בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
בריאות וכושר 
איך מורידים את אחוזי השומן בגוף? מדריך מפורט 

איך מורידים את אחוזי השומן בגוף? מדריך מפורט

 
בריאות וכושר |
 

גיל גרנות, מומחה לתזונת ספורטאים, מסביר איך אפשר להוריד את אחוזי השומן בגוף, ותוך כמה זמן זה יקרה, מה דעתו על תוספי מזון, והאם אפשר להתחטב ולהרזות ללא ספורט?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
רוצים בטן שטוחה?
 רוצים בטן שטוחה?    צילום: פוטוליה (אילוסטרציה) 
 
 

אתם מתאמנים שעות בחדרי הכושר ולא רואים תוצאות? רוצים לרדת במשקל, ולהתחיל לראות את החיטובים מתחת לשומנים? פגשנו את גיל גרנות, מומחה לתזונת ספורטאים, לראיון מחטב במיוחד, וביקשנו ממנו טיפים שווים לדרך. לקרוא ולשמור היטב.

 

האם ספורט באמת מרזה? אפשר להתאמן ולראות תוצאות בלי לשנות את התזונה?

"בכדי לרדת במשקל עלינו להיות במאזן קלורי שלילי (להוציא יותר קלוריות מאשר להכניס), והפרמטר החשוב ביותר בירידה במשקל יהיה התזונה, אולם כיום ידוע לנו שכל עוד נרצה לאפשר ירידה בריאה, נכונה ובטוחה יהיה חשוב לשלב פעילות גופנית, הפעילות תסייע לנו "לבזבז" יותר קלוריות ובעצם להאיץ את קצב פירוק השומן במישור הקלורי.

 

אולם, פעילות גופנית יכולה לסייע גם בתהליכים אחרים אשר יכולים לסייע לנו בעקיפין להצליח בתהליך ההורדה, אם מדובר בתחושת שובע ורוגע, שריפת קלוריות לאחר שעות הפעילות והפרשת של הורמונים בזמן הפעילות אשר יכולים לסייע בתהליך פירוק השומן".

 

רוצים להישאר תמיד מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק של נענע10 לייפסטייל

 

 
 צילום: פוטוליה (אילוסטרציה) 
 

מה הדבר הכי חשוב בתזונת ספורטאים?

"חלבון. החלבון הנו אבן הבנייה העיקרת של השריר. בזמן פעילות גופנית אנו יוצרים עומס ונזק רק לרקמות השריר אשר דורש להתאושש ולהבנות מחדש, אם מדובר באימון משקולות בחדר כושר או הכנה למרתון. גופנו יודע להתקיים מחלבון גם במצבים בהם איננו צורכים פחמימות (לא מומלץ אבל אפשרי) ואילו אינו יכול להתקיים מפחמימות לבד ללא החלבון.

אחת הטעויות הנפוצות היא מחסור בחלבונים בזמן התהליך, מה שגורם לירידה בביצועים, ביכולת האישית, פגיעה במסת השריר ואף ירידה בקצב חילוף החומרים והמשקל בצורה לא בריאה".

 

עוד בערוץ הלייפסטייל:

10 דברים שכדאי לדעת על קייל

המיתוסים מחדרי הכושר

15 דקות לגוף מושלם

 

 
חובה לאכול חלבון
 חובה לאכול חלבון   צילום: פוטוליה (אילוסטרציה) 
 
 

כמה זמן לוקח לרדת באחוזי השומן? אפשר לראות תוצאות תוך חודש?

"אני ממליץ על ירידה מתונה, של חצי אחוז בשבוע, משמע 2% בחודש. מדובר באחוז משמעותי, שכן מהווה שינוי במראה הגוף, אולם תלוי באדם המתאמן , חלוקת השומן בגופו ומה אחוז השומן ההתחלתי שלו. סביר שאדם עם 40% שומן יראה שינוי פחות משמעותי מירידה של 2% לעומת אדם שעומד על 12% ויורד ל10%.

מטרת התזונאי המלווה היא להכניס היגיון לתהליך ולאפשר למתאמן להמשיך אותו לאורך זמן ובצורה בטוחה, כמובן לא ארוכה מידי בכדי שלא ישבר ויפרוש, אך בקצב כזה שיאפשר ירידה בריאה, נכונה, ללא פגיעה במסת השריר והכי חשוב כאשר התהליך יסתיים לא תיהיה קפיצה בחזרה במשקל ובאחוז השומן, אני מאוד מאמין ומשריש את המשפט למתאמנים שלי - מה שיורד בקלות עולה בקלות".

 

 
"מה שיורד בקלות, עולה בקלות"
 "מה שיורד בקלות, עולה בקלות"   צילום: פוטוליה (אילוסטרציה) 
 

מה דעתך על תוספי מזון? והאם חייבים אותם, בשביל להשיג קוביות בבטן וגוף חטוב?

