בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
בריאות 
נוגד דיכאון: המחקרים החדשים על אומגה 3 - כל ההוכחות  

נוגד דיכאון: המחקרים החדשים על אומגה 3 - כל ההוכחות

 
בריאות |
 

בכתבה שפורסמה לאחרונה באתר ה"דיילי מייל" הוכח: רכיב התזונה אומגה 3 משפר זיכרון, ראייה, ותפקודי מוח. איך אוכלים וכמה? והאם אנו צריכים תוספי מזון?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
אומגה 3
 אומגה 3   צילום: אימג`בנק / Getty Images 
 
 

נדמה שיש לא מעט רעש סביב האומגה 3 בהקשר לבריאותינו. אבל כמה באמת אתם יודעים על רכיב התזונה החיוני? ידעתם שהגוף אינו יכול לייצר בעצמו וחייב לקבל אותו ממקור חיצוני - בעזרת תזונה או במידת הצורך תוספים? מחקרים מדעיים רבים שנערכו ברחבי העולם, מצביעים על כך שצריכה סדירה של אומגה 3 תורמת למגוון מצבי בריאות. לבריאות הלב לבריאות המוח ויכולות זיכרון ומסייעת בהפחתת דיכאון וחרדה. אומגה 3 הינה חומצת שומן המעורבת במגוון מצבים בריאותיים.

 

רוצים להישאר תמיד מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק של נענע10

 

 
חיוני לבריאות המוח והפחתת דיכאון
 חיוני לבריאות המוח והפחתת דיכאון   צילום: shutterstock 
 

בכתבה שפורסמה לאחרונה באתר ה"דיילי מייל", התרכזו בחומצות השומן הטרנדיות והסבירו לאיזה מצבים בריאותיים הן מועילות. ההמלצה הרפואית כיום היא לצרוך שתי מנות של דגים בשבוע, כולל מנה אחת של דג שמן כמו טונה או מקרל. חומצות שומן אומגה 3 נמצאות גם בירקות עלים, בלחם מחיטה מלאה ובאגוזי מלך. אז מה הן יכולות לעשות למענכם - והאם עדיף במקרים מסוימים לקחת תוסף? כתבת ה"דיילי מייל" איב מק'גאבן שוחחה עם מומחים כדי לגלות את התשובות.

 

אומגה 3 - מחזקת את כוח המוח
הטענה:
תוספי אומגה 3 - החלופה המודרנית לשמן של כבד דג הבקלה - עוזרים למוח המתפתח של ילדים.
ההוכחה: מחקרים רבים הראו שתוספים אלה יכולים לשפר את ההתנהגות והלמידה של ילדים עם ADHD ולקויות למידה. בשנים האחרונות נערך מחקר על ידי ד"ר אלכסנדרה ריצ'רדסון מהמרכז להתערבות מבוססת ראיות באוקספורד, שבדק ילדים מגיל שבע עד תשע המתקשים בלימודים. לאחר שהילדים נטלו תוספים במשך 16 שבועות, חל שיפור בהתנהגותם וברמת הקריאה שלהם.


עוד בערוץ הלייפסטייל:

10 טיפים לחיי מין תוססים השנה

איך שורפים קלוריות בעזרת צמחים?

איך מתמודדים עם ילדים רגזנים?

 

 
המחקרים הוכיחו - אומגה 3 עוזר להתפתחות המוח
 המחקרים הוכיחו - אומגה 3 עוזר להתפתחות המוח   צילום: GettyImages/אימג'בנק 
 
 

מניעת התקף לב
הטענה:
שמני דגים מועילים בצורות רבות, החל מהפחתת כולסטרול ועד שיפור לחץ הדם, והם חיוניים לבריאות הלב עבור קבוצות סיכון עם נטייה לבעיות לב.
ההוכחה: חומצות שומן אומגה 3 ידועות כמפחיתות דלקת בעורקים שיכולה להוביל להתקפי לב, וכן כנוגדות קרישה שיכולות לשפר את זרימת הדם. "קיימות גם ראיות כי הן יכולות לסייע להסדיר את קצב הלב", אומר טום סנדרס, פרופ' לתזונה ודיאטטיקה בקינג'ס קולג' שבלונדון.

