בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
בריאות 
עושים חשבון נפש: 20 סודות האושר והבריאות - איך תוכלו להיות יותר טובים לעצמכם השנה? 

עושים חשבון נפש: 20 סודות האושר והבריאות - איך תוכלו להיות יותר טובים לעצמכם השנה?

 
בריאות |
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
עושים חשבון נפש
 עושים חשבון נפש   צילום: נענע10 
 
 

כמו שאנחנו אוהבים מרשמים למאכלים אהובים, כך אנחנו מחפשים מתכונים לאושר, להצלחה ולבריאות. אנחנו רוב הזמן עייפים ואף פעם אין לנו מספיק זמן או כסף לעשות את הדברים שאנחנו רוצים. מצאנו 20 טיפים שכן, עשויים לעזור לנו להשיג את האושר, שנמצא ממש כאן מתחת לאף שלנו, קרוב לטבע ולמשפחה. רגע לפני כיפור, עושים חשבון נפש - איך תוכלו להיות יותר טובים עם עצמכם השנה?

 

רוצים להישאר תמיד מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק של נענע10 לייפסטייל

למה כדאי לכם לעמוד על הידיים או הראש מדי בוקר, ואיך עושים את זה?

בלי כפיפות בטן: אימון בטן קורע לבטן שטוחה, ביי כרס!

 

1. מה עשיתם היום?

תשאלו את עצמכם מדי יום: מה עשיתי בשביל הגוף שלי, האם אכלתי בריא, עשיתי מספיק ספורט? האם עשיתי משהו בשביל המוח שלי? קיבלתי ידע חדש? מה עשיתי למען הנשמה שלי, האם השארתי לעצמי זמן לצחוק היום? השתדלו לענות על כל אלו בחיוב וכבר תרגישו הרבה יותר טוב.

 

2. מוכרחים להיות שמח

תקבעו לעצמכם זמן בלו"ז לשמוח. כן, אנחנו לא מפנים לזה מספיק זמן, מה שגורם הרבה פעמים למחשבות רעות להשתחל פנימה. סלקו אותם באמצעות שמחה ומחשבות חיוביות.

 

3. חומץ תפוחים או מיץ לימון

התחילו את היום עם מים פושרים וכף חומץ תפוחים אורגני. הטעם קשה לכם? תסחטו חצי לימון ותשתו. זה ידרבן את מערכת העיכול שלכם לפעול יותר טוב, לנטרל חומציות יתר, להרגיע את הרעב, לעור הפנים לזרוח, לכרס לרדת ולמנוע דלקות בשלפוחית השתן.

 

 
מתחילים את הבוקר עם לימון
 מתחילים את הבוקר עם לימון   צילום: fotolia 
 

4. גמילה דיגיטלית

מתי בפעם אחרונה התנתקתם מהסלולרי בשביל לבלות עם האהובים שלכם, להסתכל על השמיים, האנשים שמסביב או סתם להקשיב ללב שלכם? רובינו מכורים למסכים, תודו בזה. נסו להתנתק לפחות לשעה ביום מהסלולרי, תחליטו על שעה ביום בה תקדישו להביט מסביב ולחיות את החיים במלואם. שבו בשקט, תקראו ספר, עשו מדיטציה, יוגה, או בלו עם האהובים שלכם, תראו איך תשתפר הרגשתכם.

 

5. ניהול ארוחות

בשביל לשמור על המשקל אבל קודם כל בשביל הבריאות - אכלו ארוחת בוקר של מלכים, ארוחת צהרים של נסיכים וארוחת ערב של קבצנים. ארוחת הבוקר תעניק לכם אנרגיה לכל היום, בערב לא מומלץ להכביד על מערכת העיכול.

 

6. הליכה

הליכה יומיומית היא הדלק שלכם לגוף ולנשמה. רוב האנשים נמצאים במצב ישיבה זמן רב, דבר שפוגע בגוף שלנו, במערכת השלד, העיכול, העצבים והשרירים. לכו לפחות שעה ביום, עלו במדרגות במקום במעלית, ונסו להיות פעילים, זוהי דרך מעולה לשחרור מתחים.

 

 
תמצאו זמן ללכת
 תמצאו זמן ללכת   צילום: Getty Images / אימאג'בנק 
 
 

7. התקרבו לטבע

השקיעו זמן מה ביום לשהייה בטבע, אין ריפוי טוב מזה לגוף ולנפש. צאו לראות שקיעה, הרשו לעצמכם ללכת יחפים על האדמה, היכנסו לים ותצאו לפיקניק בטבע.

 

8. סלקו מצב רוח רע

לכל אחד מאיתנו יש לפעמים מצבי רוח, אל תשאירו אותם קרוב לליבכם, סלקו אותם בעזרת מחשבות טובות, פעילות גופנית, מאכלים בריאים ועשייה.

