה היא המזון מושלם להתחיל איתו את היום, על פי דיאטנים זהו אחד המקורות הטובים ביותר של של חלבון לגוף האדם. חלבון כזה בבוקר יאזנן את מצב הרוח, וימנע ירידה של רמת הסוכר בדם בהמשך היום.

 

 

 

 
ביצים על הבוקר עושות מצב רוח טוב
 ביצים על הבוקר עושות מצב רוח טוב   צילום: Getty Images / אימאג'בנק 
 

דגים גם דגים הם מקור מצויין לחבון אבל לא רק, הם גם מלאים בחומצת שומן חיונית מסוג אומגה 3 , שהיא לא רק טובה לגוף וללב אלא גם לתפקוד הקוגניטיבי. ג'ון היבלן חוקר מהמכון הלאומי לבריאות בארה"ב סיפר כי אומגה 3 הופכת את מערכת העצבים לגמישה יותר.

 

 

 
מגמישים את מערכת העצבים והמתח. דגים
 מגמישים את מערכת העצבים והמתח. דגים   צילום: דן פרץ 
 
 

זרעי פשתן וציה כמו הדגים זרעי פשתן וזרעי צ'יה (סוג מסוים של מרווה) מכילים אומגה 3, כמו גם סיבים וחלבון. מרכיבים חשובים אלו מסייעים לאזן את ההורמונים לאורך היום ולמנוע את פרצי האדרנלין שיכולים לעודד תחושות של מתח.

 

 

 
פשתן וציה. מקורות לשומן טוב מהצומח
 פשתן וציה. מקורות לשומן טוב מהצומח   צילום: Marek - Fotolia.com 
 

גרעיני דלעת אחת מתופעות הלוואי העיקריות של מתח וסטרס היא פגיעה באיכות השינה. גרעיני דלעת הם מקוןר מצויין של אל-טריפטואן, חומצת אמינו שמכונה "גלולת שינה" ויכולה לעזור לשנת לילה טובה יותר. (ניתן לקבל אותה רק ממזון. היא הופכת לסרוטנין שהוא חומר מוצא להורמון השינה, מלאטונין, וגורמת להפחתת מתח וחרדה). הגרעינים האלו מכילים גם אומגה 3 ומגנזיום לשיפור האנרגיה.

 

 

 

 
לילה טוב. גרעיני דלעת
 לילה טוב. גרעיני דלעת   צילום: תמי שיבק 
 

שוקולד מריר הנה שוב פוגשים את מזון העל שזכה להכרה גדולה בשנים האחרונות. שוקולד מריר הוא אחד הפינוקים המתוקים שבהחלט מותר ורצוי לאמץ. בעוד ממתקים אחרים שעמוסים בסוכר גורמים לרמת הסוכר בגוף לנחות ולרמת המתח לעלות, שוקולד מריר מלא בפלבונואידים, נוגדי חמצון, שעוזרים להשתחרר מהמתח, לשמור על מצב רוח טוב והוא תורם גם לתהליך הירידה במשקל.

 

עוד כתבות שיכולות לעניין אתכם:

חלום מתוק: לאכול שוקולד ולרזות

לרזות בלי להתאמץ: כל הטיפים

 


 
פינוק משתלם. שוקולד מריר
 פינוק משתלם. שוקולד מריר   צילום: fortolia 
 

עלים ירוקים כהים עלים ירוקים כמו כרוב ומנגולד ידועים כמזונות בריאותיים מועדפים ולא בכדי - העלים האלו עמוסים בסיבים ומכילים חומרים מזינים להפחתת מתח ולחץ כמו ויטמין A, ויטמין K ואשלגן וניתן לשלב אותם בהרבה תבשלים, בסלטים ומרקים.

 

 

 

 
ירוק עולה
 ירוק עולה   צילום: רועי שיבק 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by