בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
בריאות וכושר 
נחשפו המאכלים שישאירו אותנו רזים וצעירים 

נחשפו המאכלים שישאירו אותנו רזים וצעירים

 
בריאות וכושר |
 

גבינות ויוגורט אין, בשר ותפוחי אדמה בחוץ: מחקר חדש עושה סדר בחוקי הדיאטות. מה ישמין אותנו, ואילו מאכלים יעזרו לנו לרזות ולהישאר צעירים?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
נחשפו המאכלים שישאירו אותנו רזים
 נחשפו המאכלים שישאירו אותנו רזים   צילום: יחצ דה קוק סטור 
 
 

אנחנו כל הזמן מחפשים רשימות של אסור ומותר, שיאשרו לנו להרגיש טוב עם עצמינו, בריאים, צעירים ורזים. הרבה זמן לא יצאה רשימה כזו, והנה היא מגיעה ומשנה מעט את חוקי הדיאטה. בדיאטת הפליאו אוכלים הפליאוליטים בעיקר בשר אדום בדרך לבריאות הנחשקת, אבל לפני המחקר החדש, בשר אדום, בשר מעובד ופחמימות, קשורים באופן ישיר לעלייה במשקל. לחלב ומוצריו לעומת זאת אין קשר להשמנה, ולשילובי מזונות שונים גם כן יש השפעה על הגוף.

 

חוקרים אמריקאים גילו, שלגברים ולנשים שאכלו הרבה יוגורט, פירות-ים, עוף ללא עור ואגוזים, היה סיכוי גבוה יותר לרדת במשקל לאורך השנים, ולשמור על זה לאורך זמן, אבל מי שאכל בשר אדום, בשר מעובד ופחמימות כגון לחם לבן, תפוחי אדמה, וממתקים היה סיכוי גדול יותר להשמין וגם להיראות מבוגר מגילו.

 

רוצים להישאר תמיד מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק של נענע10 לייפסטייל

 

לא מצליחים להתמיד בדיאטה? עכשיו יש את מי להאשים

 

 
גבינות אין! בשר אאוט!
 גבינות אין! בשר אאוט!   צילום: fotolia 
 

עוד נמצא במחקר, כי לא היה הבדל בין אלו שאכלו מוצרי חלב וגבינות בעלי אחוזי שומן גבוהים או רזים מבחינת השפעה על המשקל.

 

השילובים של המאכלים גם הם משחקים פה תפקיד חשוב. אכילת בשר אדום, אולי תגרום להשמנה, אבל שילוב של ירקות עם הבשר, תמזער את הנזק.

 

כשמזדקנים, מסת השריר יורדת, חילוף החומרים מאט ולכן יש נטייה גדולה יותר להשמנה. חוץ מזה, שמבוגרים פעילים הרבה פחות ושורפים מעט קלוריות. ד"ר דריוש, דיקן בית הספר למדעי תזונה של אוניברסיטה בבוסטון, ממחבר המחקר, טוען: "המחקר שלנו מלמד שספירת קלוריות היא לא האסטרטגיה היעילה ביותר לניהול משקל לטווח ארוך ומניעת השמנה".

 

עוד בערוץ הלייפסטייל:

האמת שמתחת לאף: תיעדה את הדרך לאף מושלם

נמצאה הבחורה עם הגוף המושלם?

חדשה מרעישה: האם ספורט באמת מרזה?


 
בשר אדום - אאוט!
 בשר אדום - אאוט!   צילום: אימג' בנק / Getty Images 
 
 

עוד הוסיף החוקר: "הממצאים שלנו מראים שאנחנו צריכים להדגיש מזונות עשירים בחלבון ספציפי כמו דגים, אגוזים, ויוגורט למניעת עלייה במשקל,אבל אנחנו צריכים להימנע מדגנים מזוקקים, עמילנים וסוכרים על מנת למקסם את היתרונות של מזונות עשירים בחלבון הבריא אלה, וליצור יתרונות חדשים למזונות אחרים כמו ביצים וגבינה, ולהפחית את כמויות הבשר הגורם להשמנה".

 

120,000 אנשי מקצוע בתחום הבריאות בארה"ב עבדו על המחקר ועקבו אחריו במשך יותר מ-16 שנים. הם מילאו שאלוני דיווח עקבי על מה שאכלו ואותם אנשים שאכלו יוגורט, פירות ים , עוף ללא עור ואגוזים לא צברו משקל ונרשמה אצלם אף ירידה במשקל, בתנאי שנמנעו מהמזונות המסוכרים, בשר ועמילנים שגם גורמים להזדקנות בטרם עת.

 

אכילת מוצרי חלב לא נמצאה כמשמינה, אך אלו שאכלו מעדני דיאט למיניהם השמינו כי הם למעשה הגדילו את צריכת הפחמימות. הדבר מצביע כי מומלץ לבחור במוצרי החלב בעלי אחוזי שומן גבוהים יותר ולהימנע מהמוצרים ה"דיאטטיים".

 

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by