 

9. הפסקות נשימה

גם אם לא תחשבו על זה, אתם תנשמו, אבל לא באמת. קחו הפסקות יזומות לנשום עמוק. לנשימה מלאה השפעה על מערכת העצבים ומערכת העיכול. נשימה עמוקה תסייע לכם להירגע באמצע לחץ החיים שכולנו שרויים בו מדי יום. לחץ הוא גורם עיקרי לרוב המחלות שניתן למנוע.

 

 
נשימה
 נשימה   צילום: אימג' בנק / Getty Images 
 

10. יוגה

מי מכם עוצר לשעה וחצי ומתנתק מהלחצים של החיים? היוגה היא הדרך הנפלאה להודות לגוף שלכם, להתרכז במה שקורה בתוככם, לנשום, להניע את האיברים ולתת לעצמכם מתנה אמיתית לגוף ולנפש, מגיע לכם.

 

11. קבלו את הפגמים

זה נשמע כבר קצת קלישאתי, אבל תלמדו לאהוב את עצמכם, זו הדרך שלכם לחיות חיים בריאים ומאושרים, השאיפה לשלמות היא מתכון לאסון. קבלו את היופי שטמון בכל אחד מכם ותלמדו לראות את היופי הזה גם באחרים.

 

12. איזון בחיים

תענוגות החיים לא צריכים לגרום לכם לרגשות אשם, תדעו ליהנות מהדברים הקטנים של החיים ואזנו אותם עם אורח חיים בריא. תאכלו מסודר, אבל אם מתחשק לכם עוגת שוקולד, אל תהססו לתת בה ביס ללא ייסורי מצפון.

 

 
עשו יוגה
 עשו יוגה    צילום: צילום מסך אינסטגרם 
 

13. מנוחה

לשינה ומנוחה חשיבות עצומה למניעת מחלות ושמירה על הבריאות הכללית שלנו. אנחנו רוב הזמן במרדפים אחרי האושר, הצלחה, להשיג דברים, ככה העולם עובד. תמצאו פרקי זמן במהלך היום למנוחה מזה, צאו מהלופ ותגנבו שנ"צ אם אפשר. תשנו טוב בלילה, אל תוותרו על שעות שינה בשביל עוד פרק של סדרה בטלוויזיה.

 

14. שינוי קטן בכל יום

לא מוכרחים להתחיל לחיות בריא בבת אחת. אם אתם שותים 8 כוסות קפה ביום, תורידו כוס אחת ביום בהדרגה, צאו להליכה של 10 דקות בכל יום ולאט לאט תוסיפו את הדקות, הכינו לעצמכם את האוכל בבית במקום לקנות אותו בחוץ, גם שינויים קטנים הם משמעותיים ויגרמו לכם להרגיש יותר טוב.

 

15. תצחקו בקול רם

צחוק מפיג מתחים וחרדות ומשפיע על המצב רוח שלכם והסובבים אתכם. אל תתביישו לצחוק בכל הזדמנות בקולי קולות, תראו שזה מדבק. תצחקו בעבודה, עם חברים, משפחה או בתור לסופר.

 

 
תצחקו כמו תינוקות
 תצחקו כמו תינוקות   צילום: וימאו vimeo 
 

16. כל בוקר הוא חגיגה

תמצאו לכם נוסחה המתאימה לכם לשגרת בוקר מנצחת. התחילו את היום עם הרבה מים, פעילות גופנית שעושה לכם טוב, חיבוק עם אנשים אהובים או טיול בים. היו נאמנים לשגרת הבוקר שעושה לכם הכי טוב וכך תרגישו שכל יום נפתח בחגיגה.

 

17. היו ילדים

ככל שעובר הזמן ואנחנו מתרחקים מהילדים שהיינו, אנחנו שוכחים ליהנות מדברים. תבלו עם ילדים ותראו כמה שהם שמחים. התבוננו בהם ותראו מה מדליק אותם. שחקו איתם. התחברו לילדים שבכם.

 

18. חישוב מסלול מחדש

עשו רשימות של תובנות מהשנה שהייתה. כן, קחו מחברת ותכתבו. מה למדתם ומה תרצו להשיג השנה. אילו חלומות הייתם רוצים להגשים, איפה תרצו להיות בשנה הבאה, וממה תרצו להיפטר? תכתבו כל הזמן, זה יעזור לכם להתפקס ולהשיג.

 

 
תבלו עם ילדים זה כיף!
 תבלו עם ילדים זה כיף!   צילום: יח"צ 
 

19. אל תתנו לאחרים להשפיע

קחו החלטות על החיים שלכם והיו שלמים עימן. כל אחד יודע בדיוק מה הוא צריך ורוצה. אל תתייעצו יות מדי, תתחברו לעצמכם - ותדעו את התשבה הנכונה עבורכם.

 

20. אומרים לא!

כמה פעמים אמרתם כן כשבעצם רציתם לומר לא וזה העיק עליכם ימים, שבועות או שנים? לא מתאים לכם? אל תתביישו לומר לא, זה משחרר.

 

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by