בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
בשיתוף ברק רום 
מה שכל מנהל צריך לדעת כדי להיות איש עסקים מצליח 

מה שכל מנהל צריך לדעת כדי להיות איש עסקים מצליח

 
בשיתוף ברק רום |
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 צילום: GettyImages/אימג'בנק 
 
 

קשה להיות מנהל בתחילת האלף השלישי. התחרות גוברת ונעשית יותר מתוחכמת ואגרסיבית. קשה להתבדל וליצור מערכת יחסים ארוכת טווח עם הלקוחות, והשווקים הפיננסיים תזזיתיים ובלתי צפויים - טעות קטנה יכולה להוביל לכישלון גדול.

 

מה עושים? הולכים ללמוד.

הבעיה היא, שבהרבה מקרים, הלימודים לא עוזרים.

לימודי מנהל עסקים הם כלליים מאוד, ובמקרים רבים מבוססים על חומרים שנכתבו לפני עשרים ושלושים שנה. קורסים קצרי מועד כמו "כיצד תשווק את עצמך באינטרנט" מספקים פתרונות אינסטנט ולא מכשירים את המנהלים להתמודד עם השינויים שבדרך.
מנהלים נתקלים באינספור בעיות ודילמות מחיי היומיום שלימודי מנהל עסקים פשוט לא נותנים להם מענה.

 

היכן קיים פער בין צרכי המנהלים לידע הזמין

במחקר עומק שנערך בבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה העברית נמצא, שהפער הגדול ביותר בין הצרכים בשטח לידע הזמין קיים בשני תחומים עיקריים :

  • 1. השקעות וניהול חברות סטארט-אפ
  • 2. ניהול בשוקי מזרח אסיה

"המשותף לשני התחומים הוא שבשניהם יש פעילות עניפה של חברות ישראליות, אך גם שיעור הכישלונות בהם גבוה מאוד. כך למשל מרבית חברות הסטארט-אפ שמוקמות נכשלות ורוב החברות הישראליות הפעילות למשל, בסין, מתקשות בפעילותן בסביבה עסקית מורכבת זו" אומר פרופ' ניראון חשאי, המנהל האקדמי של תכנית ה- Executive MBA של האוניברסיטה העברית.

 

 

 

הדור החדש של המנהלים צמא למידע עדכני ורלוונטי

לאור הפער הקיים בין צרכי המנהלים והידע הזמין, האוניברסיטה העברית שינתה את תכנית ה- Executive MBA שלה ובנתה תכנית ייחודית המשלבת בין לימודי הליבה במנהל עסקים, ובין שתי התמחויות ייחודיות.

 

למידע נוסף על תכנית ה-EMBA באוניברסיטה העברית לחץ כאן >>

 

השקעות וניהול חברות Start Up

ישראל קנתה לה שם כמדינת הסטרטאפים.
מדי שנה, מוקמות בישראל בין  500-700 חברות הזנק, וההערכה היא כי כרגע יש בישראל  כ-4,000 מיזמים בשלב ההתהוות והצמיחה הראשונית. ניהול סטארט -אפ אינו עניין ליזמים בלבד. חברות מבוססות קונות ומשקיעות בחברות סטארט-אפ, מנהלים נשלחים לנהל חברות הזנק, רשויות מקומיות ובתי השקעות פותחות אקסלרטורים, אינקובטורים, וחממות, ואנשי כספים צריכים לקבל החלטות של הלוואה והשקעה.

אבל איך, יודעים להעריך כמה שווה סטארט-אפ? מהם הקווים שצריכים להנחות פעילות והחלטות של קרן הון סיכון? מה הדגשים הניהוליים בכל שלב בחיי הסטארט-אפ? ולמה כל כך הרבה סטארט אפים נכשלים???

מנהלים רבים עובדים לפי תחושות בטן ולא תמיד מקבלים החלטות השקעה וניהול נכונות.

 

לאור זאת , במסגרת הExecutive MBA באוניברסיטה העברית, נבנתה התמחות הנותנת מעטפת ניהולית כוללת (°360) לכל הסוגיות הקשורות בהשקעה וניהול סטרטאפים.

