בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
בשיתוף ברק רום 
הכלים שיעזרו לך לקדם את האתר שלך 

הכלים שיעזרו לך לקדם את האתר שלך

 
בשיתוף ברק רום |
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 צילום: פוטוליה 
 
 

אחד מהיתרונות הברורים של מקדם אתרים טוב הוא הכרות עם הכלים שבכוחם לפשט את העבודה ולחסוך זמן.

במקצוע שלנו (ובעוד הרבה אחרים) זמן הוא משאב שתמיד נמצא בחוסר, על כן בחרתי להציג בפניכם את המערכות שהופכות עבורי את החיים לקלים יותר.

הערה: הכלים אינם מסודרים על פי סדר העדיפויות / חשיבות / דירוג שלהם בעיניי.

הערה 2: בפוסט זה לא אציג את כל הכלים הקיימים בשוק לקידום אתרים אלא את אלו אשר אני משתמש בהם באופן אישי.

 

Screaming Frog - הגרסה בתשלום

לאיש קידום אתרים יש משאב אחד מרכזי שתמיד נמצא בחוסר - זמן, עובדה זו הופכת את הצפרדע לכלי כ"כ משמעותי בעבודה שלי.

 

כשאני רוצה לקבל תמונה כוללת ולבחון פרמטרים ON-SITE באתר אני פונה לידידתי הצפרדע ושואל אותה מה היא יכולה לגלות (רמז - המון!).

 

זהו בעצם היתרון הבולט של הצפרדע היקרה שלנו - חסכון בזמן והרבה מאוד מידע זמין.

הצפרדע מאפשרת לנו לקבל OVERVIEW על האתר מבחינה טכנית ולהבין אילו פרמטרים באתר עלולים להיות בעייתים (לדוגמא תגיות מטה כפולות / ארוכות / קצרות, הפניות לא תקינות, עמודי 404 וכו' וכו').

 

ההבדל העיקרי בין הגרסה החינמית לגרסה בתשלום הוא מספר הכתובות שנתין לסרוק. לאתרי תדמית קטנים מספיקה הגרסה החינמית (סריקת עד 500 כתובות) אך לאנשי מקצוע בתחום חובה לרכוש את הגרסה בתשלום.

 

Screaming Frog  להורדה

 

 

 
 צילום: יחצ 
 
 

Redirect Path

תוסף פשוט זה שמותקן על דפדפן הכרום מאפשר לראות בכל אתר איזה קוד HTTP חוזר אלינו (במידה ואתם לא מכירים את כל הקודים  ממליץ לקרוא פה)

 

בקלות ללא מאמץ ניתן להבין האם הפניית 301 תקינה, האם האתר מחזיר 200 OK והאם עמוד 404 מחזיר קוד 404 או אולי בטעות עשינו הפניית 301 לעמוד אחר.

 

התקנה בכרום

 

 

 
 צילום: יחצ 
 

Majestic

החשיבות של קישורים ידועה לכל העוסקים במקצוע, אך מהי הדרך הטובה ביותר "לבדוק" ולחקור את המתחרים שלנו?

 

הבחירה שלי היא בMajestic, אחד הכלים המתקדמים ביותר בעולם לבדיקת פרופיל קישורים ובדיקת אתרי המתחרים.

 

הכלי מאפשר לבדוק פילוח אנקורים, עמודים מקושרים, דומיינים מקשרים ועוד פרמטרים חשובים רבים שכדאי לבדוק לפני עדכוני פנגווין המגיעים כל הזמן.

 

ההעדפה שלי בכלי זה על פני המתחרים שלו (לדוגמא AHREFS) נובעת מחווית המשתמש הטובה ומבסיס הנתונים שמניסיוני הוא מנותח ברמה הטובה ביותר.

לאתר Majestic

 

 

 

 

 

keywordtool.io

הרעיון מאחורי הכלי הוא פשוט - הכניסו מילה, בחרו את המדינה ואת השפה והכלי ימשוך את כל ביטויי הזנב ארוך הקשורים לביטוי.

 

שימוש בכלי זה מאפשר לנו "להכנס לראש" של הגולש ולהבין מהם דפוסי הפעילות והחיפוש של המשתמשים המקומיים בכל מדינה.

 

הכלי הוא בעצם שיפור (בעיני) לUberSuggest המוכר.

 

לKeywordTool יש גרסה בתשלום המאפשרת לקבל מספר ביטויים גדול יותר ולצד הביטויים את הנפחים החודשיים המחופשים לכל ביטוי (שוב - חוסך זמן).

 

לאתר Keyword.io

 

 

 

SEMRUSH

כלי מרכזי בכל הקשור למחקר מתחרים.

 

אני משתמש בכלי זה לקבל כמה נתונים חשובים על אתרי המתחרים:

  • מילות מפתח מרכזיות המובילות טראפיק אורגני למתחרים.
  • הערכהשל כמות הגולשים האורגנים לאתרי המתחרים.
  • קבלת המתחרים האורגניים.

לאתר SEMRUSH

 

 

 

 
 צילום: יחצ 
 

outbrain

מערכת אאוטבריין היא לא מערכת המיועדת לSEO באופן ספציפי אך לחלוטין מדובר בכלי משלים לכל עבודת קידום.

 

כלי זה מאפשר לפרסם תוכן באתרים מובילים ברשת וע"י כך לייצר engagement עם התוכן ועם האתר.

