בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
בריאות 
5 דברים שאתם חייבים לדעת על מפרום 

5 דברים שאתם חייבים לדעת על מפרום

 
בריאות |
 

כמה קלוריות במפרום, איך הכי בריא לאכול את הקציצה האהובה ואילו ויטמינים ומינרלים במנה הטריפוליטאית? יצאנו לבדוק מהם היתרונות הבריאותיים במאכל המסורתי

 
 
 
 
 
 
 
 
 
5 דברים שחייבים לדעת על מפרום
 5 דברים שחייבים לדעת על מפרום   צילום: קרן ביטון כהן 
 
 

הוא נמצא על שולחנות החג, מככב בערב שישי או במסעדות שונות. יש הרבה דרכים לבשל את המאכל הטריפוליטאי שאנחנו כל כך אוהבים לאכול על קוסקוס או על אורז ולנגב את שאריות הרוטב עם חלה. אפשר להכין מפרום בצורה המסורתית עם תפוחי אדמה וחצילים, אפשר להחליף את תפוח האדמה בכרובית או בקישוא, ויש המכינים גם מפרום צמחוני. הנה 5 דברים שכדאי לכל אוהבי המפרום והבריאות לדעת.

 

רוצים להישאר תמיד מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק של נענע10 לייפסטייל


איך היא הפכה מבטטת כורסה למאמנת כושר וכוכבת יו טיוב לוהטת?


10 סודות היופי של ג'ניפר לופז נחשפים

 

1. האם המפרום בריא?

אם נפריד לרגע בין המפרום לשאר התוספות, הקציצה עם התפוח אדמה היא מנה פשוטה, טעימה ומזינה. יש בה פחמימות, חלבונים ושומנים. אם אתם לא מאלו שנותנים למפרום שלכם לשחות בבריכת שמן, משתמשים בהרבה תבלינים ומוותרים על אבקת המרק, המפרום נחשב למנה בריאה ומשביעה.

 

 
מפרום, עשיר בתבלינים
 מפרום, עשיר בתבלינים   צילום: רחלי קרוט 
 

2. כמה קלוריות במפרום?

מכיוון שכל אחד מכין את המפרום קצת שונה, הטווח הוא בין 160 קלוריות ליחידת מפרום ועד ל-400 קלוריות, לאלו ש'מטביעים' את מפרומם בשמן. אם תוסיפו למפרום חלה, קוסקוס או אורז, תוכלו להגיע ל-700-1000 קלוריות למנה.

 

3. יתרונות בריאותיים

בתפוח אדמה יש שפע של ויטמינים כמו ויטמין C, ויטמין B6, מגנזיום, וברזל, הוא דל בנתרן ויש בו סיבים תזונתיים המועילים למערכת העיכול ושומרים על תחושת שובע. בבשר יש ברזל וויטמינים מקבוצת B החשובים למניעת אנמיה. הרוטב האדום המכיל עגבניות וליקופן, נוגד חמצון המעכב תהליכי הזדקנות ומונע סרטן.

 

4. תבלינים

המפרום עשיר בתבלינים שנותנים הרבה טעם ובריאות. כדאי להוסיף כמון לחיזוק מערכת החיסונית וחיזוק מערכת העיכול, כורכום להורדת לחץ דם, לשמירה על איזון הסוכר בדם ונגד התפתחות תאים סרטניים, פפריקה גם כן תחזק מערכת חיסון ותמנע צינון, פלפל שחור יעיל לספיגת ההמינרלים בגוף, וקינמון לחיזוק הגוף והרגעה.

 

 

 
הערב תאכלו מפרום נכון?
 הערב תאכלו מפרום נכון?   צילום: קרן ביטון כהן 
 
 

5. איך אפשר להפוך את המפרום לבריא יותר?

מומלץ לטגן כמה שפחות. נסו לאפות את הקציצות, זה יוצא טעים גם כך, ואם אתם מטגנים את המפרום, תבחרו בשמן מכבישה קרה שמתאים לטיגון, טגנו מעט ואל תשרפו את השמן. השתמשו בהרבה תבלינים והוסיפו ירקות לתבשיל שיוסיפו טעם, ויטמינים ומינרלים. השתמשו בכוסברה, פטרוזיליה וירוקים נוספים. גוונו והחליפו מדי פעם את התפוח אדמה בקישואים, חצילים או כרובית, וותרו על החלה, ואכלו סלט ירקות טרי לצד המפרום.

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by