בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
בריאות 
כמה קלוריות יעלה לנו ערב הסילבסטר? 

כמה קלוריות יעלה לנו ערב הסילבסטר?

 
בריאות |
 

ערב הסילבסטר הסוער בפתח והוא עלול להשמין אתכם אם לא תשתוללו עם האלכוהול והנשנושים. כמה קלוריות מסתתרות במשקאות האלכוהוליים? מהי המנה המומלצת, מה עדיף, ומה הכי משמין? אתם לא תאמינו!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
כמה קלוריות במשקאות?
 כמה קלוריות במשקאות?   צילום: יחצ 
 
 

מחר עם ישראל ככל הנראה יצא לחגוג את בואה של השנה החדשה, שאומנם אינה שייכת רשמית ליהודים, אבל כמובן שנחגוג! החגיגה שתחתם בנשיקה צרפתית סוערת, תכלול לא מעט אלכוהול ונשנושים. כמה קלוריות זה יוסיף לנו אל השנה החדשה? מסתבר שלא מעט!

 

אם בודקים את הערך הקלורי של אלכוהול ביחס לרכיבי התזונה העיקריים שאנו מכירים הרי שגרם אלכוהול "תורם" לגופינו 7 קק"ל שהינם פי 2 כמעט בהשוואה לגרם פחמימות או חלבונים התורמים 4 קק"ל. מה שאומר לא מעט. אם נשווה את כמות הקלוריות שאנו נשתה כשנהנה ממשקאות אלכוהוליים הרי שהכלל פשוט, ככל שאחוז האלכוהול עולה, עולה גם ערכו הקלורי של המשקה. מכאן שמצעד האלכוהול והקלוריות נקבע על פי אחוז האלכוהול במשקה. ככל שכמות האלכוהול במשקה גבוהה יותר כך ברור גם הקלוריות.

לצורך העניין בירה לבנה מסוג לאגר המכילה 5% אלכוהול תהייה בתחתית המצעד הקלורי, לאחר מכן משקאות כמו יין לבן/אדום יבש המכילים בין 11%-13% אלכוהול ובהמשך משקאות כבדי אלכוהול כמו וויסקי,וודקה וערק המכילים כ- 40% אלכוהול.

רוצים להישאר תמיד מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק של נענע10 לייפסטייל

 

 
תחגגו בחכמה
 תחגגו בחכמה   צילום: fortolia 
 

איזה אלכוהול הכי משמין?

קוקטיילים הם "הממתקים" של האלכוהול הם מכילים מיצי פירות, סוכר, שמנת, חלב ועוד. כולם משמחים את הטעם אך מעלים את הערך הקלורי באופן משמעותי וכן משנים גם את התועלות הבריאותיות של המשקה. אם נערבב משקה מיוחד עם תוספת של מיץ, סוכר, חלב ואף שמנת המד הקלורי הולך ועולה. ההמלצה אם כבר לדבוק ב"דבר האמיתי".

ועוד תועלות בריאותיות שיש לנו באלכוהול

בירה לבנה - עשויה מחומרי גלם טבעיים בלבד: שעורה, כשות ושמרים ואינה מכילה כל חומר משמר. כמו כן מכילה מינרלים כמו צורן שהינו מינרל שבונה את העצם. גם בבירה מצויים פולפנולים שמקורם בשעורה ובכשות התורמים בהפחתת הסיכון למחלות לב וכלי דם כאשר הבירה נצרכת באפן מתון.

יין ובעיקר אדום יבש - ידוע 'כגיבור של הפרדוקס הצרפתי' הוא עשיר בפוליפ נולים הפועלים ביחד עם האלכוהול על הפחתה בסיכון למחלות לב וכלי דם, העלאה של הכולסטרול הטוב. הפוליפנולים נמצאים בעקר בקליפה הכהה של הענב ולכן תכולתם ביין אדום רבה יותר מזו שבלבן.

