בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
בשיתוף ברק רום 
הכל על שיווק באינטרנט לקראת שנת 2016 

הכל על שיווק באינטרנט לקראת שנת 2016

 
בשיתוף ברק רום |
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 צילום: אימג' בנק / Getty Images 
 
 

עולם השיווק באינטרנט חווה מהפכה של ממש בשנים האחרונות עם כניסה של יותר ויותר מכשירים חכמים, רשתות חברתיות ופלטפורמות אינטרנטיות חדשות אל המרחב האינטרנטי, מגמה המצריכה מאנשי השיווק והפרסום לחשב מסלול מחדש כיצד למתג את עצמם ולהגיע אל לבם של הלקוחות.

 

 

לקראת תחילתה של שנת 2016, יוסי כהן, מנכ"ל חברת אקסטרה קידום אתרים, מביא לנו את המגמות והטרנדים החשובים ביותר בשיווק באינטרנט שכל אחד חייב להכיר.

 

פייסבוק עם כמעט 1.5 מיליארד משתמשים

פייסבוק ממשיכה להיות הרשת החברתית הפופולארית בעולם ולכן אין פלא שכמעט כולם רוצים ומחפשים איך לבלוט בה בצורה הטובה ביותר: החל מהקמה וניהול של דפי פייסבוק מושקעים וניהול שוטף של עמודי פייסבוק, יצירת קהל אוהדים ויצירת אינטראקציות עם הגולשים ועוד לפרסום והגדלת התקציבים עבור הקמפיינים הממומנים בפייסבוק.

 

 בשנים החולפות פייסבוק הצליחו להביא ליעילות רבה יותר עבור בעלי העסקים ולשפר את מערכת הפרסום שלה כך שתניב יותר פירות ותהפוך להיות אפקטיבית יותר עבור המפרסמים. ככל הנראה ועל פי הפרסומים מגמה זו תמשך גם בשנת 2016 ונראה שבשנה הקרובה נראה עוד ועוד תקציבי פרסום מופנים לפייסבוק ועוד ועוד עסקים מצטרפים ונהנים מפרסום אפקטיבי יותר.

 

אז למי מכם שעד היום לא עשה שימוש יעיל בפייס זה בדיוק הזמן לבחון איך נכון עבורו לשווק את העסק שלו ולפנות תקציב פרסומי עבור קמפיין הפרסום בפייסבוק.

  

 
 צילום: פוטוליה 
 
 

תוצאות החיפוש האורגניות בגוגל, הרבה יותר מדויקות והרבה פחות סלחניות

אין צורך לחדש שגוגל הוא מנוע החיפוש הפופולארי בעולם ועדיין המקום הראשון בו גולשים מחפשים מוצרים, שירותים וכדומה. בשנים האחרונות גוגל לא מפסיקים לשחרר עדכוני אלגוריתם במלחמתם התמידית בבעלי אתרים וחברות קידום אתרים אשר עוברות על ההנחיות של גוגל עבור בעלי אתרים בכדי להשיג תוצאות גבוהות במנוע החיפוש.

 

נראה שגם בשנת 2016 נמשיך לראות עוד ועוד עדכונים שיביאו למנוע חיפוש חכם יותר ומדויק יותר.
כל עדכוני גוגל השונים שיצאו בשנים האחרונות, גרמו לשינוי ממשי בכללי המשחק וכיום יש צורך ממשי בפעולות טבעיות ומיתוג אתר אינטרנט בכדי להתקדם ולהשיג מיקומים בתוצאות החיפוש.

למרות כל זאת עדיין רואים שקישורים נכנסים לאתר אינטרנט הוא עדיין אחד הגורמים המשפיעים ביותר על תוצאות החיפוש אבל כמובן שיש חשיבות מאוד גבוהה לאמינות הקישור ואיכות האתר המקשר.

נראה שבכדי להתקדם בשנת 2016 בתוצאות החיפוש של גוגל בדרך הנכונה ( בהתאם להנחיות גוגל לבעלי אתרים ) יהיה יותר ויותר צורך בפעולות טבעיות ושיפור איכות האתר בעיני מנוע החיפוש.
פעולות כמו שיפור האתר, שיפור זמני טעינה, שיפור חווית המשתמש, סיגנלים מרשתות חברתיות, תוכן איכותי ומקורי באתר וכן גם כמו תמיד גם קישורים וכדאי מאוד שיהיו איכותיים.

על פי ההודעה של גוגל בחודשים האחרונים לבעלי אתרים בה גוגל מבקשים להסיר חסימה של קבצי  JavaScript ו-CSS ניתן להבין שגוגל ב2016 תרצה לדעת יותר על איך נראה האתר שלנו, מה שמאותת לנו להתחיל להתייחס הרבה יותר לנראות האתר וכמו שכבר אמרנו חווית המשתמש באתר האינטרנט שלנו. נראה שגם מקוריות וייחודיות עיצובים ככל הנראה תביא בקרוב להשפעה על תוצאות החיפוש.

 

 
 צילום: אלפאבית 
 

Adwords יותר מדיד וממשיך להתחדש

מי שעדיין לא מכיר את "Google Adwords" ( מערכת הפרסום המובילה של גוגל, פרסום ממומן בתוצאות החיפוש ). בשנים האחרונות גוגל המשיכו לחדש ולשפר ונראה שכך יהיה גם בשנה הקרובה. פרסום בגוגל ממשיך להיות אפקטיבי אך אולי מעט יקר לפעמים לקליק וזאת בשל תחרות הולכת וגוברת של בעלי עסקים בתחומים מסוימים אשר מוכנים להופיע בכל מחיר במקומות הראשונים במונחי חיפוש מסוימים.