 

שיפור הזיכרון
הטענה: רבים מהללים את האומגה 3 כתרופת פלא לבריאות המוח, ויש מגוון תוספים על המדף, מגלולות ועד משקאות, שכולם מבטיחים לשפר את התפקוד הקוגניטיבי.
ההוכחה: מחקר שפורסם בכתב העת "ניורולוג'י" מוקדם יותר השנה מצא כי תזונה עשירה באומגה 3 יכולה להגדיל את הנפח של החלק במוח האחראי לזיכרון ולהגן מפני דמנציה. סבורים כי אומגה 3 מפחיתה גם היווצרות משקעי פלאק במוח, שנמצאו קשורים למחלת אלצהיימר.

 
שמן דגים
 שמן דגים   צילום: Getty Images / אימאג'בנק 
 

לבריאות העיניים
הטענה:
הסגולות הפלאיות של שמן דגים יכולות אפילו לעזור לכם לשמור על הראייה בגיל הזקנה - ועל יסוד זה פותחו שפע של תוספים לבריאות העיניים המיועדים למי שעברו את גיל 60.
ההוכחה: ניסויים באוניברסיטת הרווארד הראו כי עכברים שאכלו תזונה עשירה באומגה 3 סבלו פחות מדימום של הרשתית - הטריגר למקרים רבים של ניוון מוקולרי, מחלת עיניים שהיא הגורם המוביל לעיוורון בקרב קשישים. אומגה 3 יכולה להגן גם מפני תסמונת העין היבשה.

הקלה על הנוקשות במפרקים - בעזרת סלמון
הטענה:
שמני דגים יכולים לסייע לשפר כאבי ראש וכאבים אחרים שמהם סובלים בדלקת מפרקים שגרונית.
ההוכחה: התכונות האנטי-דלקתיות של אומגה 3 הוכחו כמסייעות לאנשים עם דלקת מפרקים שגרונית (ארתריטיס ראומטואידית), הגורמת כאבים ונפיחות במפרקים. על פי רוב נדרש מינון גבוה במשך מספר חודשים. דלקות מפרקים קלות הן השכיחות יותר באוכלוסייה, וצריכת דגים ופירות ים בכמות מספקת יכולה להפחית אותן.


הפחתת הסיכון להפלה
הטענה: ההמלצות התזונתיות לנשים הרות משתנות ללא הרף, אך מגוון התוספים המכילים שמני דגים מבטיח לשפר כל הזמן את הבריאות ואת התחושה הטובה של אמהות לעתיד ולתרום להתפתחות המוח של העובר.
ההוכחה: מחקר מצא כי שמני דגים הנצרכים בתקופת ההריון יכולים להפחית תסמיני דיכאון אצל האם, ואילו מחקרים אחרים הראו שכמות הדגים ופירות הים שצורכות נשים הרות משפיעה אפילו על מנת המשכל של ילדיהן. בינתיים, מחקר אוסטרלי על חולדות הרות גם הראה כי תזונה עשירה באומגה 3 יכולה להקטין את הסיכון להפלה על ידי הפחתת הדלקת בשליה.

 

 

 

 
לבריאות העיניים
 לבריאות העיניים   צילום: שאטרסטוק 
 

בתוסף או באוכל? דתיה יער יועצת ל"אלספה" אלטמן :עם השינוי בהרגלי התזונה בעולם התעשייתי המערבי, נוצר חוסר הולך וגדל של אומגה 3 בגופנו. 20% (עשרים אחוזים) מהשומן במוח האדם הם מסוג אומגה 3, יש חשיבות גדולה לתזונה אנטי דלקתית לבריאותינו. אומגה 3 הינה חומר אנטי דלקתי , לפי כך יש לצרוך מזונות הכוללים אומגה 3 ואו לצרוך תוספי תזונה.

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by