בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
בריאות 
5 מאכלים שאתם חייבים להכניס לתפריט בשנת 2015 

5 מאכלים שאתם חייבים להכניס לתפריט בשנת 2015

 
בריאות |
 

הם ממריצים, מעוררים מינית, מאזנים את ההורמונים, מחזקים את המערכת החיסונית, מטפלים בכאבי הגב, ומשחררים מתחים. לא הייתם רוצים להתחיל ככה את שנת 2015? השנה בוחרים לאכול בריא בעזרת הוספת 5 מזונות העל לתפריט היומי שלכם

 
 
 
 
 
 
 
 
 
פולי קקאו
 פולי קקאו   צילום: Getty Images / אימאג'בנק 
 
 

בכל שנה שמתחילה (גם אם היא לא ממש שלנו), אנחנו מצהירים שנפסיק לעשן, לאכול בריא יותר, להתחיל ספורט, לישון יותר ולעשות יוגה. לא תמיד יש לנו זמן, והדברים רוב הזמן נשארים בגדר ההצהרות הבלתי ממומשות של השנה. הפעם, אנחנו מציעים לכם משהו פשוט יותר, שיעשה את השנה שלכם הרבה יותר בריאה אם רק תקנו מ-5 המזונות העל הבאים בבתי הטבע השונים, ותאכלו לפחות מאחד בהם ביום.

 

רוצים להישאר תמיד מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק של נענע10 לייפסטייל

 

המאכל: גוג'י ברי - ממריצים ומעוררים מינית

איך נראה: כתות יבש וקטן

טעם: חמצמץ מתוק

ערך תזונתי: 314 קלוריות ל-100 גרם, 11.8 גרם חלבונים, 55 גרם פחמימות, 0.19 גרם שומנים.

תועלת: מחזק את המרץ ומחזק את הגוף, מסייע להתמודדות עם מתחים, תומך בכליות, חיזוק מפרקים ובעיות גב תחתון, לאריכות ימים ואיזון ההורמונים, עשיר בתכונות נוגדות דלקת, חיזוק היצר המיני, ושיפור התפקוד המיני, נוגד חמצון המגן מקרינה ורדיקלים חופשיים, מונע סרטן ומחלות שונות, משפר את הראייה בזכות כמויות הויטמין A שבו, תומך במוח, משפר ריכוז, לחיזוק הלב וכלי הדם.

למי לא מתאים: למי שנוטל קומדין. בנוסף, עלולה להיות גם בעייתיות עבור אלו הנוטלים תרופות לסוכרת ולהורדת יתר לחץ דם. אין להפריז עם צריכת הגוג'י ברי.

כמה אוכלים: הכמות היומית המומלצת היא 15-45 ג' (חופן).

 

 
גוג'י ברי
 גוג'י ברי   צילום: פוטוליה (אילוסטרציה) 
 

המאכל: אצת ספירולינה - מלכת החלבון

איך נראית: אצה ירוקה

טעם: טעם עדין של ביצה קשה, בגלל שהיא מכילה גופרית. בבישול זה מטשטש.

ערך תזונתי: כ-4 קלוריות לגרם, מורכבת מ-65-71% חלבון, הריכוז הגבוה ביותר של חלבון מכל מזון שהוא. עשירה בויטמינים A, E, B, ו-K. מקור טבעי של כלורפיל, מלחים, ואנזימים.

תועלת: מצויינת לספורטאים בגלל כמויות החלבון העצומות שבה, מאזנת את הכימיה במוח, מטהרת רעלים, תומכת בטבעונות/צמחונות, מחזקת את הדם, מונעת אנמיה, נוגדת חמצון, מחזקת מערכת חיסון, מעניקה מראה זוהר לשיער ולעור. שומרת על רכות ולחות העור, נלחמת באלרגיות כרוניות, מקור מצויין לסידן לחזור העצמות,

למי לא מתאים: ספירולינה מכילה פנילאלנין ולכן אינה מומלצת לאנשים הסובלים מהפרעה מטבולית גנטית בשם פנילקטוניריה

כמה אוכלים: למתחילים או ילדים: 3-5 ג' ביום, למי שרגיל להשתמש: 6-10 ג' ביום, מינון טיפולי - 11-20 ג' ביום, מינון לספורטאי פעיל - מעל 30 ג' ליום. הוסיפו אותה לכל מאכל שעולה על דעתכם.

