בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
בריאות וכושר 
מה עדיף: ללכת או לרוץ? 

מה עדיף: ללכת או לרוץ?

 
בריאות וכושר |
 

וגם: איך תוכלו לשרוף יותר קלוריות בהליכה, ולמה זה לא משנה אם תשבו כל היום ותלכו שעה ביום?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
הליכה או ריצה?
 הליכה או ריצה?   צילום: fortolia 
 
 

הליכה היא פעילות יומיומית, ריצה דורשת מאמץ רב יותר, בשני המקרים, שתיהן לא דורשות הרבה חוץ ממעט זמן ונעליים מתאימות. אלא אם קיימת הגבלה בריאותית, כולם יכולים לעשות את שתי הפעילויות האלו, בעוצמות שונות. הנה מספר שאלות שהגיעו אלינו בענייני הליכה וריצה.

 

רוצים להישאר תמיד מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק של נענע10 לייפסטייל

 

 

איפה שורפים יותר קלוריות, בהליכה או ריצה?

במקרה הזה, התשובה היא חד משמעית ריצה, וכל המחקרים הוכיחו זאת. בשעת ריצה תשרפו בממוצע בין 500 ל-1000 קלוריות, תלוי במסת גופכם, בעת שבשעת הליכה תשרפו בין 300 ל-600 קלוריות, תלוי בקצב ובמשקל גופכם.

 

מה בריא יותר, הליכה או ריצה?

יש נטייה לחשוב שהליכה בריאה יותר מריצה, בגלל הקשר שבין ריצה לשחיקת סחוס. חשוב להבין ששחיקת סחוס קורית משתי סיבות עיקריות: האחת, עודף משקל. והשניה, גנטית. מחקרים חדשים מצאו שאנשים שרצים באופן קבוע, נמצאים ב-50% פחות סיכון לפתח שחיקת סחוס כרונית בירך ובברך מאשר אנשים המתאמנים בהליכה. שתי הפעילויות טובות ומומלצות, יש להן יתרונות רבים החל משיפור היציבה, חיזוק הגוף ומערכת החיסון, שמירה על צפיפות העצם ושמירה על הלב. חשוב להתמיד, ולעשות את מה שעושה לכם באופן אישי הכי טוב.

 

 
ריצה לא מזיקה לברכיים כמו שנהוג לחשוב
 ריצה לא מזיקה לברכיים כמו שנהוג לחשוב   צילום: פוטוליה (אילוסטרציה) 
 

איך אפשר להגביר את שריפת הקלוריות בהליכה?

יש כמה דרכים להגביר את שריפת הקלוריות בהליכה כמו למשל: הגברת המהירות, העלאת משך זמן ההליכה, הוספת מקטעי ריצה, או אם אתם הולכים על מכשיר ההליכון, השתמשו בשיפועים שיגבירו משמעותית את שריפת הקלוריות ויחזקו את שרירי הבטן, הרגליים והקור.

 

למה אני לא רואה תוצאות הרזייה מהליכה יומיומית?

אם הגעתם למצב בו אתם הולכים מדי יום ולא מרזים למרות שזוהי מטרתכם, עליכם לשאול את עצמכם מספר שאלות: 1. האם אני מכניס יותר קלוריות לגוף מאשר אני מוצא? אם התשובה היא כן, כדאי שתאזנו מחדש את התפריט שלכם באמצעות איש מקצוע. 2. אולי ההליכה שלי לא מספיק מאומצת? וזה הזמן להוסיף מקצעי ריצה, להגביר קצב או להוסיף זמן לפעילות. 3. האם אתם מחזקים את השרירים שלכם בנוסף להליכה? במידה ולא, מומלץ לעשות זאת, הרי ככל שמסת הגוף שלנו גבוהה יותר, כך נשרוף יותר קלוריות בהליכה, וגם במנוחה.


מה משך הזמן המומלץ לפעילות אירובית כמו הליכה או ריצה?

תלוי בעצימות האימון ובמטרות של אותו מתאמן. למען שריפת שומנים, כדאי לרוץ או ללכת לפחות חצי שעה ומעלה בכל אימון, בין 4-5 פעמים שבוע. בין אימוני הליכה אין צורך ביום מנוחה להתאוששות לעומת אימוני ריצה שהם עצימים יותר לגוף, ומומלץ לשלב ימי מנוחה בין הפעילות, תלוי בעוצמת האימון.

 

 
כמה זמן מומלץ ללכת?
 כמה זמן מומלץ ללכת?   צילום: אינסטגרם 
 
 

5 טיפים שיעזרו לכם להתמיד בהליכה או בריצה:

 

1. פרטנר - כשמוצאים מישהו עם מטרה דומה לשלכם, הרבה יותר קל להתמיד. אם אין לכם פרטנר, נסו מוזיקה, שיכולה להוות פרטנר מושלם, ולדרבן אתכם להמשיך.

 

2. נעליים - אל תחסכו בהן. תקנו נעליים שמתאימות לכם באופן אישי, אל תיכנעו למותגים, אבל חשוב לבחור נעל שמיועדת למטרתכם.

 

3. הציבו לעצמכם מטרה - אל תצאו החוצה ללא מטרה, מומלץ להכין דף חודשי בו תכתבו כמה הלכתם או רצתם מדי יום, ובכל שבוע תגדילו את היעד. דבר שיתן לכם מוטיבציה.

 

4. בטן ריקה - דבר שיכול לחבל בריצה או בהליכה מהירה היא קיבה מלאה. לפני שתצאו לפעילות אירובית כדאי שתאכלו משהו קטן כמו בננה או יוגורט. משהו קטן שאתם יודעים שלא יפריע לכם לפעילות.

 

5. השתמשו באפליקציה - יש היום מגוון אפליקציות שיוכלו לעזור לכם לדעת כמה הלכתם או רצתם, כמה קלוריות שרפתם, ולעקוב אחרי הנתונים והתוצאות שלכם. למתקדמים - השתמשו בשעון דופק.

 

מוזמנים לשלוח אלי שאלות למייל: sharonyk10@gmail.com

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by