בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
בשיתוף ברק רום 
איך הפסקתי לקחת רטלין והתגברתי על בעיית קשב וריכוז 

איך הפסקתי לקחת רטלין והתגברתי על בעיית קשב וריכוז

 
בשיתוף ברק רום |
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 צילום: fortolia 
 
 

במהלך חופשת הפסח החליט גיל בן ה-14 להפסיק ולקחת ריטלין, לאחר סידרת טיפולי נוירופידבק במרפאות "א"מ הדרך -  BrainGames ".   הוא התמיד בכך גם  כשחזר ללימודים, החל להשתתף בשיעורים, לשחק עם החברים והרגיש שהוא חוזר להיות עצמו. מחקרים קובעים שהשיטה, שפותחה בנאס"א, יעילה לפחות כמו ריטלין. אין לה תופעות לוואי והיא אינה מערבת תרופות .

 

גיל היה בן תשע כשהתחיל, כמו ילדים רבים במערכת החינוך, לקחת ריטלין לטיפול בבעיות קשב וריכוז והיפר אקטיביות. במשך חמש שנים המשיך כך ללכת לבית הספר, אבל יום אחד, לאחר שאמו שרון הבחינה שהילד איבד את שמחת החיים, היא ישבה איתו לשיחה לשמוע מה עובר עליו. "לא טוב, לי, אמא", שיתף גיל את אמו בתחושותיו, "אני מרגיש שזה לא אני שם בבית הספר, "אני רוצה להשתתף בשיעורים אבל המילים לא יוצאות לי מהפה. אני רוצה לאכול אבל אני לא רעב. אני רוצה לשחק עם כולם בהפסקה אבל נשאר לשבת בצד. אני כן מקשיב למורה ובאמת שאני לא מפריע, אבל לא טוב לי, אמא".

 

לפרטים נוספים לחץ כאן

 

גיל כבר היה בן 14, לאחר חמש שנות ריטלין וליבה של שרון נקרע. עוד באותו היום החליטה שמוכרח להיות פיתרון למצב. באותו לילה היא לא ישנה. היא התיישבה מול המחשב והחלה לחפש, מבלי שידעה אפילו מה היא מחפשת. עם עלות השחר נתקלה במחקר המתאר שיטת טיפול עליה לא שמעה - "נוירופידבק". הטיפול סיקרן אותה והיא החלה להתעמק ולחקור אותו. לאט לאט גילתה עוד ועוד אנשים שחייהם השתנו בעקבות הטיפול, לא רק בארץ, אלא בכל העולם.

 

אחד המחקרים שמצאה שרון פורסם במרץ 2014, ב-Pediatrics, המחקר נערך בבוסטון, בהשתתפות 104 ילדים עם הפרעות קשב, מ-19 בתי ספר ציבוריים. הילדים שטופלו בנוירופידבק הראו שיפור משמעותי ביכולות הקשב ובשאר התפקודים הניהוליים. מסקנות החוקרים היו כי הנוירופידבק שיפר משמעותית את הסימפטומים של הפרעות הקשב ויש לראות בו טיפול מבטיח.

 

מחקר נוסף שבדק את יעילות השיטה פורסם בדצמבר 2012 בכתב העת BMC Psychiatry. הפעם השתתפו במחקר 91 ילדים מגילאי 6 עד 18 ונבדקה יעילות והשפעת הנוירופידבק לעומת ריטלין. התוצאה: בטיפול בבעיות קשב וריכוז והיפר אקטיביות נוירופידבק יעיל לפחות כמו ריטלין.

  

לפני כשבוע סיים גיל את סדרת האימונים במכון "א"מ הדרך - BrainGames ". בשיחת הסיכום עם צוות המרפאה אמרה אימו: "תראו איך הוא נהיה גבוה!". גיל, שהפסיק את השימוש בריטלין לאחר חמש שנים רצופות, סיפר לצוות:

 

"כבר בחופשת הפסח הרגשתי שאני לא צריך יותר את הכדור כדי לעבור את היום. בתום החופשה כשחזרתי לבית הספר לא סיפרתי למורה שהפסקתי. עבר יום ועוד יום והמורה לא אמרה כלום. אמא שלי חיכתה כל יום לטלפון מהמורה וכלום. אחרי שבועיים, באסיפת הורים, אמא שאלה אותה אם הכל בסדר איתי. המורה התפלאה על השאלה ואמרה שהכל מצויין, שמצב הרוח שלי טוב יותר ושאני גם משתתף יותר בשיעור. כשאמא סיפרה לה שאני כבר יותר מחודש בלי ריטלין היא היתה בשוק. עד סוף השנה כבר לא היו יותר טלפונים לאמא. זה כיף שאמא לא צריכה יותר לדאוג לי".