 

 
אצת ספירולינה
 אצת ספירולינה   צילום: פוטוליה (אילוסטרציה) 
 
 
אלוורה
 אלוורה 
 צילום: Getty Images / אימאג'בנק 
 

המאכל: צמח האלוורה - הסוד לחיים בריאים ולעור זוהר
איך נראה:
עלה גדול וקוצני
טעם: מריר. אוכלים את הבשר של העלה כשהוא חתוך ללא העור והקוצים, מפרידים את הג'ל מהעור בעזרת סכין.
ערך תזונתי: מכיל את הויטמינים A, C, ו-E. את המינרלים: גופרית, סידן, מגנזיום, אבץ, סלניום וכרום. בנוסף: מכיל נוגדי חמצון, סיבים, חומצות אמינו, אנזימים, ורב סוכרים.
תועלת: שיפור העיכול בעזרת תכונות נוגדות החיידקים של האלוורה, מפחית דלקות, הגנה על המערכת החיסונית, מאיץ ריפוי של מחלות שונות, מלחלח את הדוף, מאט הזדקנות, עוזרות בהשבה הנעורים לעור, למוח, למפרקים ולשרירים. שמירה על בריאות כללית, לשימוש מקומי בעור: סימני מתיחה, סרטן העור, עקיצות, פסוריאזיס, פצעים, אלרגיות, טחורים, כוויות, כתמים ועוד. 
למי לא מתאים: השכבה החיצונית מכילה חומרים שנקראים anthraquinones - אחד מהם הוא aloin אשר נחשד כחומר קרצינוגני, ועלול לגרום לשלשולים, הקאות עד למצבים של פגיעה כלייתית דם בשתן, רמות נמוכות של אשלגן בדם וגידולים סרטניים במעי הגס. היזהרו ממנו.

 

 
צמח אלוורה
 צמח אלוורה   צילום: אימג' בנק / Getty Images 
 

המאכל: קקאו - זהב מן הטבע
איך נראה: פולי קקאו, כגרגירים חומים
טעם: מריר
ערך תזונתי: פצצת מינרלים כמו: מגנזיום, כרום, ברזל, אבץ, ונחושת. ויטמין C, סיבים, וחומצות שומן.
תועלת: תומך במערכת הלב וכלי הדם, מרחיב את הלב, וגורם לתחושה כללית טובה לפני הכל. נוגד חמצון יעיל יותר מאשר ביין ואוכמניות, מגנזיום המשפר את תפקוד המוח, לחיזוק פעילות המעיים, מרגיע כאבי מחזור, מרפה שרירים, מגביר את הגמישות, ועוזר בבניית העצמות. עוזר לשינה טובה, מאזן את הסוכר בדם, לבריאות הנפש ומניעת דיכאון.
למי לא מתאים: מתאים לכולם בכמות מתונה

כמה אוכלים: 1 פול קקאו לכל 5.5-8.5 ק"ג ממשקל גוף. קנו מוצרים גולמיים וערבבו אותם במשקה שאתם אוהבים. אכלו פולי קקאו גולמיים בשילוב גוג'י ברי.  בשוקולד מריר יש הרבה סוכר. חפשו את אלו עם אחוזי הקקאו הגבוהים. שימו לב שהם מכילים יותר שומן.

 

 
פולי קקאו
 פולי קקאו   צילום: Getty Images / אימאג'בנק 
 

המאכל: אסאי - נוגד חמצון מושלם
איך נראה: גרגיר קטן כחול
טעם: פירותי
ערך תזונתי: עשיר במינרלים, ויטמינים: B1, E ו-C, סיבים תזונתיים, שומן צמחי, אומגה 3, אומגה 6 ואומגה 9. בפרי יש גם נוגדי חימצון: מעט ויטמין E, אך בעיקר תכולה גבוהה של נוגדי חמצון פוליפנולים.
תועלת: לטיפוח ויופי, לנטרול הרדיקלים החופשיים, האסאי עוזר בהשבת הנעורים ובהחלמה מהירה, מכיל כמויות גבוהות של סטרולים צמחיים המעכבים את הספיגה של עודפי כולסטרול מהחי בתוך מערכת העיכול, עוזר לעיכול, מעיל 19 חומצות אמינו שונות הנחוצות לבניית חלבונים בגוף, עשיר במינרלים וויטמינים.

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by