וויסקי - ויסקי מסוג מאלט נעשה רק מלתת של שעורה שעובר זיקוק לאלכוהול על פי הספורים יש חשיבות מרובה גם למי המעיינות מהם מיוצר הוויסקי שגם להם יש כנראה ערכים תזונתיים שמקורם במינרלים המצויים בהם.

 

עוד בערוץ הלייפסטייל:

איפה אלכסה ורז יבלו ויתנשקו בסילבסטר?

הסוף לסקס: מתי נגמרים חיי המין?

התגלה: איך באמת מורידים את הבטן?

 

 
העדיפו יין
 העדיפו יין   צילום: fortolia 
 
 

שותים לחיים? תעדיפו עם בירה

למרות ההנחה הרווחת כי אלכוהול ובירה תורמים להשמנה וליצירת 'כרס הבירה'. מחקרי אוכלוסיות גדולים מצאו כי שתיית בירה בכמות מתונה בקרב אנשים בריאים אינה גורמת להשמנה.

נמצא כי נשים וגברים הצורכים בירה באופן מתון אינם בעלי היקף מותניים (כרס) גדול יותר בהשוואה לאילו שאינם צורכים בירה כלל. כמן כן נמצא כי מדדי השמנה כמו מסת הגוף (BMI) בקרב הצרכנים המתונים של בירה, אינם גבוהים יותר משל אילו שאינם צורכים כלל בירה או משקאות אלכוהוליים.

לעומת זאת צריכה גבוהה של בירה ומשקאות אלכוהוליים אכן קשורה לעליה במשקל ובאחוזי השומן בעקר באזור הבטן. גם באם התקציב הקלורי שלנו מאפשר לנו לחגוג פעם בשנה בכל זאת יש לחשוב ולחשב, כי מעבר לערך הקלורי, למשקה אלכוהולי יש השפעות בריאותיות נוספות שכדי ליהנות מהם אנו צריכים לשתות במתינות.

צריכה גבוהה של משקאות אלכוהוליים קשורה בנזק אפשרי על מערכות שונות כמו כבד, מוח וכן בעלת השפעות מזיקות על לחץ דם וסיכון לסוגי סרטן שונים. לעומת זו צריכה מתונה נמצאה מחקרית כבעלת השפעות מיטיבות על הפחתת סיכון למחלות לב וכלי דם, הפחתת סיכון לסוכרת, שמירה על תפקוד שכלי ועוד.

משקה אלכוהולי כמו בירה ויין נוצר מתסיסה של סוכרים המצויים בחומר הגלם: שעורה, חיטה או ענבים. התסיסה יוצרת אלכוהול במשקה. לאלכוהול השפעות מוכחות על העלאת הכולסטרול הטוב ,שיפור פעילות האינסולין ועוד.

במשקאות אלכוהוליים כמו בירה ויין מצויים גם רכיבים צמחיים פעילים שמקורם בשעורה או בענבים. רכיבים אילו, הפוליפנולים, הינם נוגדי חמצון חזקים הפועלים לשמירה על הגוף בפני נזקים. שילוב זה הופך את הצריכה המתונה של משקאות אלכוהוליים למשתלם הן בספירת הקלוריות והן בשמירה על הבריאות.

אז אם אנחנו חוגגים לחיים ורוצים לחגוג וליהנות, אך גם לשמור על המשקל, הלב ובוודאי על המוח יש לשתות במתינות.

 
לכו על בירה
 לכו על בירה   צילום: שאטרסטוק 
 

הכמות המומלצת:
עד 1-2 מנות אלכוהול ביום גבר ועד 1 מנה של אלכוהול ביום לאישה ככל שאחוז האלכוהול נמוך יותר הרי שהמנה גדולה יותר.
מנה: בירה בקבוק - 330 מ"ל. יין כוס - 185 מ"ל. ויסקי/וודקה/ערק - 30 מ"ל

ולסיום לפני שהשנה החדשה תתחיל:
חשוב, אלו שספרו את הקלוריות ונמנעו מלשתות בערב, הם אלו שינהגו הבייתה חזרה.

 

הכותבת היא הדיאטנית הקלינית לימור בן חיים

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by