  

   

  

 
 צילום: fotolia 
 
 

איך עובדת שיטת הנוירופידבק?

שיטת הנוירופידבק הגיעה לעולם במהלך מחקרים של סוכנות החלל האמריקנית נאס"א. במקור היא שימשה על מנת לאמן את האסטרונאוטים להתרכז בכל הפעילויות המוטלות עליהם מבלי לאבד ריכוז. תוך כדי המחקר התגלה שהשיטה טובה גם לסובלים מהפרעות קשב וריכוז ועוזרת להם להתרכז. השיטה אומצה בידי מטפלים רבים, בתחילה בארה"ב ואז באירופה וקצרה הצלחה רבה, אפילו יותר מאשר ריטלין.

לפני כמה שנים עשתה השיטה עליה לישראל, על ידי ד"ר ריבי סלע ומירב שקד טולידאנו Ms.w  - , שמצאו כי הטכנולוגיה עזרה מאד לילדיהם. מאז ועד היום טופלו בה מאות רבות של ילדים ומבוגרים אשר חייהם השתנו ללא הכר והם השתלבו בעזרתה בחברה ובלימודים.

 

אז איך עובדת השיטה? המטופל צופה בסרט לבחירתו בזמן שחיישן הנמצא על ראשו מודד את דפוס הפעילות החשמלית של גלי המוח. אם המוח עובד על פי הדפוס הרצוי, הסרט נראה ברור ונקי. אם המוח עובד לפי הדפוס הלא תקין אליו הוא רגיל, הסרט הופך למטושטש וקשה לצפייה. כך לומד המוח דפוס התנהגות שונה ולאחר מספר טיפולים המוח מאמץ את ההתנהגות הזו ואז אפשר לוותר על התרופות.

 

  

 

 
 צילום: fortolia 
 

לא חודרני, ללא תופעות לוואי, ללא תרופות

ד"ר ריבי סלע: "בעולם המערבי , אשר ההתקדמות הטכנולוגית המואצת בו בשנים האחרונות הביאה לפריצות דרך רפואיות ומדעיות שיכולות לשנות חיים, ידועה שיטת נוירופידבק - המשוב העצבי - כאחת הדרכים היחידות המסייעות בהעלמת סימפטומים נוירולוגיים לצמיתות. הטיפול אינו חודרני ומבוסס רק על תהליכי למידה התנהגותיים. הוא מתבצע באווירה נעימה, תוך כדי צפייה בסרטי וידאו רגילים. את השיפור התפקודי רואים כבר לאחר מספר מפגשים ובהמשך השינוי ניכר בצורה ברורה וקבועה. התהליך אינו מצריך מאמץ, פרט להנאה מהסרט. הוא אינו חודרני, אין לו תופעות לוואי והוא אינו מצריך תרופות. והכי חשוב - מרגע שהושג השינוי והוטמע במוח, הוא נשאר שם. ממש כמו ללמוד לרכב על אופניים - לעולם לא שוכחים".

 

- למי מיועד הטיפול?

"לכל התנהגות אנושית יש ביטוי בפעילות החשמלית המוחית ומכאן שלכל חריגה מהנורמה יש ביטוי מוחי וניתן לטפל כמעט בכל הפרעה נוירולוגית. הספרות המקצועית בעולם מדווחת על יעילות מוכחת בטיפול (החל מגיל 6) בהפרעות קשב וריכוז, אפילפסיה, הפרעות חרדה, הפרעות בתקשורת (אוטיזם), תסמונת טורט, הפרעות אפקטיביות שונות (דיכאון), תסמונת פוסט טראומטית ועוד".

לפרטים נוספים לחץ כאן

 

 

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by