בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
בריאות 
לנשום עמוק: 8 דרכים להיפטר מהשומן במותניים מהר 

לנשום עמוק: 8 דרכים להיפטר מהשומן במותניים מהר

 
בריאות |
 

נמצא שלחץ נפשי משפיע על גודל הכרס. הרגליים רזות, הידיים חטובות, אבל בכל זאת הבטן מבצבצת? השמנה בטנית עלולה להיות מסוכנת

 
 
 
 
 
 
 
 
 
לחץ וחרדה משמינים
 לחץ וחרדה משמינים   צילום: פוטוליה 
 
 

כשהבטן מתחילה לבצבץ מבעד לחולצה, אנחנו בדר"כ מאשימים את העוגות, הבורקסים והצ'יפס, אבל מסתבר שגם לחץ עלול להיות גורם עיקרי להשמנה. כאשר אנחנו חווים לחץ או חרדה, הגוף משחרר הורמונים שגורמים לגוף לאגור יותר שומן במרכז הגוף - בבטן. השמנה בטנית היא מסוכנת מכיוון שהיא עוטפת איברים פנימיים ויכולה לגרום לשורה של מחלות כרוניות.

 

רוצים להישאר תמיד מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק של נענע10 לייפסטייל

 

אורח החיים שלנו מספק לנו לא מעט מצבים מלחיצים, מפספוס רכבת או אוטובוס, דאגות כספיות, ליעדים שאנחנו מתחייבים בעבודה ולמצבים בריאותיים שלנו או של בני משפחתינו. אנחנו חיים בקצב חיים מטורף, כך שהורמון האדרנלין שלנו עובד שעות נוספות, אחד מההורמונים שגורמים להשמנה הבטנית.

 

 

 
כרס
 כרס   צילום: אימג'בנק / Getty Images 
 

גם משטר נוקשה של פעילות גופנית לא יעזור להשמנה מסוג זה, והוא מסוכן מאוד. השמנה בטנית עלולה לגרום לסוכרת מסוג 2, למחלות לב, לחץ דם גבוה ואפילו לסרטן. הסיבה העיקרית לכך שאנשים מעמיסים יותר שומן סביב המותנים היא בגלל הפעולה של הורמון לחץ שנקרא קורטיזול, הורמון שמופעל בכל פעם שאנחנו בסכנה. כשהמוח שלנו חושב שהגוף שלנו בסכנה הוא מפריש יותר אדרנלין וקורטיזול.

 

הגוף שלנו לא מבדיל בין סכנת חיים של ממש לבין לחץ מדאגות כספיות או ריצה לאוטובוס ולכן הוא ישחרר הורמונים אלו בכל מקרה. הלחץ מגביר את התאבון והתשוקה לפחמימות על מנת להרגיע את הגוף שלא פשוט לשלוט עליה, ואם אתם לא פעילים גופנית אז יש לכם סיכוי כפול להשמין ולפתח כרס לתפארת מדינת ישראל.

 

 
רוצים מותניים רזות? כך תעשו זאת
 רוצים מותניים רזות? כך תעשו זאת   צילום: אימג' בנק / Getty Images 
 
 

8 דרכים להשיג מותניים צרות

1. אכלו כל 3 שעות, מה שימנע מכם 'לטרוף' כשתגיע תחושת הרעב. אכילה קבועה כל 3 שעות תאזן את רמות הסוכר בדם ותרגיע אתכם.

 

2. נסו לא לאכול פחמימות אחרי 18 בערב, מה שיגרום להם 'להיתקע' באיזור הבטן והמותניים.

 

3. אל תדלגו על ארוחת בוקר, והימנעו ממאכלים שמעלים מהר את הסוכר כמו סוכרים פשוטים. לכו על ארוחת בוקר שמכילה סיבים, פחמימות מלאות, חלבונים ושומנים מין הצומח.

 

4. אכלו שמנים מין הצומח כמו אגוזים, זרעים וקחו אומגה 3 שמגבירים את קצב חילוף החומרים ושומרים על מצב רוח רגוע ושליו.

 

5. הפחיתו קפאין ומשקאות ממותקים שמגבירים את האדרנלין.

 

6. עשו פעילות גופנית בשביל הנפש. יוגה, פילאטיס או ריצה, כל מה שגורם לכם להירגע.

 

7. קחו עשר דקות ביום בלי לעשות כלום. שבו עם עצמיכם בשקט בלי שום מטלה, הקשיבו למוזיקה והפסיקו כל פעילות.

 

8. היו עקביים. אל תשכחו שאתם צריכים להיות רגועים. נסו לא להתעצבן וקחו את זה הלאה לכל תחומי החיים.

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by