 

למרות זאת עדיין הפרסום הממומן בגוגל הוא אפקטיבי מאוד ויעיל עבור המפרסמים וניהול קמפיין נכון בגוגל מביא לביצועים טובים שמוזילים עלויות לקליק ומביאים את העסקים הפועלים בו להחזר השקעה מהיר.

 

למרות זאת עדיין הפרסום הממומן בגוגל הוא אפקטיבי מאוד ויעיל עבור המפרסמים וניהול קמפיין נכון בגוגל מביא לביצועים טובים שמוזילים עלויות לקליק ומביאים את העסקים הפועלים בו להחזר השקעה מהיר.

 

גוגל ימשיכו לשפר ולעדכן את מערכת הפרסום גם בשנה הקרובה, לאחרונה השיקו את מערכת מספרי טלפון של Google לניתוח נתוני שיחות. המערכת מאפשר לך לנתח את השיחות הנכנסות ולהפיק מסקנות טובות יותר מהקמפיין הפרסומי על ידי ניתוח של משך כל שיחה, שיחות שלא נענו, קידומת של אזורי חיוג וכדומה. סוף סוף ניתן יהיה להבין האם ביטוי מסוים המיר עבורנו גם טלפונית ולא רק בטפסי צור קשר באתר.

 

 
גוגל אדוורדס
 גוגל אדוורדס   צילום: צילום מסך - 
 

Content Marketing - מגמת עליה בשיווק באמצעות תוכן שיווקי

שיווק באמצעות תוכן, למי שעדיין לא נחשף, הוא חוד החנית של השיווק החדש באינטרנט. ישנם דרכים ופלטפורמות שונות ברשת בהם ניתן להגיע אל הלקוחות עם תוכן איכותי, מושך ומניע לפעולה. רצוי תוכן שיהיה אינפורמטיבי ויביא איתו חדשנות, מסר חשוב או כל מידע אחר בעל ערך מוסף ולא תוכן מכירתי קלאסי כמו שהורגלנו עד היום.

למי שעדיין לא מכיר אבל בטח שמע שמות כמו outbrain, taboola וכדומה. כל אלה מאפשרות שיווק אפקטיבי ומדיד מאוד עבור התוכן השיווקי שלנו.

כל אחד מאתנו נחשף לתוכן שיווקי כזה כמעט על בסיס יומי באחד מהאתרים המובילים, את חלקם תראו בצורה של "עוד בכותרות" או "אולי מעניין אותך גם...."

 

שיווק באמצעות תוכן כנראה יהיה ב2016 חלק בלתי נפרד מתקציב הפרסום שלכם ברשת ונראה שצפויה להמשיך עליה חדה בשימוש בתוכן שיווקי ושיווק באמצעות צורות שונות של תוכן מסוג זה.

 

 

האתר עדיין לא מותאם למובייל ?

כמו שזה נראה, בשנה החולפת רוב בעלי האתרים כבר הספיקו לבנות לעצמם אתר מותאם או להתאים את האתר הקיים, להפוך את האתר לרספונסיבי או לבנות אפליקציה. למי שעדיין לא עשה את זה אין ספק שהוא נשאר אי שם מאחור...

התאמת האתרים למובייל או בניית אתר רספונסיבי הוא דבר מחייב ובלתי נמנע, קצב הגידול של שימוש במובייל רק הולך וגדל מיום ליום ואתר אשר מותאם בצורה נכונה וטובה מביא לביצועים הרבה יותר טובים של הגולשים בו, דבר שמייצר בסופו של דבר אתר אינטרנט מניב יותר ופעילות שיווקית אפקטיבית יותר.

אם דיברנו על חווית משתמש עבור קידום האתר בגוגל אז אפשר להגיד שגם פה גוגל מכתיבה לנו את הקצב. בשנה החולפת גוגל הודיעה לבעלי אתרים שאתרים שאינם מותאמים יפגעו בדירוג האתר בתוצאות החיפוש וניתן היום כבר לראות איך זה בא לידי ביטוי ואת היתרונות של אתר מותאם גם עבור פעולות הקידום.

נראה שגם בשנה הקרובה השימושיות במובייל תמשיך לגדול עוד ועוד וכולנו נמשיך לשבת מול הטלוויזיה ולגלוש בסמארטפונים שלנו ולכן יהיה צורך להמשיך ולבחון מה מקבלים הגולשים שלנו כאשר הם גולשים מהסמארטפונים ולראות איך אנחנו משפרים עבורם כל הזמן את חווית הגלישה באתר.

 

 
 צילום: פוטוליה 
 

ומה עוד בעצם?

אפליקציות ו twitter, linkdin ו instagram, pinterest  ו waze ועוד... כמובן שישנם עוד אפיקי פרסום רבים ברשת שימשיכו לגדול וחלקים פחות, ישנם פעולות שחשוב להמשיך ולהתמיד בהם מבעבר ובסופו של דבר כל אחד יכול לבחור היום בצורה הכי מדויקת איזה ערוצי שיווקי אינטרנטיים עבדו עבורו בעבר בצורה הטובה ביותר והניבו עבורו את החזר ההשקעה הטוב והגדול ביותר וכך להמשיך בפעולות אלה ולבחור חידושים ואפיקים חדשים לשנה הקרובה.

נכתב ע"י אקסטרה פתרונות אינטרנט בע"מ

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by