גולת הכותרת של ההתמחות היא השקעה בסטארט-אפים אמיתיים.

ביחד עם חברת יישום, שהיא הגוף באוניברסיטה העברית הממונה על יישום מסחרי של המצאות המפותחות באוניברסיטה, יתפקדו תלמידי ההתמחות כקרן הון סיכון , יבחרו ויעריכו  מיזמים, ויבצעו השקעה אמיתית סטארט-אפ. כמו כן, ילמדו הסטודנטים כיצד לסייע לחברות לצמוח, להתפתח לשווקים שונים ולהצליח.

 

 
 צילום: GettyImages/אימג'בנק 
 
 

ניהול בשוקי מזרח אסיה וסין

השווקים במזרח אסיה, וסין בראשם, צומחים ומתפתחים במהירות. אלו יוצרים הזדמנויות עסקיות, אך האתגר לא פשוט. הסביבה העסקית בארצות אלה שונה מאוד מהסביבה שרוב המנהלים הישראלים מורגלים בה. יש פערים בשפה ובתרבות, בצורת העבודה ובמבנה השלטוני. מנהלים ישראליים רבים שפועלים במזרח אסיה מרגישים שאין להם שליטה מלאה על מה שקורה, הם תלויים בחסדי מתווכים ויועצים, ובמקום להוביל את המהלך העסקי, הם מובלים על ידו.

 

התוצאה היא שמעטות החברות הישראליות  שפורצות את המחסומים ומצליחות  לחדור לשווקים אלו.

בתכנית ה- Executive MBA באוניברסיטה העברית פותחה התמחות המאפשרת למנהלים ללמוד להוביל תהליכים במזרח אסיה ולא להיות מובלים על ידם.

 

ההתמחות נבנתה בעזרת מיטב החוקרים והמרצים מבית הספר למנהל עסקים, ובשיתוף מנהלים בכירים שעבדו בסין, בוגרי שירות החוץ של ישראל, חוקרים מאוניברסיטאות מובילות בסין ומומחים לסין מישראל ומהעולם . אלו ילמדו את הסטודנטים היבטים שונים של הפעילות העסקית: שפה ותרבות, מיתוג ושיווק , הסביבה המשפטית, תפעול וייצור, והשווקים הפיננסיים.

 

בנוסף, יתארחו בארץ משלחות של אנשי עסקים סיניים והסטודנטים ייסעו לסיור לימודי בסין.

זו התכנית הראשונה לתואר שני הנותנת כלים פרקטיים המאפשרים לעסקים ישראלים לממש את הפוטנציאל הגלום בשוקי מזרח אסיה, תוך התמודדות עם הקשיים הכרוכים בכך.

 

 
 צילום: GettyImages/אימג'בנק 
 

המפתח להצלחה - שיתוף פעולה עם גורמים עסקיים וממשלתיים

"בכדי לתת לתוכנית את הפן הפרקטי והעכשווי, משקיעים ויזמים מהמובילים בענף ילוו את הסטודנטים" אומר פרופ' ניראון חשאי.

 

בין השותפים נמצאות חברות מובילות ביניהן Microsoft Ventures, Google Developers, JVP, מכון הייצוא, וכן המועצה הלאומית לכלכלה, משרד הכלכלה ומשרד החוץ היו מעורבים עמוקות בבניית תכני התכנית.

"במהלך הלימודים  הסטודנטים ילמדו כלים ושיטות מפי אלה שפיתחו אותם, ינתחו לעומק ובצורה מדויקת תיאורי מקרה של חברות ישראליות שהצליחו ונכשלו, יפגשו את האנשים שמאחורי תיאורי המקרה, יצאו לסיור לימודי בחו"ל, ויתנסו באופן מעשי בהשקעות ובגיבוש תכניות עסקיות." אומר פרופ' ישי יפה, דיקן ביה"ס למנהל עסקים.

 

למידע נוסף על תכנית ה-EMBA באוניברסיטה העברית לחץ כאן >>

 
 צילום: אימג' בנק / Getty Images 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by