"קוביות בבטן משיגים במטבח, לא בחדר הכושר ולא עם תוספי תזונה. הקפדה על תזונה נכונה והורדת אחוז שומן (בד"כ למצב חד ספרתי) יעזרו לחשוף את שרירי הבטן. אימון בחדר הכושר יגביר את טונוס השריר ויגרום לו להראות הדוק, חזק ויפה יותר. שורפי השומן יכולים לזרז את הקצב (בתנאי מאוד ספציפיים שאציין בהמשך)  , למשל מוצר כמו LIPOCUT  אשר מכיל קפאין, תה ירוק, גווארנה, תפוז מר, CLA  ו לקרניטין, שמטרתם היא לספק יותר אנרגיה ומרץ בזמן הפעילות הגופנית ולנייד יותר חומצות שומן "לשרפה" בזמן פעילות גופנית.

 

אבל בכדי ששורפי השומן באמת יעזרו שני הפרמטרים הקודמים חייבים להתקיים- תזונה נכונה ופעילות גופנית. וכל מי שיבטיח ששורפי שומן עושים את העבודה "ככה סתם" פשוט מגזים".

 

 
תקפידו על כושר ותזונה, ויהיה לכם ישבן כזה
 תקפידו על כושר ותזונה, ויהיה לכם ישבן כזה   צילום: פוטוליה (אילוסטרציה) 
 

5 טיפים להורדת אחוזי השומן

 

1. חישוב קלוריות

ראשית חשב או התייעץ עם איש מקצוע כמה קלוריות עליך להכניס ביום בכדי לשמור על משקלך, כעת הפחת 15-20% מהמספר שקיבלת. וזהו הסך הקלורי שעליך להקפיד עליו בכדי לאפשר ירידה לפחות בחודש חודשיים הראשונים.

כמובן שיהיה חכם יותר להתאים את התפריט באופן אישי ולא להסתמך רק על נוסחאות מתמטיות, כמו כן יש חשיבות להרכב המזון ותזמונו.

 

2. אימוני כוח

נסה לשלב לפחות 3-4 אימוני כוח בשבוע, 50-70 דקות. בסיום האימון שלב פעילות אירובי מתונה של 20-40 דקות

 

3. תשקלו את המזון

כאשר אתם ממלאים דלק ברכב והמיכל מלא - הדלק ישפך החוצה. אבל כאשר אנחנו אוכלים יותר מידי הגוף שלנו יאגור את העודף כשומן. לכן, הקפידו לשקול את הכמויות של המזון שאתם אוכלים. נכון , זה נראה מוזר ויש סיכוי סביר שבן זוגכם או קרוב משפחה יחשוב שאיבדתם את שפיותכם, אבל לפחות בשבועיים הראשונים לתהליך למדו לפחות "בערך" מהם הכמויות ואיך לזהות אותן בכדי לקבל מושג להמשך הדיאטה.

 

 
מה אוכלים לפני אימון
 מה אוכלים לפני אימון   צילום: פוטוליה (אילוסטרציה) 
 

4. מעקב

בצעו רישום מדוייק של התהליך אם זה לבד או עם איש מקצוע. הציבו מטרות, למשל- משקל, אחוז שומן, היקף מותן. הציבו יעדים הגיוניים וחיתרו אליהם. רק אל תפלו בפח ואל תשקלו בכל יום, הקפידו על שקילה אחת לשבוע, באותם תנאים ושעה, נניח חמישי בבוקר.

שימו לב ששקילות ביום ראשון בד"כ יבאסו אתכם עקב הסיכוי היותר גדול "לפשל" קצת בארוחות הסופ"ש.

 

5. לוגיסטיקה

יש לכם תפריט תזונה, עכשיו תתכננו אותו נכון. אחרת כאשר תגיע שעת האוכל והוא לא יהיה בנמצא סביר מאוד להניח שתשברו את הדיאטה ברגע. אם תצליחו לתכנן מראש את הארוחות שלכם לאורך היום , למשל איפה תקנו את ארוחת הצהרים או איזה סנוודצים תביאו לעבודה או אפילו שתהיה הגבינה המתאימה במקרר ומספיק לחם קל, יהיה לכם הרבה יותר קל להצליח. ברוב המקרים בהם אנשים נשברים מהדיאטה זה לא בגלל הרעב או חוסר ההצלחה, אלא בגלל הכנה לא נכונה של מרכיבי המזון הנדרשים לתפריט.

 

 גיל גרנות הוא יועץ לתזונת ספורט , מייסד רשת ישראלבודי GilGranot@israelbody.org ישראלבודי- מספקת ייעוץ לתזונת ספורט והרכבת תוכניות אישיות ע"י אנשי מקצוע הפועלים בשיטת ישראלבודי משנת 2001.

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by