בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
בריאות וכושר 
טל גלבוע תנשמי עמוק: מהי תזונת הפליאו? 

טל גלבוע תנשמי עמוק: מהי תזונת הפליאו?

 
בריאות וכושר |
 

נדמה שטרנד הטבעונות חזק מתמיד, אולם אנשי הפליאו טוענים שהם בעיקר עושים רעש. קובי וליאור כתבו על כך ועוד בספרם: "לבשל עם איש המערות". מה באמת אוכלים אנשי הפליאו, האם הם בריאים יותר? וגם, טיפים למתחילים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
סטייק לארוחת בוקר? רק אל תרגיזו את טל גלבוע
 סטייק לארוחת בוקר? רק אל תרגיזו את טל גלבוע   צילום: אימג' בנק / Getty Images 
 
 

גם אם לפעמים נדמה שמתגבשת לה כת טבעונות שמאיימת להשתלט על העולם, ולהוציא חוק שיכניס לכלא את כל מגדלי הבשר, בנתיים זה עוד לגמרי רחוק מהמציאות. קובי שבתאי, אחד ממחברי הספר "לבשל עם איש המערות", איש פליאו שחי לפי עקרונות האדם הקדמון, טוען שהטבעונות היא טרנד חולף שעושה הרבה רעש, ושאי אפשר להתמיד בה לאורך זמן.

 

שבתאי חי בעולם אוטופי, שבו אין קופסאות שימורים, סוכרים וחטיפים מעובדים, וניזון בעיקר מבשר, או מנבלות, כפי שטל גלבע נוהגת לכנות אותם אותם, זו שהפכה גל שלם של קרניבורים לאוכלי חסה. אז מה עדיף לבריאות ולמשקל שלנו, ועל מה קובי כותב בספרו, שהסעיר כל כך הרבה אנשים? תפסנו את קובי לראיון, על מנת להבין למה כדאי לנו ללכת בדרך הפליאו, והאם אפשר לעמוד בזה?

 

רוצים להישאר תמיד מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק של נענע10 לייפסטייל

 

 
לבשל עם איש המערות: מחברי הספר קובי שבתאי וליאור מור
 לבשל עם איש המערות: מחברי הספר קובי שבתאי וליאור מור   צילום: יורי שבנוב 
 

איך נוצר הספר?

"אני שף במקצועי וליאור היא מאמנת כושר. הכרנו באתר "פליאו הגירסה הלא מצונזרת" בפייסבוק. אני עזרתי רבות לאנשים עם מתכונים שביקשו, וליאור בקינוחים. כמו כן יש לה בלוג בתפוז "the wild baker" שם היא כותבת מתכוני קינוחים פליאו. הספר נוצר הן מתוך רצון שלנו, והן מתוך בקשות רבות בקהילת הפליאו. התאמנו את הספר גם למתחילים שלא חובבי מטבח וגם מנות קצת יותר מורכבות למעוניינים בפינוק פליאוליתי מידי פעם".

 

מה אסור לאכול ולמה?

"כל סוגי החיטה, לחמים פסטות בצקים, קטניות וסוכר מעובד, מוצרי חלב רזים. ולגבי גבינות שמנות- רק למי שמסתדר איתן".

 

מה השתנה בחייך מאז שהתחלת עם תזונת הפליאו?

"כשהתחלתי עם הפליאו, שקלתי 132 ק"ג. היום אני כבר 20 ק"ג פחות ועם הרגשה כללית הרבה יותר טובה. העייפות שהיתה נופלת עלי כל יום בצהריים נעלמה כלא היתה. אין יותר קשקשים בשיער. ואפילו הימים הבודדים שסבלתי בהם מעיקצוצים וגירודים קלים נעלמו. אני מכניס לגוף רק אוכל שהוא אוכל- בשר, דגים, ירקות, פירות ואגוזים. מכין לעצמי את הקטשופ, מיונז, רסק עגבניות צירים ורטבים. אם זה בא באריזה מרשרשת אן קופסא- לא נכנס אלי הביתה!"

 

עוד בערוץ הלייפסטייל:

איך אפשר לעשות חדר כושר בבית?

הטרנדים בעולם הכושר

אוכלים מעט ובכל זאת משמינים?

 

 
סטייק עוף לצהרים בקטנה
 סטייק עוף לצהרים בקטנה   צילום: אימג' בנק / Getty Images 
 
 

איך מתמודדים עם כל גל הטבעונות שתקף אותנו?

"זו בסך הכל פיקציה. הם אחוז קטן ביותר שעושה הרבה רעש. אני יושב עם חברים טבעונים באותו חדר בחולצה קצרה בזמן שהם עטופים שכבות על גבי שכבות. אין ממש גל טבעונות- מה גם שרבים מהם נשברים וחוזרים לאכול בשר. זהו צורך שלנו של מיליוני שנות אבולוציה. אני בהחלט מסכים שצריך לגדל את בעלי החיים בצורה הומאנית ולהאכיל אותם אוכל ולא בתרופות. אחרי הכל- אנחנו אוכלים אותם".

 

זה לא קשה להתמיד בזה?

זה לא קשה, מה גם שלא מדובר רק באוכל אלא בדרך חיים. להוריד לחץ, לישון היטב, פעילות גופנית עצימה. ולגבי האוכל- מי לא אוהב סטייק עם ביצים?

 

צריך להיות בן אדם אמיד בשביל תזונת הפליאו?
"אין צורך להיות אמיד כלכלית בשביל הפליאו. אלא אם כן בונים את התפריט רק מסטייקים. חלקי פנים זולים בכל מקום, וגם הבשר אפילו שיותר יקר מארוחת פסטה או אורז- בפליאו נאכל ארוחה אחת לפעמים שתיים ליום. ובכלל- מעדיף להוציא קצת יותר כסף היום על אוכל ולחסוך אותו על רופאים בעתיד".

 

 
לבשל עם איש המערות
 לבשל עם איש המערות   צילום: צילום ביתי 
 

8 טיפים לפליאוליט המתחיל


1. הצטרפו לקהילה

הצטרף לאחת הקבוצות בפייסבוק "פליאו ישראל", "פליאו הגירסה הלא מצונזרת". כי אין כמו קהילה תומכת עם אנשי מקצוע, תזונאים, מאמני כושר שנותנים מענה לכולם.

 

2. השקיעו בבשר

בשר ודגים לא קונים בסופר. בשר אצל קצב, דגים בחנות דגים.


3. אל תפחדו

שומן לא משמין. אל תפחדו משומן.


4. אל תרעיבו את עצמיכם

רעבים- אוכלים עד שובע.


5. תורידו מתחים

תירגע- פליאו זה לא רק אוכל. קודם להוריד מתח ולישון היטב

 

6. גוונו

פליאו זה לא רק בשר. תאכלו מגוון: דגים ,פירות, ירקות, אגוזים.


7. תמדדו היקפים

תשכחו מקלוריות ומספרים על המשקל- בפליאו מודדים היקפים, חוזק והרגשה.


8. הישארו רגועים

הכי חשוב: לא לריב עם טבעונים! כל טבעוני מפנה לנו סטייק.

 
פליאו זה לא רק בשר, ואל תפחדו משומן!
 פליאו זה לא רק בשר, ואל תפחדו משומן!   צילום: יחצ 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by