בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
בריאות וכושר 
בבית, במשרד, באמצע הבישולים, לפני או אחרי אימונים: 5 מתיחות שחייבים לעשות בכל יום 

בבית, במשרד, באמצע הבישולים, לפני או אחרי אימונים: 5 מתיחות שחייבים לעשות בכל יום

 
בריאות וכושר |
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
מתיחת גב
 מתיחת גב   צילום: רונית כהן ואורי טאוב 
 
 

בואו נודה בזה, אין לנו זמן למתיחות, ואם כבר מצאנו לעצמינו מנת זמן לאימון, אנחנו נשקיע את זמנינו היקר מכל בשריפת קלוריות, חיזוק וחיטוב הגוף, אבל כמה מכם עוצרים רגע ונמתחים? המתיחות שאחרי האימון אומנם לא יבטיחו שלא יתפסו לך השרירים ביום שאחרי, אבל אם תקפידי לעשות אותם לאחר כל אימון כשהגוף שלך מחומם היטב, הם ישמרו על טווחי התנועה של הגוף, ויאפשרו לך תנועתיות טובה יותר וקלילה.

 

המתיחות שבחרתי מומלצות לאנשים שעוסקים בפיעילות גופנית אך מתאימות גם למי שלא מתאמן בכלל ויכול לבצע אותם בבית, באמצע הבישולים לשבת, או אפילו באמצע יום עבודה, זה לוקח בדיוק 5 דקות. הנה 5 תרגילים שכדאי לכם לאמץ


רוצים להישאר תמיד מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק של נענע10 לייפסטייל

 

1. מה מותחים: גב, וחזה. עבודה על שיווי משקל.


איך עושים: מתחילים בעמידה ישרה ומתמקדים בנקודה אחת רחוקה במרחב כדי לא ליפול, תופסים את קרסול רגל ימין ובועטים את הרגל לאחור תוך כדי העברת משקל הגוף לפנים, ומחליפים רגל. שימו לב להבדלים בין הצדדים.


ממה נמנעים: מקירוב הרגל שבאוויר אל הטוסיק, צריך לבעוט אותה רחוק מהגוף. וכמובן נסו לא ליפול.


וריאציה למתחילים: להיאחז בקיר או מעקה.


כמה עושים: נסו להישאר כשלושים שניות לכל רגל. מתקדמות יישארו דקה בכל רגל.


בשורה התחתונה: מתיחה מעולה לפתיחה של החזה, מאוד מומלצת לאנשים שיושבים לרוב מול המחשב (רוב האנשים), עובדת גם על שיווי המשקל והקור. שרירים מייצבים.

 

 

 
5 מתיחות שאתם חייבים להכיר
 5 מתיחות שאתם חייבים להכיר   צילום: רונית כהן ואורי טאוב 
 

2. מה מותחים: גב וירך אחורית.


איך עושים: מניחים את שתי הידיים על מעקה לפנים ומושכים את הגוף לאחור.


ממה נמנעים: מגב עגול ונפילה של הראש מטה. הקפידי על גב ישר וזרועות ישרות, עורף ממשיך את עמוד השדרה בקו ישר. רגליים ישרות אך לא נעולות.


וריאציה למתחילים: אם קשה לכם לשמור על גב ישר, כופפו את הברכיים.


כמה עושים: נשארים במתיחה בין עשרים שניות לארבעים וחמש שניות. ניתן לקמר את הגב ולהקשיתו מספר פעמים ובכך גם לעבוד על תנועתיות עמוד השדרה.


בשורה התחתונה: מסוג המתיחות שניתן ומומלץ לבצע כל יום, מאוד נעימה לגב ומשחררת ירך אחורית תפוסה.

 

 
מתיחת גב
 מתיחת גב   צילום: רונית כהן ואורי טאוב 
 
 

3. מה מותחים: ארבע ראשי, השריר הקדמי של הירך.


איך עושים: מכופפים רגל לאחור תוך כדי כינוס אגן.


ממה נמנעים: מהקשתה של הגב. אם לא תכנסי את האגן, לא תרגישי את המתיחה.


וריאציה למתחילים: ניתן לבצע את המתיחה גם בישיבה.


כמה עושים: בין עשרים שניות לארבעים וחמש שניות לכל רגל.


בשורה התחתונה:
שריר הארבע ראשי (הקדמי של הירך) הוא אחד השרירים הגדולים בגופינו והוא מופעל בכל יום כשאנחנו הולכים או למשל עולים במדרגות ולכן כדאי להשקיע ולמתוח אותו בכל יום מחדש.

 
מתיחת ארבע ראשי
 מתיחת ארבע ראשי   צילום: רונית כהן ואורי טאוב 
 

4. מה מותחים: ישבן


איך עושים:
נעזרים במעקה או קיר, מניחים רגל על רגל ומתיישבים לאחור.


ממה נמנעים: מאגן שנכנס פנימה וגב עגול או מברך שזזה הצידה. הישבן צריך לבלוט לאחור והברך בקו ישר לפנים.
וריאציה למתחילים: בשכיבה על הגב.


כמה עושים: בין 20 ל45 שניות לכל רגל.


בשורה התחתונה:
אחרי ריצה, ספינינג, תרגילי כוח לישבן, ישיבה ממושכת - מתיחה שאסור לפספס.

 

 
מתיחת ירך וגב
 מתיחת ירך וגב   צילום: רונית כהן ואורי טאוב 
 

5. מה מותחים: יד אחורית וגב.


מה עושים: מכופפים את המרפק לאחור, ונעזרים ביד השניה למתיחה לאחור. שומרים על גב ישר וראש מורם.


ממה נמנעים: מהכנסת הראש פנימה כיפוף יתר של הצוואר, וגב עגול.


וריאציה למתחילים: מדובר במתיחה פשוטה לכל אחד.


כמה עושים:
כמה שרוצים, זוהי מתיחה שאפשר לבצע בבית, במשרד וכל מקום, מתיחה שנותנת אנרגיה.


בשורה התחתונה: תימתחו כמה שיותר.

 

רוצים להתייעץ איתי? מוזמנים לפנות אלי כאן ואשמח לענות לכם.

 

 
מתיחת יד אחורית וגב
 מתיחת יד אחורית וגב   צילום: רונית כהן ואורי טאוב 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by