בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
בריאות וכושר 
כשאין זמן פנוי, מה עדיף: לרוץ או להרים משקולות? 

כשאין זמן פנוי, מה עדיף: לרוץ או להרים משקולות?

 
בריאות וכושר |
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
להרים משקולות או לרוץ?
 להרים משקולות או לרוץ?   צילום: אינסטגרם 
 
 

מדי שבוע אתם שולחים אלינו שאלות שמעסיקות אתכם בנושאי כושר ובריאות והשבוע מצאתי שאלות רבות בנושא חלוקת זמן ובחירת אימון ש'עובד'. לרוב האנשים אין מספיק זמן להתפזר לכל מיני שיטות, והם מעדיפים להתמקד. לפני שאתם בוחרים בפעילות כלשהי, מומלץ שתשאלו את עצמכם, כמה אתם מקדישים לפעילות גופנית וכך תוכלו לתכנן לוח אימונים מדויק עבורכם שיכלול פעילות אירובית ואנאירובית.

 

רוצים להישאר תמיד מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק של נענע10 לייפסטייל

מה שורף יותר קלוריות: הליכה או ריצה? במדור הקודם 'מגבירה קצב'

חדשות חמות מהקולב: בגדי הכושר הכי נוחים שמצאנו

 

אם אין לי זמן, מה עדיף, ריצה או חדר כושר?

מדובר בשתי פעילויות שונות. הריצה היא פעילות אירובית המשפרת סיבולת לב ריאה והרמת משקולות היא פעילות אנאירובית המחזקת שרירים באופן ספציפי, ומגייסת סיבים אחרים מאשר הריצה. שתי פעילויות אלו חשובות ונחוצות לנו לשיפור הכושר הגופני שלנו. פעילות אירובית בריאה היא גם הליכה, רכיבה על אופניים או שיעור ספינינג, ועבודה אנאירובית המחזקת את השרירים יכולה להיות גם אימון רצועות TRX, שיעורי היט, יוגה מסוגים שונים או פילאטיס מכשירים.

 

 
תלוי מה המטרה שלכם
 תלוי מה המטרה שלכם   צילום: אינסטגרם 
 

אנשים עסוקים נאלצים לעיתים לבחור בפעילות אחת מטעמי זמן קצוב, והבחירה היא לא פשוטה. תשאלו את עצמכם לפני זה, מה המטרה שלכם? מה אתם מנסים להשיג כשאתם מתאמנים? אתם רוצים לחזק את הגוף? לשמור על הבריאות? לשפר את חילוף החומרים? להיראות חטובים יותר? רזים יותר? להשיג בטן שטוחה? כשתהיה לכם תשובה מדויקת, יהיה לכם את האימון המדויק עבורכם.

 

הכירו את היתרונות של האימונים השונים

אם אתם רוצים לרזות, ראשית הקפידו על תזונה נכונה ובריאה, ומומלץ להיעזר באיש מקצוע שיכוון וידריך אתכם. אל תיכנעו לדיאטות טרנדיות שבסופו של דבר יגרמו לכם לרצות לאכול יותר או לחסך במרכיבים חשובים לגוף שיחלישו אתכם.

 

פעילות אירובית כמו הליכה, ריצה, רכיבה על אופניים, או מכשיר אליפטיקל בחדר הכושר הן יעילות לשיפור הבריאות, זרימת הדם, חיזוק המערכת החיסונית, ולתמיכה בירידה במשקל, אבל פועלות הרבה יותר טוב כאשר מוסיפים גם פעילות אנאירובית שתעלה את מסת השרירים ותעזור לגוף לשרוף יותר קלוריות. יתרונות הפעילות האנאירובית כמו משקולות, אימון רצועות או היט: חיזוק השרירים, שיפור היציבה, שריפת שומנים מוגברת במנוחה, מראה גוף חטוב ואסוף והגדלת מסת השרירים.

 

 
הכירו את היתרונות של האימונים השונים
 הכירו את היתרונות של האימונים השונים   צילום: אינסטגרם 
 
 

משמעות הסדר: האם לבצע אירובי או משקולות קודם?

וכמו שהבנתם, שתי הפעילויות נחוצות, ותלוי מהי מטרתכם. אחת השאלות הכי נפוצות בקרב מתאמנים שרוצים ליהנות משני היתרונות של פעילות אירובית ואנאירובית היא מה לבצע קודם, ושוב מדובר בשאלה שאין לה תשובה חד משמעית. אם אתם רוצים לרזות, מומלץ שתבצעו קודם פעילות אנאירובית ואח"כ תקנחו בריצה או בכל פעילות אירובית אחרת, כך גילו במספר מחקרים אחרונים. אותו הדבר אם אתם רוצים להעלות את מסת הגוף שלכם. אם אתם סובלים מבעיות בלחץ הדם או שאתם רוצים לשפר יכולות אירוביות, מומלץ שתתחילו עם פעילות אירובית לפני.

 

ובשורה התחתונה, כל מה שתבחרו יהיה טוב עבורכם, העיקר שתתאמנו ותשמרו על אורח חיים פעיל ומאוזן. מוזמנים להמשיך לשלוח אלי שאלות לכאן

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by