בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
בריאות 
הממתק הכי בריא: לעור לעיכול וללב - 10 דברים שאתם חייבים לדעת על חלבה 

הממתק הכי בריא: לעור לעיכול וללב - 10 דברים שאתם חייבים לדעת על חלבה

 
בריאות |
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
10 דברים שאתם חייבים לדעת על חלבה
 10 דברים שאתם חייבים לדעת על חלבה   צילום: מאגר תמונות Fotolia 
 
 

אוהבים חלבה? בצדק. מדובר באחד הממתקים הבריאים שיש, ובמיוחד אם לא תתעצלו ותכינו אותה בבית. המילה חלבה מגיעה מהמילה הערבית חַלַאוּאָה, שפירושה ממתק. ישנם סוגים רבים של חלבה, אך בישראל החלבה הפופולארית ביותר מבוססת על טחינת סומסום גולמית. הנה 10 דברים שחשוב שתדעו בהקשר לחלבה, בריאות ודיאטה.

 

רוצים להישאר תמיד מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק של נענע10 לייפסטייל

היי אנשים חסרי סבלנות, מצאנו את המקום המושלם שיוריד לכם את הכרס מהר

עוד תירוץ למצוא זיווג: הרווקות גורמת לכם להיות שמנים, הנה הסיבה

 

1. ממה עשויה חלבה?

קיימות צורות שונות להכנת חלבה, אך רוב החלבות שאתם קונים בארץ עשויות מטחינה, מים, סירופ סוכר, לימון, ויש כאלו המשתמשים גם בתבלינים ותוספות כמו פולי קקאו או פיסטוקים.

 

2. הצבע קובע

איך תדעו לזהות שהחלבה לא איכותית ואינה בריאה? חלבה שהיא לבנה מדי, מעידה על שימוש בכימיקלים להלבנה. לפעמים החלבה הלבנה נראית יפה יותר ו'ריחנית', אך אל תתפתו. תבחרו את החלבה הכהה יותר.

 

 
עשויה מטחינה
 עשויה מטחינה   צילום: דניאל לילה 
 

3. כמה קלוריות יש בחלבה?

תלוי בחלבה שתבחרו, משתנה מאחת לאחת ובכדי להיות מדויקים כדאי לקרוא את הפרטים על גב האריזה שרכשתם. זה נע בין 500 ל-600 קלוריות ל-100 גרם, בדומה לחפיסת שוקולד.

 

אסור לפספס: 5 מתכוני עוגות חלבה

 

4. חלבה ודיאטה

אם תשוו את החלבה לממתקים אחרים, תגלו שהחלבה אמנם עתירה בקלוריות, אך מדובר בממתק הבריא ביותר עבורכם. גם מי שמעוניין לשמור על הגזרה ונמצא בתהליך של דיאטה, יכול להמשיך ולאכול חלבה, היום ישנם סוגים רבים של חלבה החל מאורגנית, חלבה מסוכר חום או ללא סוכר, בדיאטה עדיף לבחור בחלבה ללא סוכר.

 

5. עשירה בסידן

בחלבה כמויות גבוהות של סידן החיוני לבניית וחיזוק העצם, לשיניים, לחניכיים ולתפקוד תקין של השרירים אצל מבוגרים וילדים. הסידן חשוב גם למניעת אוסטאופורוזיס.

 

 

 
חלבה בדיאטה? אפשרי!
 חלבה בדיאטה? אפשרי!   צילום: fortolia 
 
 

6. לעיכול תקין

בסומסום, ממנו עשויה החלבה, יש הרבה סיבים תזונתיים התורמים לתחושת שובע, לשיפור תהליך העיכול, להורדת הכולסטרול ולהוריד את הסיכוי לחלות בסרטן המעי הגס.

 

7. לא מזדקנים

הנה עוד סיבה מעולה לצרוך חלבה, בה יש ויטמין E, נוגד חמצון המחזק את מערכת החיסון מונע מחלות כמו קטרקט וסרטן ובנוסף, מסייע לעיכוב תהליכי ההזדקנות בגוף. שווה לא?

 

8. שומן

שמן הסומסום ממנו עשויה החלבה, מכיל חומצות שומן בלתי רוויות, מדובר בשומנים טובים ובהם חומצה אולאית, המסייעת בהורדת רמת הכולסטרול הרע בגוף ומכיל גם חומצה לינולאית - חומצת שומן חיונית, מקבוצת אומגה 6.

 

9. למניעת אנמיה

בזכות הברזל הקיים בחלבה (בסומסום), חיוני מאוד ליצירת כדוריות דם אדומות ואנזימים, מגן מפני רעלים ולמניעת אנמיה.

 

10. לעור מטופח

בטחינה מרכיבים רבים שיגרמו לעור שלכם להיות מטופח ועשיר בלחות בזכות הברזל, חומצות השומן, ויטמין E, ויטמינים מקבוצת B וויטמין A.

 

 

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by