 

בשנתיים האחרונות הפך שיווק ע"י תוכן לאפיק שיווק מרכזי (וככל הנראה ישאר כזה).

 

השימוש העיקרי שלי לאאוטבריין הוא צבירת מוניטין ו"צביעת קהל" רלוונטי לאתר שלי.

 

לאתר Outbrain

 

 

הכלים של גוגל

אני לא רואה לנכון להרחיב על הכלים הבסיסיים של גוגל אך כמובן שאני משתמש גם בהם:

• Google analytics
• Search Console (לשעבר WMT)
• Google PageSpeed Insights
• Google alerts

 

 
 צילום: יחצ 
 

Google Trends

אומנם אני סותר את הסעיף הקודם אבל על גוגל טרנדס כדאי להרחיב בכמה שורות.

 

כמו בכל דבר בחיים גם בקידום אתרים טיימינג הוא הרבה פעמים הג'וקר - לתפוס את המטאור החדש בזמן הנכון.

 

ברגע שאנו מזהים מגמה (ובכך גוגל טרנדס יודע לעזור מצויין) בתחום ועל ביטוי כלשהו עלינו לעשות מעשה, זה יכול להיות להעלות מאמר, לייצר תגית או לגוון בקישורים אבל כנראה שנרצה לטרגט את הביטוי שהתחיל לעשות הרבה רעש.

 

 

 
 צילום: יחצ 
 

copyscape

קופיסקייפ הוא כלי המאפשר בדיקה של תוכן משוכפל באינטרנט בעלות נמוכה מאוד.

 

בעולם של עדכוני פנדה מתוחכמים יותר ויותר המינימום שניתן לעשות עם תוכן חדש שרכשנו הוא בדיקה של כפילות.

 

ממליץ לאחר כל קבלה של תוכן מספקי התוכן שלכם לבצע בדיקה אוטומטית בקופיסקייפ.

 

לאתר Copyscape

 

 

 

Google Structured Data Testing Tool

אחד ממנועי החשיפה הרציניים שהביאו גוגל לעולם הSERP הוא הRich Snippets

 

מדובר בכלי המאפשר לבעלי אתרים לחשוף נתונים רלוונטים מהאתר שלהם כבר בתוצאות החיפוש של גוגל.

 

פעמים רבות נתקלתי באתרי לקוח שגם לאחר העברת הנחיות טכניות מדוייקות הקודים הוטמעו בצורה שגויה.

 

הדרך הפשוטה לבדוק את ההטמעה היא בעזרת כלי זה.

 

 

לכלי בדיקת מבנה נתונים

 

 

 
 צילום: יחצ 
 

soovle.com

פעולות קידום אתרים מבוצעות על מנת להתקדם במנועים ופלטפורמות שונים.

 

יש כאלה המעוניינים להתמקד בגוגל (הרוב הגדול בארץ), יוטיוב, בינג וכו' וכו'.

 

על מנת להבין אילו באילו ביטויי זנב ארוך כדאי לנו להתמקד בכל אחת מהפלטפורמות נוכל להשתמש בכלי הפשוט הזה.

 

פשוט מכניסים מילה לתוך שדה החיפוש ומקבלים בזמן אמת את ביטויים משלימים שנוכל להשתמש בהם על מנת לקדם בכל מיני פלטפורמות (אומנם לא חושף ביטויים רבים אבל יעיל מאוד כשרוצים תוצאות מהירות ופשוטות).

 

כניסה לאתר

 

 

 
מחשב
 מחשב   צילום: יחצ 
 

browseo.net

סליחה על התמונה הארוכה אבל אני חייב להמחיש לכם כמה קל ונח הכלי הבא.

 

דפדפן SEO הוא אחד מכלי הSEO החינמיים השימושיים ביותר שיצא לי להתקל בהם.

 

בצורה פשוטה ונוחה ניתן לקבל (באופן חינמי לחלוטין!) תצוגת x-ray של האתר, הדגשה של תגיות חשובות (H1, H2 וכו') ותצוגה ויזואלית של האתר בגרסה הטקסטואלית שלו (מה שגם גוגל מציגים לאחר אינדוקס האתר).

 

בכל פעם שמעלים עמוד חדש לאויר אני ממליץ לבדוק את האתר ע"י דפדפן הSEO ולראות בקלות נקודות בהן ניתן לטפל.

 

כניסה לאתר

 

 
 צילום: יחצ 
 

brokenlinkcheck

כלי נוסף שאני לא מוותר על השימוש בו.

 

כתבתי עליו בעבר בפוסט על בניית קישורים מהמתחרים ועדיין חשוב לי לציין אותו גם בעמוד זה.

 

כלי זה הוא בעצם זחלן הסורק את כל הדומיין ומציג את כל הקישורים השבורים אליו הדומיין מקשר (עמודי 404).

 

מתי הדבר שימושי?

 

כאשר מקבלים פרוייקט אני ממליץ לבדוק את האתרים אליו הוא מקשר (לראות שאין קישורים לאתרי ספאם, אתרים לא רלוונטים וכו') ועל הדרך גם לבדוק שאנו לא מקשרים לעמודים שאינם קיימים יותר היות וזה פוגע ברלוונטיות של האתר ובחווית הגלישה שלו.

 

כניסה לאתר

 

 

 

 

 
 צילום: יחצ 
 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by