בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
לייף סטייל 
כיצד נבחר את הסופגנייה המתאימה לנו?  

כיצד נבחר את הסופגנייה המתאימה לנו?

 
לייף סטייל |
 

אז מה נוכל לעשות על מנת לא להגיע לסוף חנוכה עם עודף משקל? קבלו מספר טיפים שיסייעו לבחור סופגניות לא משמינות כל כך עם כמה שפחות נקיפות מצפון

 
 
 
 
 
 
 
 
 
סופגניות עם קרם שקדים ושקדים קלויים מעל
 סופגניות עם קרם שקדים ושקדים קלויים מעל   צילום: ערוץ 10 
 
 

סופגנייה ובריאות, שתי מילים הנשמעות כמו דבר והיפוכו ומייצרות תחושה של הבלתי אפשרי.  חג החנוכה מעצים דילמות בריאותיות שכאלו, כשבכל פינת רחוב מציצה לה סופגנייה מעוטרת וממולאת במיטב הטעמים והריחות בהם חשקה נפשנו. הסופגנייה יכולה להגיע במגוון רחב של גדלים, טעמים ומילויים, אשר כמעט כל אחד מהם מהווה איום מסוים על רמות הסוכר בדמנו, על כמות הפחמימות היומית המומלצת ועל הרצון להתמיד בתזונה בריאה.

  

אז מה נוכל לעשות? לפניכם מספר טיפים שיסייעו לבחור את הסופגנייה המתאימה עבורכם, עם כמה שפחות נקיפות מצפון וכמה שיותר הנאה. ענת טימין - דיאטנית קלינית מומחית לסוכרת במרכז DMC לטיפול בסוכרת עושה סדר.

 
 
 

גודל, מילוי

גודל הסופגנייה: לאכול עם העיניים

עצם הבחירה לאכול סופגנייה, מעמידה אותנו מול בחירת הגודל הרצוי. כדאי להקפיד לצרוך סופגניות קטנות (סופגניות מיני) שתצרוכת הקלורית שלהן (כמות הפחמימות) קטנה בכמעט חצי מסופגנייה בגודל מלא. בנוסף, ככל ששטח הפנים של הסופגנייה קטן יותר הוא סופח אליו פחות שמן - וכך גם אנחנו.

 

מילוי הסופגנייה: לפנטז על הטעם

כל שנה אנו נחשפים לטעמים חדשים, שונים ומשונים של מילויים לסופגניות. לצד המקוריות והייחודיות הרבה במילויי הסופגניות, כדאי להתרפק על הנוסטלגיה ולהיצמד למילוי הישן והמוכר של ריבת תות. מילוי זה מכיל פחות קלוריות (כ-170 קלוריות), סוכר ושומן ביחס לשלל הטעמים המוצעים כיום. חשוב לציין, שבחירת מילוי הינה משמעותית, שכן המילוי לבדו עשוי להכפיל את הערך הקלורי של הסופגנייה.

 

 
סופגניית שוקולד נוגט
 סופגניית שוקולד נוגט   צילום: אפיק גבאי 
 

טיגון או אפייה

טיגון הסופגנייה: ללקק את האצבעות

בדיקה דקדקנית של מהו סוג השמן בו טוגנה הסופגנייה, עשוי לסייע לנו במזעור נזקים.
השמן המועדף לטיגון הינו שמן קנולה, אשר מכיל כמות גבוהה של שומן חד בלתי רווי. שמן זה מסייע בהורדת רמות הכולסטרול בדם ועמיד יותר בטיגון. שמן סויה לדוגמא, פחות מומלץ לטיגון משום שהוא מכיל כמות גבוהה של חומצות שומן בלתי רוויות, ולכן חשוף יותר לחמצון מהיר.

 

סופגנייה אפויה: הסופגנייה ה"תמימה"

הסופגנייה האפויה לכאורה מביטה בנו נטולת שמן למראית עין, אך למרות המראה התמים, גם בקרב הסופגניות הללו נעשה שימוש בכמות שומן גדולה בעת אפיית בצק השמרים. למעשה, באופן מפתיע, לעיתים אנו עשויים למצוא יותר שמן בסופגנייה האפויה מאשר בזו המטוגנת.

 

סופמימה: סופגניה היא פחמימה

פחמימות מהוות כמחצית מהרכב הסופגנייה, והן קבוצת המזון בעלת ההשפעה הגדולה ביותר על רמות הסוכר בדם. רובן המכריע מתפרק לסוכר תוך כשעתיים מרגע תחילת הארוחה, ולאחר כרבע שעה מופיע בדם. סופגניות לרוב מכילות אינדקס גליקמי גבוה, בצורת קמח לבן.

 

משמעותו של האינדקס הגליקמי הגבוה הוא שהסופגנייה גורמת לעלייה מהירה ולתנודות חדות ברמת הסוכר בדם, ולכן, למרות הפיתוי הגדול, יש למתן את צריכת הסופגניות בקרב סוכרתיים ואלו המעוניינים לשמור על משקל תקין. כמו כן, פחמימות עלולות להוביל לשינויים ברמות האינסולין, שהינו הורמון המעודד עלייה במשקל ומגביר את תחושת הרעב.

למרות הכל, אם אנו רוצים ליהנות ממאכל החג המסורתי, נשתדל להתענג על סופגנייה קטנה בעלת מילוי סטנדרטי ובעדיפות לאחת המטוגנת בשמן קנולה. אם מצאתם את עצמכם חוטאים בסופגניות נוספות, ראו בכך זרז לביצוע פעילות גופנית כמו הליכה, ריצה, רכיבה על אופניים או כל ספורט אחר.

 

 
סופגניה היא פחמימה
 סופגניה היא פחמימה   צילום: Getty Images / אימאג'בנק 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by